חוקר פרטי יכול לבצע מעקב בחו"ל?

בעיה שכיחה לצערנו במדינת ישראל היא אנשים שמבצעים עוקץ כספי ובורחים עם השלל מעבר לגבולות הארץ. מה שנותר באותו רגע לנעקץ הוא לפנות למשטרה ולהתפלל במקביל שמשהו ינסה לעשות משהו או, להשקיע כסף ולנסות באמצעות חוקר פרטי לאתר את העבריין בחו"ל. חשוב לציין כבר בשלב זה – חברות חקירות וחוקרים פרטיים יכולים מבחינת החוק לבצע מעקבים אחר אנשים בחו"ל, מדובר בשירות יקר ומורכב אך הוא בהחלט יכול להוביל לתוצאה המיוחלת. 

 

מבצע חשאי

בכל מצב חשוב שעבודתו של החוקר הפרטי https://www.ibpi.org.il תהיה חשאית, על אחת כמה וכמה הדבר חשוב כשמדובר במבצע שמתבצע מעבר לים. הזמנת הטיסות ובתי המלון, השכרת רכבים וכל שירות אחר שיוזמן על ידי החוקר הפרטי יתבצע בדיסקרטיות מלאה והעיקר שהנמלט לא יוכל לדמיין שמשהו נמצא בעקבותיו. גם בחו"ל מתבצע המעקב בדרכים שונות ותוך שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם. חוקר פרטי שנמצא במעקב אחר אדם מסוים עלול להידרש להסוות את עצמו ואף להסתנן לתוך קהילה סגורה על מנת לאתר את האיש אותו הוא מחפש ויתכן ששינה את זהותו.

 

מתחילים בשלט רחוק

מעקב בחו"ל מתחיל באופן לא מאוד מפתיע בארץ באמצעות תוכנות מתוחכמות ואמצעי ריגול ובילוש טכנולוגיים מתקדמים. המטרה הראשונית הנה לנסות ולהבין היכן מסתתר האדם המבוקש ורק לאחר שישנה וודאות מסוימת אודות מקום המצאו, יצא החוקר למדינה בה אותר הנמלט. אדם שברח יודע שמשהו עלול לחפש אותו ולכן הוא נוקט בכל אמצעי הזהירות הקיימים, דבר שמקשה ומסבך את עבודתו של החוקר הפרטי. חקירות מעבר לים אינן דומות אחת לשנייה מכיוון שבכל מדינה ישנם חוקים שונים, תנאי שטח אחרים ואלמנטים שמזוהים עם המקום וחשוב לדעת אותם.

 

ניסיון שווה תחקיר טוב

העובדה שלחוקר או משרד חקירות יש ציוד טכנולוגי מתקדם היא חשובה מאוד אך אין זה מספיק. בחקירות לניסיון מקצועי יש חשיבות מאוד גדולה, חוקר מנוסה ידע לבצע באמצעות הכלים העומדים לרשותו תחקיר עומק איכותי שיעלה אותו על עקבותיו של האדם אותו הוא מחפש מעבר לים.

תחקיר מדויק ואיכותי טרם יציאה למדינה זרה הוא דבר הכרחי, המעקב יהיה הרבה יותר טוב אם נעשה תחקיר מקדים טוב. דבר נוסף, חוקר מנוסה יודע שחשוב ביותר לנוע במהירות ממקום למקום מבלי להשאיר עקבות ובדיסקרטיות. הדבר חשוב כדי שהנמלט לא ישים לב שעוקבים אחריו וגם כדי לא לעורר את תשומת ליבן של רשויות החוק במדינה הזרה בה פועל החוקר, מכיוון שהדברים לא בהכרח תואמו מולן.

 

קשרים בין לאומיים

אחד הדברים החשובים שיכולים להיות לחוקר שעוסק בחקירות בחו"ל הוא קשרים בינלאומיים עם משרדי חקירות מובילים במדינות שונות. קשרים אלה מסייעים מאוד בניהול החקירה והמעקבים שנדרש החוקר לבצע.

 

מקצוע בינלאומי

ענף החקירות הוא בינלאומי, חקירות שונות בתחומים שונים מתקיימות ברמה הבינלאומית כשחוקרים נדרשים לצאת ממדינתם לפעילות מעבר לים. משרדי חקירות וחוקרים עצמאיים הם הדרך לגלות את האמת ולבנות במידת הצורך תיק תביעה חזק בשיתוף עורך דין מתאים.

חוקר פרטי

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »