השאלות שצריך לשאול לפני ביצוע השתלות שיניים

רבים מהאנשים מגיעים לגיל בו השיניים כבר לא מה שהיו פעם, כשאחת אחרי השנייה הן נעקרות ויש צורך לחשוב על פתרון חלופי, מה הן האופציות? מה מהן הבטוחה יותר, הקלה יותר או הזולה יותר? על כל השאלות האלה אדם צריך לחשוב בעת שהוא ניגש לטפל בבעיה הזאת.

אפשרות מוכרת וידועה היא הרכבת שתלים במקום השיניים החסרות. אך בבואנו לבצע השתלת שיניים, יש מספר שאלות שצריכות להישאל על מנת שנוכל לבחור את המקום הנכון ביותר עבורנו לביצוע הליך זה

 

מיקום בארץ

הרכבת שתלים לא תמיד נעשית ביום אחד, ועל כן חשוב לבחור במקום שיהיה נגיש באופן יחסי. יתכן ונצטרך להגיע למספר של פגישות על מנת להתאים את השתל בצורה המרבית ובאופן בו לא תיגרם טראומה לחלל הפה או בחניכיים, ויתכן שניתן לסיים את ההליך ביום אחד. כך או כך, הנטייה הטבעית והטובה ביותר הוא לבחור מרכז שמבצע את הטיפולים הללו ונמצא קרוב למקום המגורים או למקום העבודה.

 

מקצועיות

מאחר והשתלות שיניים זהו טיפול פולשני, שעם ההשלכות שלו האדם המטופל יצטרך להתמודד עוד שנים רבות, יש חשיבות עליונה לבחור את המרכז הרפואי על פי המקצועיות שלו. לבדוק מי רופאי השיניים, לוודא הייטב שהם מומחים בהשתלות שיניים, שיש להם ותק וניסיון, ולא להתפשר על מקצועיות בשום אופן.

 

אורך הטיפול

אורך הטיפול הוא פרמטר חשוב, מאחר וייתכן וכל התהליך ימשך זמן רב. עם זאת, על מנת לא לשבש את כל מהלך החיים התקין, יש לוודא מראש מה אורך הטיפול המשוער עבור השתלת מספר שיניים מסוים. כמובן שהשאיפה היא לסיים עם הפרויקט כמה שיותר מהר, אך חשוב להבין ולזכור כי טיפול מהיר מידי יכול לגרום טראומה לרקמות שונות בפה, ובמיוחד בחניכיים שיהיה קשה אחר כך להתמודד עם תהליך ההחלמה.

 

כאב

אין דרך אמיתית להעלים את הכאב, אך ישנן דרכים שונות להפחית אותו. כאב יכול להופיע במהלך הטיפול עצמו וגם בימים שלאחר מכן. יש לוודא ולברר אצל המרכז שבו מבצעים את הטיפול מה הן הדרכים המוצעות להתמודדות עם כאבים. יש להסביר למטפל ולא להתבייש לגבי הדרך שבה אתה, המטופל מתמודד עם הכאב, האם אתה חרד מהטיפול, האם דרגת הכאב מטרידה אותך?

 

החלמה

החלמה מטיפול של השתלות שיניים היא תלויה בסוג השתל, במספר השתלים שהורכבו וממצב החניכיים מלפני הטיפול להרכבת השתלים. לכן חשוב לשאול ולוודא לפני התחלת הטיפול מה צפוי להתרחש בזמן ההחלמה, וכמה זמן היא עלולה להימשך. בתקופה שלאחר ההשתלה תהיינה הגבלות מסוימות בתזונה, וגם את השאלות הללו חשוב לשאול ולברר מבלי להתבייש. הצוות הרפואי תמיד ישמח לענות ולשתף פעולה על מנת שהתהליך כולו יסתיים על הצד הטוב ביותר.

שתלים

אולי יעניין אותך גם