4 טיפולים לכאבי שיניים מתמשכים

בילדות, נהגנו לשבת סביב המדורה ולשמוע סיפורי אימה אודות מכשפות ורוחות רפאים.

אך עם כל הכבוד ליצורים הדמוניים, אין מפגש מפחיד כמו זה עם רופא השיניים.

ביתר שאת, כאשר מדובר בטיפול למניעת כאב ולא בבדיקה שגרתית. אולם כידוע, אין ברירה אלא להתעמת עם הפחד ולנקוט בטיפול

להפסקת הכאב.

מהם הטיפולים המומלצים להעלמת כאב השיניים?

 

רגע לפני שמתחילים

חשוב לשים זאת על השולחן, עוד לפני שצוללים למעמקי הטיפול. טיפולי שיניים בישראל יקרים למדי ועלולים לעלות אלפי שקלים. מדובר במציאות כואבת, שכן שיניים בריאות הן צורך ולא פריבילגיה ובכל זאת רק שכבה דקה מהאוכלוסייה יכולה להרשות לעצמה טיפולי שיניים מורכבים.

כדי להתמודד עם מצב זה, הוקמו כבר לפני שנים לא מעטות מספר חברות ישראליות, המציעות ללקוחותיהם טיפולי שיניים בחו"ל. טיפולי שיניים בטורקיה נחשבים למשתלמים ביותר, מבחינת איכותם, בטיחותם והמחיר שלהם. משכך, ככל שאתם לא רוויים בכסף, נמליץ על טיפול בטורקיה.

 

סתימה סטנדרטית

הטיפול המומלץ, תלוי במקור הבעיה. כאב שיניים הוא רק סימפטום, המעיד על מצוקה שחווה חלל הפה ויש להתמודד עימו. פעמים רבות, מקור הכאב הוא מושבת חיידקים על שן מסוימת. החיידקים חוצבים בשן, נוגסים בה וחושפים את העצב לאוויר. חשיפת העצב תוביל לכאבים עזים שסתימה פשוטה תמנע. טיפול זה אינו מורכב ומבוצע בכל מרפאת שיניים.

כדי להימנע מהגעה למצב זה, יש להקפיד על צחצוח נכון פעמיים ביום. בנוסף לצחצוח, רצוי לגרגר מי פה וכן לעבור על השיניים עם חוט דנטלי. כך, השיניים יהיו נקיות ולא יהוו נקודת משיכה לחיידקים.

 

טיפול שורש

טיפול שורש, כשמו כן הוא – מטפל בשורש השן. השן מורכבת מחלק חשוף אותו אנו רואים, וחלק חבוי, הלא הוא שורש השן, הנעוץ בתוך החניכיים ומקבע את השן למקומה. במקרים של הצטברות חיידקים מאסיבית בשורש השן, צחצוח, ניקוי או סתימה לא יועילו ואין מנוס מטיפול שורש.

במהלך הטיפול, הרופא חוצב פתח בשן הגלויה, דרכו יגיע אל תעלת השן בה נמצא השורש. הרופא ינקה את התעלה, יסיר את הדלקת ואת שאר החלקים הנגועים. לאחר מכן, רופא השיניים יסתום את השן עם כתר זמני שיוחלף בכתר קבוע כעבור כשבועיים.

 

הסרת אבנית

מדובר בבעיה קלה יחסית, בה הכאב נגרם עקב הצטברות אבנית על השיניים מה שמגביר את שחיקתן ופוגע בשכבת האמייל בשן. במקרה זה, הרופא או הרופאה יסתפקו בניקוי יעיל של השן שיסיר את כל האבנית. לאחר מכן, יש להקפיד על צחצוח, גרגור וחוט דנטלי, כאמור לעיל, כדי למנוע הצטברות חוזרת.

 

ניתוח חניכיים

כדי להתמודד עם נסיגת חניכיים חמורה, אין מנוס אלא לנתח את האזור. טיפול זה הינו מוצא אחרון, במקרה שכל הטיפולים הקודמים לא הועילו והחניכיים עודן מודלקות ופגועות. ההליך אינו נעים במיוחד ואין צורך לפרט אודותיו בגיליון זה. אם אתם חושבים שהטיפול עשוי להיות רלוונטי עבורכם, פנו לרופא השיניים המטפל והוא יפרט לכם אודותיו.

 

לסיכום

הטיפול הנכון בכאב שיניים תלוי במקור הכאב. ארבעת הטיפולים הקלאסיים הם סתימה, טיפול שורש, ניקוי אבנית וניתוח חניכיים. זכרו – עדיף כאב זמני בזמן הטיפול, על פני נזקים נצחיים בהיעדרו.

טיפול רפואי

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »