יתרונות לגיזום עצים

בכל גינה ציבורית או פרטית נוטעים עצים ממונים שונים לשם הנוי ואיכות הסביבה.

גנן מקצועי יודע שכל עץ צריך לעבור גיזום אחת לכמה זמן.

אולי לצופים מהצד זה נראה מוזר שעץ צריך גיזום, למה לא פשוט לתת לו לצמוח? Tת שאלה טובה ויש עליה מספר תשובות.

בכתבה הבאה ננסה לסקור את היתרונות של גיזום עצים מתוך מבט על תחומים שונים. סקרנים? בואו נתחיל!

 

ביטחון מעל הכל

כשעץ מגיע לממדי ענק אחד מענפיו עלול להישבר וזה עלול לגרום לנזק ברכוש או בגוף. כמו כן, יש עצים שיש להם נטייה "להשיל" ענפים גם אם הם אינם ענקיים, האזדרכת למשל מלא חורים כי נקרים מקננים בו פעמים רבות ולכן הוא עלול להיות מסוכן מבחינה זו. גיזום העץ בצורה שוטפת מאפשר לכם שקט נפשי, כיוון שכך אתם תדעו בוודאות מה המצב של כל עץ ותמנעו אסונות. מחפשים גנן מקצועי? להזמנת גיזום עצים.

 

צמיחה מחדש

כשם שהאדם צריך להתרענן מדי פעם ולהתחדש, כך גם העץ. לעיתים צומח ענפים רקובים, ענפים חולים וכיוצא בזה ויש צורך לגזום כדי לחדש את הצמיחה. גינות עם עצים בריאים זה גינות שעוברות גיזום בצורה שוטפת.

 

לשם היופי

אם אתם חובבי גנים מסודרים עם גיזום בצורות שונות (עיגולים, גדר כניסה מסודרת ועוד) – אתם צריכים לדאוג לגזום את העצים שלכם לעיתים קרובות. בנוסף, גם אם יש לכם גינה רגילה בלי גיזום מיוחד כדאי שתגזמו את העצים אחת לתקופה כדי למנוע מראה סבוך והשתלטות של העץ על החצר.

 

חיות שונות

אם על העץ יש מזיקים שונים שלא הצלחתם להיפטר מהם כדאי שתכרתו אתו שתגזמו אותו – עכברים, חרקים למיניהם, עטלפי פירות ועוד. ברגע שלעץ יש השפעה שלילית על הסביבה עדיף לגזום אותו.

 

למנוע לכלוך

יש עצים שמשאירים לכלוך רב בשל שלכת עלים או שלכת פרחים. יש גינות שמלאות בלכלוך של העץ שלאחר זמן מסוים נרקב וממלא את הסביבה בריח לא נעים. אם העץ שלכם ממין כזה כדאי שתגזמו אותו מבעוד מועד  כדי למנוע את האי נעימות.

 

האם אפשר לעשות זאת בצורה עצמאית?

גיזום עצים דורש מיומנות, ידע על העץ, כלי עבודה ושמירה על הביטחון. – אם אתם סומכים על עצמכם בכל הפרמטרים האלה אתם יכולים לעשות את זה לבד. חשוב להדגיש שאם יש לכם ספק בקשר ליכולת שלכם לגזום בעצמכם, חשש ביטחוני או חשש שתפגעו בעץ, עדיף שתזמינו גנן. רוב האנשים לא מסוגלים לגזום בעצמם את העץ.

 

לסיכום

לגיזום עצים יש חשיבות רבה ממספר היבטים – בריאות העץ, ביטחון, יופי, שמירה על הניקיון בחצר, הגנה מפני מזיקים שונים וכיוצא בזה. מומלץ להזמין גנן מקצועי לשם העבודה כדי לוודא שהיא תעשה בצורה נכונה ובטוחה.

 

קיצוץ עצים

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »