החל מכיסא ועד העכבר: איך להפוך את עמדת העבודה שלך לארגונומית?

בעולם המודרני, רבים מאיתנו מבלים שעות רבות מול המחשב במקום העבודה, בלימודים או בשעות הפנאי בבית. עבודה ממושכת מול המחשב עלולה לגרום לכאבי גב, צוואר, כתפיים וראש, ובעתיד הרחוק בגלל ישיבה ותנוחה לא נכונה, להוביל לפגיעות בריאותיות משמעותיות.

על כן רצוי כבר מגיל צעיר לדאוג ולהקפיד על ישיבה נוחה ונכונה. חשוב לארגן בבית וגם לדרוש במקום העבודה, עמדת עבודה ארגונומית. זה טוב לעתיד ילדיכם כבר מגיל צעיר, וגם עבורכם. במאמר זה נסביר מהי עמדת עבודה ארגונומית, ונציין טיפים שיעזרו לכם להפוך את עמדת העבודה שלכם לארגונומית ובריאה יותר.

 

מהי עמדת עבודה ארגונומית?

עמדת עבודה ארגונומית היא עמדה שמותאמת לצרכים הגופניים של כל אחד. ביצירת עמדת עבודה ארגונומית מצמצמים את הסיכון לנזקים גופניים ע"י התאמת הריהוט, הציוד והסביבה לגובה, למבנה הגוף ולתנוחות העבודה הנוחות ביותר. עמדה ארגונומית תומכת בתנוחה נכונה, ומונעת מאמץ יתר באזורים בגוף.

מחשב, מקלדת ועכבר

בחירת שולחן וכיסא

בחירת שולחן עבודה, וכסא ארגונומי הם צעדים חשובים ליצירת עמדת עבודה נוחה ובריאה לשנים רבות. בחרו כיסא ארגונומי בעל תמיכה טובה לגב התחתון. ודאו שהכיסא מתכוונן לגובה, ושאפשרי להתאים את גובה המשענות של הידיים.

רצוי לבחור שולחן במידות הנכונות עם משטח עבודה מרווח, המאפשר לארגן את כל הציוד שלכם בנוחות. ובנוסף חשוב ומומלץ לנסות את הכיסא והשולחן לפני הקנייה, כדי לוודא שהם נוחים ומתאימים לגובה ולמבנה הגוף שלכם. הכנסו למרכז השולחן והכסא, שם תוכלו למצוא ולבחור מהמגוון הגדול שקיים, עמדה שתתאים עבורכם.

 

מחשב, מקלדת ועכבר

מיקום נכון של המחשב, המקלדת והעכבר הוא חלק חשוב בהפיכת עמדת העבודה לארגונומית. המחשב צריך להיות ממוקם ישירות מולכם במרחק של כ-60 ס"מ, במרכז שדה הראייה כך שלא תצטרכו לסובב את הראש או הגוף. המקלדת צריכה להיות ממוקמת קרוב לקצה השולחן ומול הגוף כדי למנוע סיבוב כפות הידיים כלפי חוץ. והעכבר צריך להיות סמוך למקלדת באותו גובה, כדי למנוע הארכת הזרוע והטיית הגו. מיקום ארגונומי של הציוד מונע התעייפות וכאבים בכתפיים, צוואר, גב ואצבעות.

 

חדר עבודה בבית

כאשר אתם מארגנים חדר עבודה ופנאי בביתכם, חשוב שתקפידו על עמדת מחשב שתתאים עבורכם ועבור בני המשפחה. תדאגו לשולחן עבודה בגובה שיתאים עבור כל אחד מבני המשפחה. רכשו כסא ארגונומי מתכוונן, מרופד ונוח ממבחר כסאות מנהלים שקיימים, וכך כל אחד מבני המשפחה יוכל להתאים בדיוק את הגובה והנוחות עבורו. בזכות עמדה עבודה ארגונומית תאפשרו לכל אחד מבני הבית גמישות, תנועתית, ונוחות מירבית תוך כדי עבודה, לימודים ו/או משחק.

 

לסיכום

סידור נכון של כיסא, שולחן, מחשב וציוד נלווה, לצד הקפדה על תנועה והפסקות – הם המפתח ליצירת עמדת עבודה ארגונומית ובריאה.

תחנת עבודה ארגונומית

אולי יעניין אותך גם