בול לחיבורים – על חיבור לאינטרנט בעזרת סיבים אופטיים

בשנים האחרונות תחום האינטרנט עבר מהפכה אדירה. למעשה כל יום שעובר מרחיב ומשנה עוד טיפה את גבולותיה האינסופיים של הרשת. בהתאם לכך, גם בתשתית החיבור לאינטרנט חלו תמורות משמעותיות, וכיום יש בנמצא טכנולוגיות עדכניות שמשפרות באופן ניכר את איכות החיבור. במאמר הבא נדון בחיבור לרשת מבוסס סיבים אופטיים וביתרונות הגלומים בו.

 

הסיב שלא מכזיב

אז מה זה בכלל חיבור בסיבים אופטיים? מאחורי הכותרת המפוצצת עומדת תשתית המתבססת על העברת אור מקצה אחד של הסיב לקצהו השני. הסיב עצמו הוא צינור דקיק עשוי זכוכית, אשר מאפשרת את מעבר האור דרכו. כמה דקיק? קוטרו נמוך משיערה ממוצעת של אדם. באמצעות טכנולוגיית הסיבים הזו מתאפשר זרם של כמויות מידע אדירות בזמן קצר ולמרחקים ארוכים במיוחד, לכן מדובר בתשתית אידיאלית עבור שירותי אינטרנט. תשתית האינטרנט הנהוגה בארץ עד היום נקרית DSL והיא מבוססת על מעבר מידע בחוטי נחושת באמצעות פולסים. מדובר בטכנולוגיה מיושנת למדי, בה מרחק גיאוגרפי מהמרכזיות השונות עלול להשפיע לרעה על מהירות האינטרנט של המשתמשים, דבר שלא קורה בדור החדש של החיבור דרך סיבים אופטיים.

ישראל עוד נמצאת בחיתוליה מבחינת פריסת התשתית וכיום רק כמה מאות אלפי משקי בית מחוברים לרשת דרכה. עם זאת, אין ספק שמגמה זו תלך ותגדל בעתיד הקרוב לאור יתרונותיה הבלתי מבוטלים של התשתית החדשה. כיום יש בארץ ארבע ספקיות, אשר מציעות חבילות תקשורת מבוססות סיבים אופטיים: פרטנר, סלקום, אנלימיטד ופייבר.

 

חזק בביטחון, עוד יותר חזק במהירות

מה הן הבשורות החדשות שחיבור הסיבים האופטיים מביא אתו לעולם? מהירות היא ללא ספק הפרמטר העיקרי. רוחב פס, מהירות הורדה ומהירות העלאה הם מושגים שלא אומרים הרבה למשתמש הפשוט, אבל הם בעצם מתייחסים למהירות ולגודל בהם מתאפשרים השימושים באינטרנט: הן קבלת המידע – קרי צפייה בסרטונים, משחקי אינטרנט, הורדת קבצים וכדומה, והן מסירת מידע לשרתים – שליחת אימיילים, שידור בווידאו-צ'אטים, העלאת פוסטים ועוד. חיבור באמצעות סיבים אופטיים מצטיין בשני ההיבטים הללו ומאפשר מהירויות גבוהות בכמה מגה בייטים טובים מהתשתית הישנה המוכרת.

נוסף על כך, חיבור זה יעיל להפליא ביציבותו ובביטחון שהוא מספק. האינטרנט יהיה פחות מועד לקרוס כשהוא מבוסס על תשתית זו, ושימושי האינטרנט שלכם יהיו מוגנים הרבה יותר מפעילות עוינת מכוונת.

 

למה זה טוב כל המהירות הזאת?

בשנה האחרונה עברנו כולנו ללמוד ולעבוד דרך הבית. רובנו הגדול מנהל את שגרת היומיום שלו דרך מסכי המכשירים השונים ובעיקר באמצעות תוכנת הזום. חיבור בסיבים אופטיים הוא אידיאלי על מנת לבסס שגרת עבודה תקינה שאינה נפגמת מבעיות מהירות ויציבות. עם תשתית זאת ניתן לנהל תקשורת אינטרנטית מוצלחת וזורמת של כמה מכשירים בו זמנית. כך יכולים כל בני הבית ללמוד, לעבוד או סתם לגלוש לכיף בלי לריב על האינטרנט ומבלי להיפגע מקשיים בתשתית.

 

סיבים אופטיים

אולי יעניין אותך גם

אייפון 14
טכנולוגיה
הכל על האייפון החדש

חברת אפל היא אחת מחברות הטכנולוגיה המוכרות ביותר בעולם, ולא בכדי – בראש המוצרים האיכותיים שלה עומד הטלפון המוכר והפופולארי ביותר בעולם, האייפון. חברת אפל

קרא עוד »
טכנולוגיה
שחזור מידע מכונן ssd

עולם המחשבים הוא אחד העולמות המורכבים ביותר שיש. מילים כמו פייטון, הארד דיסק או וורדפרס נשזרים זה בזה ולא אומרים הרבה לאדם מן היישוב. על

קרא עוד »