כיצד בונים אתר תדמיתי?

אם אתם חולמים להגיע ליותר לקוחות ולהגדיל את המודעות לעסק שלכם, אין ספק שאתר תדמיתי יעשה את העבודה בצורה נהדרת. אבל רגע לפני שאתם נכנסים לפרויקט כזה חשוב ומומלץ להבין את כל השלבים בתהליך וממה בכלל מתחילים? במאמר הבא נדבר על השלבים בהקמת אתר.

 

מה זה אתר תדמיתי בכלל?

אז לפני שנדבר על בניית אתר תדמיתי בואו נתחיל ממה זה בכלל? קיימים המון סוגים של אתרים בשוק, אתרי איקומרס (חנויות וירטואליות), אתר תוכן, עמודי נחיתה ובין היתר גם אתרי תדמית.

אתרי תדמית מתאימים בעצם לכל סוגי העסקים שאינם מוכרים סחורה פיזית. אתר תדמית בעצם מציג את בית העסק שלכם, מסביר מאיפה צמחתם, מה הערכים שלכם, מה החזון שלכם ובכללי מה ה-"אני מאמין שלכם". בנוסף לכך, נהוג לשלב טופס לאיסוף לידים, או לינק לשיחת טלפון כדי "לסגור" את המעגל עם הגולשים.

לבנות אתר תדמית

מה השלבים בהקמת אתר תדמית?

גם אם אתם אנשים בלי חוש טכני בכלל, הקמת אתר תדמיתי פשוטה יותר ממה שחשבתם במידה ויש לכם את הפרטנר הנכון. חשוב לבחור בחברה שעשתה כמה וכמה פרויקטים מהסוג הזה ויודעת לתת מענה גם אם אתם לא מגיעים מהתחום.

 

שלב 1: האפיון

בתחילתו של כל פרוייקט טכנולוגי, מתחילים באפיון המצב אליו אנחנו שואפים להגיע. במקרה של אתר, האפיון יכלול מעין ארכיטקטורה של האתר לרבות, מה יכלול עמוד הבית, מה יכלול התפריט, איך יעוצבו העמודים הפנימיים, איך יראה עמוד צור קשר ועוד ועוד. שלב האפיון הוא שלב חשוב מכיוון שלפי האפיון יגזרו זמני העבודה והעלויות.

 

שלב 2: העיצוב והקופי

סיימנו את שלב האפיון ועכשיו הגיע הזמן ליצוק לתוכו תוכן ועיצוב. זה המקום שלכם להביע את עצמכם ולהוציא את המותג שלכם החוצה. חשוב מאוד להשתמש בצבעים נעימים לעין, בעיצובים נקיים ובפונטים שנוח לקרוא. זה לא משנה כמה האתר שלכם יהיה יפה אם לגולש יהיה קשה להבין מה אתם רוצים ממנו.

בכל מה שקשור לקופי, זה בדיוק המקום שלכם להתבטא. האם אתם מותג שמדבר בגובה העיניים? האם אתם מתוחכמים? או ציניים? בהתאם לכך תבנו את השפה הטקסטואלית.

לבנות אתר תדמית

שלב 3: שלב הפיתוח

אז כל הסקיצות מוכנות ועכשיו הגיע השלב שאתם יושבים רגל על רגל ונותנים לחברת הפיתוח לעשות את העבודה.

 

שלב 4: בדיקות ו-QA

זהו, האתר מוכן, יש לכם לינק ביד ואפשר להתחיל לרוץ. אבל רגע לפני, תעשו בדיקות! תגלשו באתר, תכניסו פרטים לטופס הליד ותראו שהוא עובד, תוודאו שהלינק לשיחת הטלפוני עובד, בקיצור, תוודאו שחווית הגולש טובה.

 

סיכום

במאמר, הסברנו לעומק מה זה בעצם אתר תדמית, לאיזה עסקים אתר תדמית יכול להתאים ולמה צריך אותו. בהמשך המאמר הסברנו מה השלבים בבניית אתר מהסוג הזה ומה חשיבות כל אחד מהשלבים. בהצלחה!

לבנות אתר תדמית

אולי יעניין אותך גם