חמישה רמזים שהילד שלכם סובל מהפרעות קשב וריכוז

כשמדובר על הפרעת קשב וריכוז, אפשר לחכות לאבחונים בגן חובה ובבית ספר, אך עדיף שאתם עצמכם תהיו עם היד על הדופק כבר בשלב מוקדם יותר, כדי להבין אם ילדכם עלול לסבול מהפרעות כאלה. להלן 5 רמזים שיכולים להדליק לכם אור אדום!

 

אבחון הפרעות קשב וריכוז – יפה שעה אחת קודם

הפרעות קשב וריכוז הן הפרעות נוירולוגיות שמשפיעות על תחומים רבים בחיי הילד, משום שהן משפיעות על התנהגותו, והיא, בתורה, משפיעה גם על מימוש של יכולות לימודיות, חברתיות ורגשיות. לאחר אבחון מקצועי, יש מגוון טיפולים שיכולים לעזור לילד בהתמודדויות שונות, ביניהם: טיפולים תרופתיים, טיפולים התנהגותיים ויצירת סביבה מותאמת לצרכי הילד.

רוב האבחונים לילדים מתקיימים בגילאי גן חובה או בית ספר יסודי. אפשר ורצוי לזהות סימנים ורמזים להפרעות קשב וריכוז גם בשנות הילדות המוקדמות, וכך להקדים את שלבי האבחון והטיפול ולאפשר לילד הסתגלות מותאמת יותר, בגילאים הצעירים, להם השפעה מתמשכת על תהליכי ההתפתחות. מהם הרמזים אליהם כדאי לשים לב?

לאבחן קשב וריכוז

רמז ראשון: קשיים בקשב ובריכוז

זה לא מפתיע שכדי לאבחן קשב וריכוז צריכים לשים לב לנושאים של קשב וריכוז – אצל ילדים בני 3-6 מדובר בדרך כלל בקושי לעקוב אחרי הוראות וכללים של משחקים, קושי להתמודד עם הסחות דעת ונטייה לאבד סבלנות תוך כדי קריאה בספר, צפייה בהצגה או בסרט ואפילו צפייה בטלוויזיה.

 

רמז שני: תזזיתיות פיזית

אנחנו רגילים כמובן לראות ילדים צעירים רצים, משחקים, קופצים ומשתובבים אבל שימו לב, למשל במסיבת יום הולדת, ישנם ילדים שגם מול מופע של קוסם לא יצליחו להישאר ישובים או לשבת בנחת בזמן ארוחה משפחתית או שיחה.

 

רמז שלישי: ויסות רגשי

קושי בוויסות חושי מתרחש פנימית אבל אצל ילדים צעירים, ההתנהגות היא סוג של שיקוף של עולמם הפנימי. לכן שימו לב האם הילד מתקשה להתמודד עם רגשות "גדולים" כמו התלהבות, פחד, זעם ועצב. שימו לב גם האם עוצמת התגובה הרגשית מותאמת לסיטואציה.

לאבחן קשב וריכוז

רמז רביעי: קושי חברתי

קושי חברתי הוא סימן ותסמין של מצבים שונים ורבים אז איך תדעו שילדכם סובל מADHD? תצטרכו לשים לב לקשיים נוספים מלבד קשיים ביצירת חברויות או השתלבות בפעילות חברתית, הקושי החברתי יכול להיות סימן טוב אבל לא בפני עצמו.

 

רמז חמישי: שינה ואוכל

ילדים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתקשים גם עם פעילויות שגרה: אצל ילדים עם הפרעת קשב נזהה בדרך כלל בררנות יתר במזונות שמבוססת על מרקמים או טמפרטורה בדרך כלל ושינה לא עמוקה, גם במהלך שנת הלילה וגם במהלך שנת צוהריים שהיא קלה מאוד וקצרה מאוד.

 

ועכשיו מה?

אם זיהיתם סימנים ברורים ואתם חושדים שילכם מתמודד עם הפרעת קשב? השלב הראשון הוא פנייה לרופא הילדים, בדיקה שלו והחלטה לגבי המשך הדרך, במשותף עם ההורים. ועד שהמערכת תכנס לפעולה, זכרו שסובלנות, עקביות, תמיכה ואהבה הן חלק מכל טיפול מוצלח בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, ודאו שהילד שלכם יודע, ללא כל ספק, שתם אוהבים אותו, מאמינים בו ותומכים בו, ללא תנאי.

לאבחן קשב וריכוז

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »