אילו גורמים משפיעים על הצלחת השתלות שיניים

רובנו היינו רוצים להתברך בחיוך מלא שיניים חזקות ובריאות.

עבור אנשים שסובלים משיניים חסרות חלום זה עשוי להיות משמעותי במיוחד וכדי להגשים את החלום חשוב לדעת כי אין זה מספיק להיכנס לכל מרפאת שיניים רנדומלית ולסמוך על רופא השיניים שידע מה לעשות.

המדריך הבא יציג בפניכם מספר גורמים מרכזיים אשר ישפיעו על מידת ההצלחה של השתלת השיניים שלכם ויסייעו לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר.

 

התאמת סוג ההשתלה למצבו הבריאותי ולצרכיו של המטופל

ניתן לראות פרסומות רבות שמקדמות טיפולי השתלת שיניים ביום אחד. על אף שהתמונות בפרסומים שכאלו נראות מרשימות למדי חשוב לזכור כי לא כל מטופל יוכל להנות מתוצאות טובות שכאלו. אצל מטופלים מסוימים השתלות שיניים חד שלביות שכאלו לא יתאימו ורופא שינים טוב ידע לבחור את הטכניקה הנכונה עבור כל מטופל שתעניק לו את התוצאה הטובה ביותר מבחינת עמידות, אסתטיקה ונוחות.

 

תכנון נכון ותיאום ציפיות עם המטופל

שיניים מלאכותיות מגיעות במגוון צבעים גדלים וצורות ובחירה של השן המלאכותית הנכונה אינה משימה פשוטה כפי שניתן לחשוב. מבחינה אסתטית השאיפה היא לרוב שהשיניים המלאכותיות ישתלבו בצורה הרמונית עם שיניו הקיימות של המטופל על מנת שהתוצאה תראה טבעית ונעימה לעין. כמו כן, יש להתחשב גם בטעמו האישי והעדפותיו של המטופל.

כדי לבצע את ההתאמה האופטימלית וכדי לאפשר למטופל הצצה מקדימה לתוצאה הסופית מרפאות שיניים רבות נוהגות להשתמש בהדמיות ממוחשבות. הדמיות אלו יעזרו למטופל לדמיין את התוצאה כך שלא יהיו הפתעות לא נעימות ואף יעזרו לרופא השיניים להתאים את השיניים המלאכותיות בצורה אופטימלית.

 

הכנה נכונה לקראת ניתוח השתלת השיניים

ניתוח השתלת שיניים צריך להיערך רק לאחר שהמטופל טיפל בבעיות דנטליות אחרות. כך למשל אם למטופל יש דלקת בחניכיים רק לאחר שטיפל בבעיה השתלת השיניים תוכל להיערך. בנוסף, במצבים מסוימים רופא השיניים יסיר רקמות רכות פגועות או יבצע הליך של השתלת עצם בכדי להכין את המטופל לניתוח השתלת השיניים.

במצבים אחרים ההכנה לקראת הניתוח תצריך מהמטופלים לשנות את ההרגלים שלהם למשך תקופה קצובה מראש לפני הניתוח כמו מעשנים שיאלצו להפסיק לעשן שבועיים לפני ההשתלה. עוד הכנה אופיינית היא נטילה של אנטיביוטיקה או משככי כאבים לפני השתלת השיניים.

 

טיפול נכון לאחר השתלת השיניים

היגיינה תמיד הייתה מרכיב מרכזי בשמירה על בריאות חלל הפה ולאחר הליך דנטלי פולשני כמו השתלת שיניים ניקיון חלל הפה הופך להיות מרכיב אקוטי מתמיד. הסיבה לכך טמונה בעובדה שלאחר הליך שמערב חיתוכים והחדרת עצמים זרים לחלל הפה קיים סיכון מסוים לזיהום שעולה דרסטית אם לא תשמרו על ניקיון. מסיבה זאת חשוב שתשתמשו באדיקות בתכשירם שרופא השיניים רשם לכם ואף תקפידו על יתר ההוראות שניתנו לכם כמו הימנעות ממאכלים מסוימים, הימנעות מעישון וכדומה.

אומנם הליך השתלת שיניים ידרוש מכם להקדיש מעט תשומת לב לבחירת המרפאה הנכונה והרופא הנכון ולתחזוקה קפדנית במיוחד בתקופת ההחלמה, אך החיוך המלא שתקבלו בהחלט יהיה שווה את זה ולכן, אל תתעצלו וקבעו תור ליעוץ עוד היום.

 

גשר

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »