חימום תת רצפתי יתרונות וחסרונות

הדילמה איך נכון יהיה לחמם את הבית היא דילמה שכולנו מתמודדים איתה.

אומנם זה נכון שבישראל בדרך כלל הבעיה העיקרית היא החום ולכן נרצה לקרר את הבתים שלנו, אך יש גם מספר חודשים בשנה שבהם הקור עלול להיות נוראי.

מה עושים ואיך בכל זאת מחמים דירות ובתים פרטיים? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

האם חימום תת רצפתי יכול להיות יעיל?

כאשר מנסים לבחור בין אופציה כמו חימום תת רצפתי או מזגן עילי בכל חדר צריך להבין תחילה מהו חימום תת רצפתי. בפועל מדובר על מערכת משוכללת שמתקינים מתחת לריצוף, מכוונים אותה על הטמפרטורה הרצויה וכך, בכל פעם כשהיא פועלת, היא מחמם את החדר כולו. היתרונות של החימום הזה רבים, כי זה לא במקרה שהיום אפשר למצוא עוד ועוד אנשים שבחרו באופציה הזאת. בין היתר ניתן לראות יתרונות כמו:

 

אלגנטיות –

מדובר על מערכת חימום שנמצאת כולה מאחורי הקלעים של הבית, כך שאין כאן גוף חיצוני שצריך לראות ושצריך לפנות לו מקום בבית.

 

חימום נעים –

בניגוד להרבה מערכות חימום אחרות, כמו מזגנים, חימום תת רצפתי מפיץ חום מאוד נעים שאפשר ליהנות ממנו לאורך שעות, גם אחרי שהמערכת כובתה.

 

בטיחות –

מדובר על מערכת חימום בטיחותית ביותר כך שאין סיבה לחשוש מהשימוש בה.

הגיע הזמן להבין שחימום תת רצפתי יכול להתאים לא רק למקומות כמו בתי מלון או מקומות יוקרתיים באירופה, כי גם אצלנו בישראל החימום הזה עושה עבודה נהדרת ומומלץ לכל אחד.

 

האם יש גם חסרונות למערכת?

כמו שקורה לגבי כל דבר אחר בחיים, גם כאשר מדברים על מערכת של חימום תת רצפתי צריך להיות מודעים לחסרונות הקיימים בה, אם כי הם מעטים. החיסרון הראשון הוא העלות, כי בדרך כלל המערכת עצמה, וגם ההתקנה שלה, אינו זולה. מצד שני, מדובר על מערכת שתחזיק מעמד לשנים רבות ולכן זו השקעה משתלמת ביותר. החיסרון השני הוא ההתקנה המורכבת, שכן כדי להתקין את המערכת הזאת צריך להרים את הריצוף ולעשות עבודה רצינית יותר. זו גם הסיבה שבגללה בדרך כלל רצוי לקבל החלטה לגבי התקנת חימום תת רצפתי כבר בשלבי בניית הדירה או הבית.

 

איפה קונים חימום תת רצפתי?

ככל שחולפות השנים אנחנו רואים שיש יותר ויותר מקומות שבהם אפשר לקנות מערכות חימום כאלה. עם זאת, חשוב לבדוק היטב ממי אתם מזמינים את המערכת, כי לא בכל מקום תקבלו את השירות הכי טוב שיש ואת מערכות החימום הכי טובות. לכן, אם יש לכם אפשרות לבדוק מספר פרטים לגבי המערכת עצמה ולגבי שירותי ההתקנה, זה כדאי. חשוב כמובן גם להבין לאיזו הוצאה כלכלית אתם נכנסים, כי לא תמיד המחיר הגבוה ביותר יבטיח את רכישת המערכת הכי טובה שיש.

 

שלט רחוק

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »