יתרונות בשימוש בציוד רפואי מתכלה

בכל הנוגע להחלטה בין ציוד רפואי לשימוש חוזר בציוד כמו ציוד רפואי מתכלה, אנשי רפואה צריכים לשקול את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

 

מה זה ציוד רפואי מתכלה?

ציוד מתכלה הוא ציוד שמיועד לשימוש על פציינט אחד במהלך הליך אחד בלבד ואז נפטרים ממנו. ציוד רפואי לשימוש חוזר הוא כזה הדורשים עיבוד חוזר לאחר הליך, כגון ניקוי או חיטוי. כאשר בוחרים פריט חד פעמי או מתכלה על פני ציוד רפואי רב פעמי, ולהיפך, הגורם הראשון שיש לקחת בחשבון צריך להיות מונחה על ידי כל סיכון לבטיחות המטופל. בנוסף לסיכונים כמו זיהום, גם השפעה על הסביבה, עלות-תועלת, חסכון בזמן הם גורמים שיש לקחת בחשבון.

 

שקלול היתרונות והחסרונות

ישנן יתרונות וחסרונות לשימוש בציוד רפואי מתכלה, נשקול אותם כדי לעזור לכם להגיע להחלטה מושכלת.

 

פסולת רפואית

הנושא הבולט ביותר בציוד רפואי חד פעמי וציוד מתכלה הוא הגידול בפסולת ביו-רפואית ובדאגות סביבתיות הקשורות לכך. סילוק פסולת ביו-רפואית – אותם חומרים והתקנים מזוהמים בדם, נוזלי גוף או הפרשות – חייב לעבוד על פי פרוטוקולים מסוימים. פסולת ביו-רפואית נחשבת לפסולת מסוכנת, וסילוק לא נאות שלה עלול לגרום לזיהומים רבים. הבעיה לא נעלמת. מתקני בריאות ברחבי העולם – בתי חולים, מרפאות, מעבדות, משרדי רופאים – מייצרים 2 מיליארד קילו של פסולת ביו-רפואית מדי שנה.

פסולת רפואית היא גורם קריטי בשקילת השימוש בציוד רפואי על פני ציוד רפואי רב פעמי. מכיוון שמכשירים כאלה נתפסים כלא ידידותיים לסביבה, נעשים מאמצים לספק פתרונות. חברות מסוימות מציעות מכשירי פלסטיק מתכלים ביולוגיים שמהווים פתרון חסכוני יותר לטיפול בבעיית הפסולת שהוא מחזור המכשירים הרפואיים. ציוד רפואי המיוצר בתרמופלסטיקה מציע פתרון בר קיימא וידידותי לסביבה, מכיוון שניתן למחזר אותו בקלות.

 

התעסקות נרחבת

ציוד רפואי לשימוש חוזר כולל מערכת נושאים סביבתית משלו שיש לטפל בה. טיהור וחיטוי דורשים כמויות גדולות של מים, חומרי ניקוי, חומרי חיטוי כימיים  וחשמל לעיבוד מחדש. ההשפעה שיש לחומרי ניקוי וחיטוי על הסביבה מעוררת חששות אקולוגיים וניקוז האנרגיה הנוסף לניקוי יקר מאוד.

 

סיכום

בשקלול היתרונות והחסרונות של קנייה ושימוש בציוד רפואי חד פעמי על פני כזה לשימוש חוזר, הגורם הראשון הוא הגנה על חולים. בהקשר זה, ציוד רפואי לשימוש חד פעמי מציע הגנה רבה יותר מאשר מכשירים רפואיים לשימוש חוזר.

היתרונות של מכשירים רפואיים לשימוש חד פעמי – שימוש מיידי והגדלת פתרונות ידידותיים לסביבה – מתגלים כחסכוניים יותר, ומציעים חיסכון בזמן שלא מתאפשר במכשירים רב פעמיים. אף על פי שיש מקום למכשירים רב פעמיים בפרקטיקה הרפואית ובבריאות, המגמה של שימוש בציוד רפואי חד פעמי תמשיך להתרחב ככל שפריצת טכנולוגיה חדשה ויעילה יותר תמשיך לצוץ ולהציע ציוד באיכות גבוהה ועלות נמוכה יותר.

 

מזרק

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »