מה גובה הפיצוי שאוכל לקבל בתביעת רשלנות רפואית בעבודה

מי שנפגע בתוצאה מרשלנות רפואית בהליך שהיה קשור במקום העבודה שלו, בוודאי יודע כי מגיע לו איזשהו פיצוי בגין העוול שנגרם לו.

אך איך ניתן לדעת האם אתה יכול יכול לתבוע את הגורם הרפואי או מקום העבודה? ועל איזה סכום? נסביר כאן הכל.

 

מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

לא ניתן לקבוע כי התקיימה רשלנות רפואית רק מכיוון שהרופא שלך או כל גורם רפואי אחר טעה בטיפול שלך.

כתובע אתה צריך לקבוע כמה דברים לפני שתוכל אפילו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. אם אינך בטוח אם יש לך עילה לטעון או לא, מומלץ לדון בשאלות הבאות:

 

האם הרופא שלך לא הצליח לעמוד בחובת הטיפול שלו?

הבסיס ביחסי רופא-מטופל הוא חובת הזהירות והפעולה על פי סטנדרט הטיפול המקובל. אם רופא מסוים טיפל בך, סטנדרט הטיפול קובע כי עליו לטפל בך כפי שהיה ניתן לצפות שהיה מטפל כל רופא אחר, במומחיות דומה עם הכשרה ורקע דומה.

 

האם התבצעה הפרה של חובה רפואית?

רשלנות רפואית כרוכה בפגיעה הנגרמת בעקבות הפרת סטנדרט הטיפול שלפיו חייב הרופא לטפל במטופליו. דוגמה בולטת יכולה להיות אם הרופא ביצע תפרים והשאיר חלק מציוד רפואי בתוך גופך. אך גם אבחון שגוי, וטיפול לא נכון עקב האבחון השגוי, שגורמים לנזק רפואי מהווים גם הם הפרה של החובה הרפואית. מקרה זה הוא מסוג של רשלנות רפואית באבחון.

 

האם נגרם נזק עקב הרשלנות הרפואית?

נשתמש במקרה שצוין לעיל, בו הרופא משאיר כלי רפואי בגופו של המטופל. טעות זו עלולה לגרום לכאב, זיהום, איברים מחוררים ושלל בעיות אחרות. בשביל שתהיה עילה לגיטימית לתביעה, עלייך לשרטט קו סיבתי ישיר בין הפציעה לטעות שהתבצעה על ידי הרופא. במקרים מסוימים הקשר הסיבתי ברור מאליו, אך במקרים אחרים הסבר הקשר יכול להיות די מסובך.

 

האם הנזק משמעותי?

על הראיות הרפואיות שתביא בפני התביעה להציג מקרה משכנע. תזדקק למומחים רפואיים מוסמכים שיהיו מוכנים להעיד, וכן לספק תיעוד רפואי יסודי שממחיש את היקף הטעות הרפואית ואת הפגיעה שגרמה לך. אם אינך יודע איזה סוג ראיות אתה זקוק, עורך הדין שלך לרשלנות רפואית יעשה זאת.

 

איך אדע בוודאות אם יש לי עילה לתביעה? וכמה פיצויים אקבל?

אם ענית כן על כל השאלות שצוינו לעיל, סביר להניח שיש לך עילה לתביעה, ותוכל גם לקבל סכום פיצויים נכבד. האם התביעה אכן תתקבל, וסכום הפיצויים, תלויים במידה רבה בעורך דין שתבחר. אם תבחר עורך דין בעל מומחיות בתחום הרשלנות הרפואית, סביר להניח שתזכה בתביעה וכן בסכום כסף שאכן יפצה אותך בהתאם. סכום הכסף הוא תוצאה של שקלול שמבצע בית המשפט של רמת הנכות, עוגמת הנפש, מצבו הכלכלי של התובע וכו'.

 

מסמר באצבע

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »