כיצד מבצעים תכנון פנסיה?

לא תמיד אנו יכולים לדעת מתי נצא לפנסיה, ישנם מקרים לא צפויים ואין לנו שליטה על כל דבר שקורה איתנו. יחד עם זאת, כשאפשר להיערך מראש למצב צפוי, למה שלא נעשה זאת כראוי ונחסוך מעצמנו עוגמת נפש? מעל חמישים אחוז ממקבלי קצבת הפנסיה בישראל מדווחים על ירידה משמעותית בגובה ההכנסות. אין סיבה שתגיעו בערוב ימיכם לפת לחם רק בגלל היעדר תכנון פנסיוני. זה הזמן לבצע אותו, ככל שאתם צעירים יותר, ניתן למנף את הפנסיה לרווחית יותר. אך גם אם אתם מבוגרים, אל ייאוש, פנו למומחה בתחום לקבלת פתרונות מותאמים.

 

שלב ראשון – דואגים להפקדה פנסיונית

אם אתם עובדים כשכירים, המעסיק מחויב להפריש עבורכם הפקדה חודשית לקופת הפנסיה האישית שלכם. הפקדה לפנסיה היא חובה חוקית של המעסיק והוא לא יכול להשתמט ממנה. הבעיה היא שפעמים רבות העובד עצמו לא אחראי מספיק כדי לעקוב אחר ההפרשות, כך שאם מתבצעות טעויות, הן נבלעות על חשבונו, וחבל.

מתוך השלבים של תכנון פנסיוני, השלב הראשון הוא לדאוג להפקדה מסוגרת, לעבוד במקום עבודה מסודר ולדאוג להפרשה כחוק.

 

שלב שני – לפנות לייעוץ פרישה

השלב השני והקריטי ביותר להצלחת התכנון ככל הניתן, היא פנייה למומחים בתחום. ככל שתפנו בגיל צעיר יותר ליועץ לתכנון פרישה, תוכלו למנף יותר ויותר את ריווחיות קופת הפנסיה שלכם. מסיבה זו חשוב לפנות ליועץ כבר בגיל צעיר, אפילו עוד לפני גיל 30.

אתם צריכים להכיר את תאודור מומחים לתכנון פיננסי ופרישה. מדובר בצוות מנצח שיודע לתכנן פרישה לחוסכים בצורה מקצועית שמניבה לחוסכים רווחים ניכרים. אל תוותרו על פגישת ייעוץ לתכנון פרישה עם מומחים כמוהם.

 

איך ניתן להגדיל את החיסכון הפנסיוני?

לאחר התייעצות עם איש מקצוע מומחה בתחום ושקלול כל הנתונים הקיימים, תוכלו לדעת מה יהיה גובה הקצבה שתקבלו בתקופת הפנסיה. יחד איתכם יבחנו אפשרויות להגדלת הקצבה במקרה הצורה (ומועטים המקרים בהם אין צורך) וכך תתחילו לחסוך להגדלת הקצבה החודשית.

בשלב ראשון ממפים את כל החסכונות הקיימים ובודקים מה מהם יוכל לשמש כקצבה חודשית כדי לאתר ביטוחים קיימים ופוליסות חיסכון, ניתן להזין את הנתונים באתר הר הביטוח או המסלקה הפנסיונית, כך תשקללו את כל הנתונים ותגלו מה גובה הסכום החסר להשלמת הקצבה הפנסיונית.

יש מקרים בהם ההחלטה המועדפת תהיה פתיחת של קופת גמל להשקעה שתגדיל את קופת הפנסיה בבוא היום. בקופת גמל להשקעה משתלם לחסוך גם בגלל האפשרות להגדיל איתה את הפנסיה, אך גם בגלל האפשרות למשוך את הרווחים בכל עת ללא צורך בתשלום מבס על רווחי הון.

 

לסיכום

תכנון פנסיה הוא הליך חשוב שכדאי לעשות אותו בגיל צעיר ככל הניתן. יחד עם זאת, כדי לבצע את התכנון כנדרש, חשוב לפנות ליועץ פרישה מומחה בתחום כפי שסיכמנו כאן. בהצלחה.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »