חוות דעת רפואית אונקולוגיה – מתי צריכים ואיך מקבלים אותה

חוות דעת רפואית בתחום האונקולוגיה ניתנת עבור מטופל שלקה במחלת הסרטן, כאשר מטרתה לשקף הערכה אובייקטיבית בנוגע למצבו הרפואי ובנוגע לטיפולים הנדרשים עבורו. בנוסף לכך, חוות דעת רפואית זו ניתנת גם במצבים בהם המטופל מגיש תביעה בגים רשלנות רפואית שנגרמה לו והוא נדרש להציג מסמכים רפואיים וכן, חוות דעת רפואית, במסגרת התביעה.

 

חוות דעת הניתנת לביטוח הלאומי

באופן כללי, ישנם חולי סרטן שונים במדינת ישראל, שבעקבות המחלה, מקבלים קצבאות מהביטוח הלאומי ( ולעיתים גם מגורמים אחרים). במצבים אלה, הביטוח הלאומי דורש חוות דעת רפואי, שתהווה ראיה למצבו של המטופל ובהתאם לכך, יינתנו עבורו הפיצויים ו/או הקצבה עקב מחלתו.

 

חוות דעת רפואית אונקולוגיה במסגרת תביעת רשלנות רפואית

במצבים בהם מטופל נפגע מרשלנות רפואית, הוא ו/או בני משפחתו רשאים להגיש תביעה כנגד הגורם הרפואי המטפל או נגד המוסד בו הוענק הטיפול לחולה. על מנת שיוכל התובע לקבל פיצויים בגין התביעה, בית המשפט דורש ממנו חוות דעת רפואית, מאונקולוג מקצועי, שתשקף אם אכן נפגע התובע מרשלנות רפואית ואם הוא יהיה זכאי לפיצויים עקב זאת.

מתפקידו של האונקולוג, לבדוק את המטופל ואת הנזקים שנגרמו לו, בעקבות הרשלנות הרפואית שחווה ובהתאם לכך, שיכין חוות דעת רפואית שתשקף את מצבו הבריאותי של המטופל. בחוות הדעת הרפואית, האונקולוג המומחה נדרש לפרט הן את התלונות שמביע התובע, הן את הבדיקות שעבר, בגין מצבו הרפואי ובגין הנזקים שנגרמו לו והן את מסקנותיו המקצועיות בנוגע לנכותו או לנזקים הבריאותיים מהם סובל המטופל. בנוסף, על האונקולוג לבחון אם ישנו קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית שנגרמה ובין הנזק ממנו סובל המטופל.

 

כשלים באבחון המחלה

ניכר כי ישנם מצבים בהם יש קושי לאבחן סרטן אצל נבדק או לחילופין, ייתכנו מצבים בהם ישנה אבחנה של המחלה אם כי לא באופן חד משמעי. באופן זה, ייתכן כי טיפולים מוענקים באופן שגוי למטופלים, שאובחנו כחולים, או שלא ניתנים הטיפולים הנדרשים עבור חולים, עקב היעדר אבחנת המחלה אצל הנבדק או עקב אבחנה מוטעית. במצבים אלה, מתן טיפול שגוי לחולה או היעדר מתן טיפול מתאים, בשל כשל באבחון המחלה, הדבר עשוי להוביל לנזק עבור המטופל ובעקבות זאת – לתביעת רשלנות רפואית מצדו.

 

חוות דעת משפטית רפואית

במצב בו הגיש מטופל תביעת רשלנות רפואית, נגד הרופא המטפל או נגד המוסד הרפואי שטיפל בו, יידרש הוא לצרף לתביעה כתב חוות דעת רפואית שתכתב ע"י אונקולוג. מטרתה של חוות הדעת הרפואית היא להציג דעה אובייקטיבית מקצועית בנוגע למצבו הרפואי של המטופל ובנוגע לנזקים שנגרמו לו (עקב הרשלנות הרפואית) ובאופן זה, יוכל בית השפט לפסוק את הדין ולהחליט על זיכוי של התובע. אם הנכם זקוקים לחוות דעת רפואית בתחום האונקולוגיה, כנסו לקבלת חוות דעת רפואית.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית אונקולוגיה מטרתה לספק הערכה מקצועית בנוגע למצבו הרפואי של החולה ובנוגע למגבלותיו או הצורך שלו בקבלת סיוע.

רופא מכין חוות דעת רפואית אונקולוגיה
רופא מכין חוות דעת רפואית אונקולוגיה

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »