המסלקה הפנסיונית – מה זה אומר?

בתקופה האחרונה אנו שומעים רבות על המסלקה הפנסיונית שסייעה לאזרחים רבים. השיח הער בנושא הוביל אותנו לבדוק את הנושא מקרוב ולגלות שמדובר בעניין חשוב שכל אחד צריך להכיר. לכן, החלטנו להעלות את המדריך הנוכחי שיציג את המסלקה בריש גלי. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את המידע שיעשה לכם סדר. 

 

נעים להכיר, המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית היא מערכת מקוונת שעלתה לרשת כחלק מיוזמה של משרד האוצר. זו מאפשרת לכל אחד לקבל אינפורמציה עדכנית על החסכונות הפנסיוניים שלו, כדי שיתאפשר להתנהל נכון מבחינה כלכלית. השימוש במסלקה זו הוביל לגילוי של כספים אבודים שנשכחו מאחור. חשוב לציין שהשימוש במסלקה מתבצע בקלות וללא צורך בהעברת תשלום.

מסלקה פנסיונית

מי צריך להשתמש במסלקה הפנסיונית?

כל אחד צריך להכיר את שירותי המסלקה הפנסיונית, כדי לבדוק אם מעסיקים קודמים העבירו כספים לקרנות פנסיה שלא נמצאות כיום בשימוש. תרחיש זה יכול להוביל לפיזור הכספים שלכם בכל מיני מקומות. נדגיש שהדבר נכון לא רק לשכירים, אלא גם לעובדים עצמאיים שפתחו בעברם קרנות פנסיה, במהלך לימודיהם או מיד לאחר השחרור מהצבא.

 

החשיבות שבכניסה למסלקה הפנסיונית

חשוב לבדוק את הנושא בהקדם, כדי שתוכלו למצוא את הכספים המפוזרים שלכם ולהימנע מתשלום עמלות שנגבות מהחיסכון עצמו. ברגע שתאתרו את הכספים הללו, יהיה לכם יותר קל לבצע הליכי משא ומתן שיאפשרו להוזיל את העמלות השונות. שכן, מספיק שתבצעו העברה לקרן אחרת (או שתיידעו את הנציגים מטעם הקרן השנייה), כדי שניתן יהיה להפחית את העמלות באופן משמעותי שיחסוך לכם הרבה כסף לטווח רחוק.

 

איך מוציאים את הדו"ח? בקלות!

כאמור, כל אחד יכול להשתמש בשירותי המסלקה הפנסיונית. בפסקה זו נציג בפניכם את ההנחיות המפורטות, כדי שתוכלו לבצע את ההליך בקלות:

  • שלב ראשון: היכנסו לאתר המסלקה הפנסיונית ותלחצו על לשונית "חוסכים"
  • שלב שני: לחצו על "הרשמה לשירותי המסלקה ותמלאו את הטופס שיוצג בפניכם. בדקו שאתם מציינים פרטים מדויקים ועדכניים, כדי שתוכלו לחזור לאתר בשנית בעת הצורך
  • שלב שלישי: תוסיפו את פרטי האשראי (אל דאגה, אתם לא תחויבו בתשלום. מדובר בחלק חיוני בהליך שדרוש לצרכי זיהוי)
  • שלב רביעי: תיכנסו לתיבת המייל שהזנתם במערכת, שם תמצאו את שם המשתמש שיאפשר לכם להתחבר לאתר. זו העת להזין את תעודת הזהות ושם המשתמש, כדי שתוכלו לקבל סיסמא זמנית לאתר
  • שלב חמישי: הקישו על כפתור "בקשה לקבלת מידע" ותבחרו את המידע הדרוש לכם

 

מילים אחרונות לסיום

המסלקה הפנסיונית הינה פלטפורמה מקוונת שמאפשרת לכל אחד למצוא את החסכונות האבודים שלו. בשלב זה אתם מכירים בה מקרוב, כך שנותר לכם רק להתחבר לאתר בהתאם להנחיות שיוצגו לעיל. שכן, אלה יובילו אתכם לקבלת האינפורמציה שתחסוך לכם הרבה כסף. נזמין אתכם להעביר את מדריך זה לאחרים, כדי להעלות את המודעות לנושא החשוב.

מסלקה פנסיונית

אולי יעניין אותך גם