חייבים לכם כסף? כדאי שתכירו את תפקידו של עו"ד גביית חובות

אחד המצבים הבלתי נעימים פוגש אותנו בצורך לגבות חוב שלא משולם בזמן. זהו מצב בו אנו יכולים לחוש חוסר אונים מול אדם המסרב לשלם את החוב שלו. במקרה שחייבים לכם כסף אתם לא חייבים להתמודד עם המצב הזה לבדכם – עורך דין לגביית חובות יוכל לסייע לכם.

 

חוב לא משולם מחייב פעולה

חוב לא משולם מהווה מעמסה גדולה על אנשים פרטיים ועל בעלי עסקים כאחד. כאשר בית משפט קבע לכם תשלום, בעל החוב יכול פשוט לא לשלם וזו אחריותכם לנסות לפעול בנושא.  לעיתים קרובות חוב בלתי משולם עלול לגרום לנזק משמעותי, בעיקר אצל מי שמסתמכים על תזרים כספים.  במקרים כאלה, עורכי דין גביית חובות יכולים להיות לעזר רב.

עורך דין גביית חובות

פעולות שעורך הדין מבצע לפני הגשת תביעה

הפעולה הראשונה של עורך דין גביית חובות היא חקירת נכסים בטרם הגשת תביעה לגביית החוב. במסגרת חקירת הנכסים מבררים את המצב הפיננסי של החייב, האם הוא יכול לשלם את החוב ומושך זמן סתם מתוך סרבנות או שאימן באפשרותו לשלם. רבים מהחייבים יכולים לשלם את החוב כנגד הנכסים שלהם, דירות, מקרקעין, רכבים ועוד.

חקירת נכסים היא פעולה שיש לה אלמנט חזק מאוד מול החייב, שכן הוא מבין שכאשר תגיע התביעה הוא עלול לשלם הרבה יותר מהחוב הקיים. לכן הפעולות שנוקט עו"ד לגביית חובות לפני הגשת תביעה, הן אפקטיביות ביותר ומביאות במקרים רבים לתשלום של החוב.

 

תביעה והוצאה לפועל

במקרים בהם החייב לא משלם גם לאחר ביצוע פעולות טרום תביעה, עוברים לשלב התביעה מול בית המשפט. בשלב זה עורך הדין לגביית חובות יכול להציג את הממצאים של שלב חקירת הנכסים ולהביא לפסיקה מהירה יותר לטובתכם.

 

למה לבחור בעורך דין לגביית חובות?

כיום נושים רבים משתמשים בעורכי דין רגילים לצורך הפעולה של גביית חובות. בכך הם מפספסים את הכוח והמומחיות הרבה של עורך דין המתמחה ספציפית בגביית חובות. ההתמחות הזאת מאפשרת לקצר הליכים בזכות חקירת הנכסים שמבצע עורך הדין לפני הגשת תביעה, שבמקרים רבים מביאה לתשלום של החוב מבלי לפנות לבית המשפט ולבזבז זמן. אם הגעתם בכל זאת לשלב התביעה, חקירת הנכסים תסייע לתביעה ותאפשר לה להתנהל מהר יותר.

 

סיכום

חוב בלתי משולם הוא מצב מאוד לא נעים שיכול להביא לחוסר אונים ואף לגרור את בעל החוב לבעיות כלכליות רציניות. לכן, חשוב ביותר לפתור את העניין מהר ככל האפשר. מי שיכול לסייע בכך הוא עורך דין לגביית חובות, שיבצע קודם כל חקירת נכסים של החייב שעשויה להוביל לתשלום החוב, ואם יהיה צורך, הוא ימשיך לתביעה להוצאה לפועל, כאשר הידע והניסיון שלו בתחום יתרמו לפסיקה מהירה ומיטבית בעניינכם.

כדאי שתכירו את תפקידו של עו_ד גביית חובות

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »