חמישה צעצועים שהילדים שלכם יאהבו במיוחד!

נכון שהילד או הילדה שלכם מיוחדים במינם, אבל כדי שנוכל לבחור צעצועים שיכבשו את ליבם, נצטרך להסתמך על הטעם של שאר ילדי העולם, ולהציע לכם את הצעצועים הקלאסיים שגורמים להנאה רבה עבור הילדים המשחקים וגם מעשירים את עולמם, בדרכים שונות. חלק מהצעצועים ברשימה שלנו יהיו מוכרים גם להורים מתקופת ילדותם, משום שהמשחקים מותאמים לשלבי ההתפתחות בתקופת הילדות, והם לא השתנו בצורה דרסטית בעשרות השנים האחרונות.

 

לגו

לגו הוא צעצוע רב תכליתי ויצירתי שנחשב לאבא של משחקי הבנייה ולאחד ממספר מועט של צעצועים שילדים אוהבים בכל העולם. לבנים של לגו קיימים בשלל צורות, גדלים וצבעים וכמעט בכל ערכה של לגו תמצאו גם הוראות לבנייה של פרויקט לגו מסוים, אבל אין הכרח להיצמד להוראות וכל אחד יכול להשתמש ביצירתיות שלו כדי לבנות מה שהוא רק רוצה.

משחק בלגו מעודד גם יצירתיות אבל גם מסייע להתאמן בפתרון בעיות וגם מתאים לשיתוף פעולה עם ילדים ועם מבוגרים, כמעט בכל גיל. אם מקבל המתנה צעיר מכדי ליהנות מלגו, יש שלל אפשרויות דומות שמותאמות לילדים צעירים יותר, בגודל הלבנים ובצבעוניות שלהם.

צעצועים שילדים אוהבים

חיות פרווה

חיות ובובות רכות אינן מתאימות רק לחיבוק ולשינה משותפת. עבור ילדים, בובות רכות יכולות להיות פתח למשחק דמיון, הבובות יכולות לעזור לילד לבטא את עצמו או לתקשר עם אחרים וכמובן, בנוסף לכל אלה, אכן יש בבובות פרווה ובחיות צעצוע תוספת של אינטליגנציה רגשית ושל נחמה, שנדרשת לעתים. אם בעבר היו כל הבובות וחיות הפרווה בגודל אחיד, היום תוכלו למצוא גם בובות מיניאטוריות וגם בובות ענק.

 

משחקי קופסה

משחקי קופסה, מכונים גם משחקי לוח אבל ישנם משחקי קופסה, כמו משחקי קלפים למיניהם שהם חלק מאגף משחקי הקופסה למרות שלא משתמשים בהם בלוח. בין משחקי הקופסה אפשר למצוא משחקים שמותאמים לגילאים שונים.

שימו לב שישנם משחקי קופסה שיכולים ללמד ילדים מיומנויות חברתיות כמו המתנה לתורך, תחרותיות בריאה ושיתוף פעולה וכמובן גם מיומנויות מנטליות שקשורות בהנדסה, מתמטיקה, פתרון בעיות ואסטרטגיה.

משחקי לוח

אמנות ויצירה

צעצועים ומשחקים שקשורים ביצירה, מאוגדים בדרך כלל בחבילות שמכילות את כל מה שנדרש עבור פרויקט אומנותי מסוים וכוללים לרוב גם הוראות. אם אנחנו רוצים לתת לילדים הזדמנות אמיתית לבטא את עצמם ואת היצירתיות שלהם – כדאי גם לתת להם חומרי יצירה מגוונים, שיוכלו גם לעודד אימון בתחומי מוטוריקה עדינה וגם יוכלו לשמש כחומרי גלם ביצירה אישית שלו.

 

צעצועי חוץ

מדברים הרבה על מוטוריקה עדינה אבל ישנה חשיבות רבה גם לפיתוח של מוטוריקה גסה, כלומר כל שימוש מכוון שלנו בשרירי הגוף במטרה לייצר תנועה. פעילות שמתקיימת מחוץ לבית היא הזדמנות נהדרת לשלב צעצועים ומשחקים שמיועדים להנאה, אימון גופני והוצאת מרץ ובמקביל מסייעים למשחקים בהם להתאמן על מיומנויות חברתיות, מוטוריקה גסה וקואורדינציה.

צעצועים שילדים אוהבים

אולי יעניין אותך גם