טיפים לכתיבת צוואה

אחד המסמכים החשובים שאנחנו כותבים במהלך חיינו הוא הצוואה שלנו.

לא מדובר רק במסמך שחשוב עבורנו, אלא יש לו חשיבות רבה גם עבור בן / בת הזוג שלנו, הילדים שלנו, הקרובים והאהובים שלנו.

צוואה היא מסמך רב חשיבות המכיל הוראות לגבי העזבון שלנו כולל חלוקת הרכוש שלנו.

כתיבת צוואה מאפשר לנו לשלוט ברכוש שלנו גם לאחר שאנחנו עוברים מעולם, וחשוב לכתוב אותה באופן מסודר ולהיעזר לשם כך בעורך דין צוואות.

 

כותבים בכתב יד? הקפידו על כתב יד קריא

ישנם מספר סוגים של צוואות כאשר אחד מהם הוא צוואה הכתובה בכתב יד. למעשה כתב היד מהווה תוקף לצוואה ולכן חשוב מאוד להקפיד על כתב יד קריא, נהיר וברור. שימו לב שבמקרה שכתב היד אינו קריא יתכן והצוואה לא תהיה תקפה. בנוסף, יש להוסיף לצוואה תאריך וחתימה.

 

שימוש בלשון ציווי

כדי לא להשאיר מקום לספקות על הצוואה להיכתב בלשון ציווי. כלומר – להימנע מלשון בקשה כגון "אני מבקש כי רכושי יעבור לרשות פלוני", ולכתוב בלשון ציווי: "אני מצווה" או "אני מורה".

 

פירוט מלא של היורשים והרכוש

חשוב מאוד שהצוואה תכלול פירוט מלא של היורשים על מנת שיהיה ניתן לזהות אותם ולא יעלה אפילו הספק הקל ביותר לגבי זהותם. הכוונה היא שיש להימנע מלשון "אני מצווה להוריש את הבית לבני" – יש לציין את שמו, את מספר תעודת הזהות שלו ואת הקשר בין היורש לכותב הצוואה.

בנוסף יש לפרט באופן מלא על הרכוש המצוין בצוואה. זכרו כי יתכן והצוואה תפתח שנים לאחר כתיבתה ולכן יש לוודא כי יהיה מובן מעל לכל ספק מהו הרכוש אליו מתייחסת הצוואה ולמי הוא מיועד. אם למשל המצווה מעוניין להוריש את הבית לבני משפחתו, יש לפרט באופן מלא על הבית גם אם כרגע יש ברשותו בית אחד בלבד.

 

הפקדת הצוואה

את הצוואה ניתן להפקיד בידי אדם שאתם סומכים עליו, במקום מסוים בבית הידוע ליורשים, אצל עורך דין ונוטריון וכן אצל רשם הירושות. מומלץ מאוד שהפקדת הצוואה תיעשה בצורה מסודרת ככל הניתן כך שיהיו מעורבים גורמים מקצועיים. למשל, צוואה המופקדת בידי רשם הירושות נסרקת ונשמרת כך שמאוד קל למצוא אותה לאחר הפטירה.

 

צרפו הוכחה לכשירות

מומלץ לעשות מה שאפשר כדי להימנע ממצב בו יטענו שכתבתם את הצוואה במצב לא כשיר או תחת אילוצים שונים העלולים לפסול אותה. כדאי לצרף חוות דעת רפואית שתוכיח מעבר לכל ספק שאתם כשירים לכתוב את הצוואה ועושים זאת מרצונכם החופשי.

 

העזרו בעורך דין צוואות

כתיבה ופתיחה של צוואות היא עניין רגיש ולכן כדאי לעשות זאת במקצועיות על מנת שהצוואה תהיה כמה שיותר ברורה והליך פתיחתה יהיה פשוט ולא יעורר בעיות. לשם כך מומלץ מאוד להיעזר בשירותו של עורך דין לצוואות הן בסיוע בכתיבת הצוואה והן עבור מימושה.

 

איש כותב

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »