חשבון החשמל גבוהה? הנה 5 דרכים לחסכון בחשמל

משקי בית רבים בישראל נדהמים כאשר הם מביטים בחשבון החשמל התקופתי שלהם. בשנים האחרונות, צריכת החשמל הביתית עלתה באופן משמעותי, כך שעלויות החשמל למשפחה ממוצעת טיפסו מעלה מעלה. מעבר להשלכות הכלכליות, ישנן גם השלכות אקולוגיות קשות. לכן, שימוש חכם יותר בחשמל שלנו יתרום לחשבון הבנק שלנו וגם יעזור לשמור על הסביבה.

 

איך ניתן לחסוך בחשמל?

כמעט כל פעולה שאנו מבצעים ביומיום שלנו מערבת צריכת חשמל. לכן, נוכל לצמצם את צריכת החשמל שלנו בקלות על ידי שינוי הרגלים יומיומיים פשוטים.

 

תנמיכו את המזגן

ברוב הבתים בישראל, מזגן הוא המכשיר שצורך את הכמות האנרגיה הגבוהה ביותר, בחורף וגם בקיץ. לכן, שימוש מודע יותר במזגן יכול לחסוך הרבה מאוד חשמל. הגורם החשוב ביותר שיכול להוזיל את עלות החשמל הוא המעלות. לפי חברת החשמל, הטמפרטורה המומלצת לקירור הבית היא 25 מעלות. כל מעלה נוספת מייקרת את עלות ההפעלה במספר שקלים.

 

בחרו מכשירי חשמל יעילים אנרגטית

לכל מוצר חשמלי יש דירוג אנרגטי. דירוג אנרגטי הוא מעין ציון הניתן למוצר על פי טכנולוגיית צריכת החשמל שלו. ככל שהמוצר מדורג גבוה יותר – כך הוא יעיל יותר, כלומר חסכוני יותר בחשמל. בשנים האחרונות, צרכנים רבים בוחרים במוצרי חשמל חסכוניים בעלי דירוג גבוה.

 

מילוי הקומקום החשמלי

מפתיע לגלות כי הקומקום החשמלי צורך יחסית הרבה חשמל, ביחס לגודלו הקטן. הטיפ המרכזי לצמצום צריכת החשמל של הקומקום החשמלי הוא מילוי המים. כלומר, אם ברצונכם להרתיח מים כדי להכין כוס תה, אין צורך למלא את הקומקום עד הסוף, אלא מלאו בדיוק את הכמות המים שאתם זקוקים להם.

 

כיבוי אורות

עלות החשמל שהכי קל לשלוט עליה היא התאורה. הקפידו לכבות את האורות כאשר אתם יוצאים מהחדר, וכבו את כל האורות בבית כאשר הוא ריק. אם כל בני הבית יקפידו על כך, תוכלו לחסוך מאות שקלים מדי חודש.

 

מייבש כביסה חשמלי? לא! השמש הישראלית? כן!!

כמעט בכל יום, ניתן למצוא מספר שעות שמש בבוקר או בצהריים. מומלץ לנצל את שעות אלה לייבוש הכביסה, באמצעות מתקן לייבוש כביסה. כך תוכלו לחסוך את עלויות החשמל הגבוהות של מייבש הכביסה החשמלי. מתקן לייבוש כביסה מומלץ הוא מתקן שמאפשר תלייה של מספר רב של בגדים בו זמנית. בנוסף, כדאי לבחור במתקן לייבוש כביסה יציב במיוחד, כך שלא ייפול בזמן של רוח חזקה.

 

לסיכום

חשבון החשמל, יחד עם חשבון המים והארנונה, מהווים נתח עיקרי מההוצאות של משקי בית בישראל. ניתן להשתמש בחשמל בחוכמה, וכך לצמצם את הוצאות החשמל ובנוסף לשמור על איכות הסביבה. למשל, מומלץ לבחור במכשירי חשמל יעילים, להשתמש במוצרים בצורה מדודה ולהעדיף אמצעים נוספים, מלבד מכשירי חשמל, כאשר זה מתאפשר.

שקלים

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »