מה התהליך בפניה לביטוח לאומי לצורך הכרה בתאונת עבודה?

חוויתם, או אדם קרוב אליכם חווה, תאונה במקום העבודה? בהחלט מגיעים לכם פיצויים.

כדאי שתתחילו לבצע הליך

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אחד ואחת במסגרת עבודה. בגלל שמדובר בתאונה התוצאה שלה, כמו ההתרחשות שלה, לא צפויה בכלל ולא תמיד יש דמיון בין תאונה לתאונה ובין תוצאה לתוצאה. למרות שכל תאונה מאוד שונה מהשנייה, בעבור כל אדם אשר עובר תאונת עבודה ישנם הליכים אשר ביניהם ביטוח לאומי תאונת עבודה מבחינת אחוזי נכות וגם קצבאות נכות המותאמים לכל אדם ולכל מצב של אדם.

 

תאונת עבודה

הגדרה זאת כמובן מתייחסת לתאונה אך ספציפית לתאונה אשר קורית בעבודה ויותר מזה, תאונה אשר קרתה לאדם בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה. על מנת שתאונה תחשב כתאונת עבודה יש להוכיח כי היא אכן קרתה בעבודה או בדרכים ממנה או אליה. נוסף על כך, כאשר אדם חווה מצב רפואי אשר ניתן להוכיח כי התרחש בעקבות העבודה, לדוגמא התקף לב אשר ניתן לקשרו ללחץ בעבודה או מצב בעייתי אשר העיק על בן אדם וגרם לו לחוות את המצב הזה.

 

ביטוח לאומי

במדינת ישראל יש חוק אשר מגדיר כי כל אדם מבוטח על ידי המדינה בסכום מסוים וגם מבחינה רפואית. על כן, יש הכרח לשלם בכל חודש, בהתאם למשכורת שאדם מקבל, סכום למוסד לביטוח לאומי אשר מאוחר יותר, יקבל בחזרה בצורת סלי בריאות מקופת החולים בה האדם חבר (כמובן שגם יש הכרח להיות בקופת חולים) או בצורת קצבאות בהתאם למצב רפואי, נפשי או תעסוקתי של אדם.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי

אמנם הביטוח הלאומי אמור לזכות את כל מי שצריך, או את כל מי שמגיע לו, בקצבה או בפיצוי בהתאם למצבו, אך על מנת שזה אכן יקרה יש הכרח לעדכן את ביטוח לאומי במצב ולקבל גם אישור על הסטטוס. על מנת לעדכן את הביטוח הלאומי במצב יש צורך בהליך הגשת תביעה מסודר. ניתן לעשות זאת באינטרנט באתר של המוסד לביטוח לאומי. כחלק מהתביעה יש להגיש מסמכים רפואיים אשר יתנו חיווי על המצב הרפואי של אדם וכן, הוכחות כי יש קשר לעבודה או שהתאונה אכן התרחשה בעבודה. באם הוועדה תקבל את התביעה יינתנו זכויות בהתאם לתובע. באם התביעה לא תתקבל, יהיה ניתן להגיש ערעור לוועדת ערעורים והתביעה תבחן שוב וצפויה גם להתקבל.

במקרה של תאונה אשר התרחשה בעבודה, בדרך לעבודה או בעקבות העבודה, על מנת לקבל הכרה ופיצויים יש צורך בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. ההליך מתחיל בהגשת מסמכים אשר נותנים חיווי וסטטוס על תוצאות התאונה, תיאור פרטי התאונה וכמובן הוכחה כי היה קשר לעבודה באם התאונה התרחשה תוך כדי העבודה, בדרכים מהעבודה או לעבודה וגם בעקבות העבודה.

 

חמישים אחוז

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »