אל תאמרי נואשת: הכל על טיפול בבעיות פוריות

ישנן סיבות רבות לבעיות פוריות. כמה מהסיבות הנפוצות ביותר לעיכוב בכניסה להריון כוללות בריאות לקויה, פגיעה ברחם וחוסר איזון הורמונלי שמשפיע על תהליך הבשלת הביצית וקליטה ברחם. אם את מוכנה להתחיל את המסע שלך להורות, הגעת למקום הנכון. במאמר זה נבדוק מהו טיפול פוריות וכיצד הוא פועל –  המשך המאמר מפרט עוד על התהליך ולמי הוא מומלץ בדרך כלל.

 

מהו טיפול פוריות?

טיפול פוריות הוא תהליך של ניסיון להיכנס להריון בעזרת תרופות, ניתוח, טיפולים תומכים וטיפולים פולשניים שונים. אמנם ישנן מגוון שיטות שניתן להשתמש בהן כדי לטפל ברמת פוריות נמוכה ולשפר את יכולת האישה להיכנס להריון, אבל חשוב להבין שלכולן יש מטרה דומה – לאפשר הבשלה של ביציות בריאות, הפרייה ולאחר מכן קליטה טובה של הביצית ברחם.

ישנם מספר תתי סוגים של טיפולי פוריות, כאשר הפופולרי ביותר מבינהם נקרא הפריה חוץ גופית (IVF) – בשיטה זו, ביציות נאספות מהשחלות ומופרות עם זרע במעבדה. לאחר מכן מכניסים את הביצית המופרית אל רחם האישה כדי שהיא תוכל לגדול ולהתפתח לעובר.

טיפולים נוספים יכולים לכלול זריקות פרוגסטרון למניעת הפלות מוקדמות ולהצלחה של ההריון, טיפול בחצוצרות קשורות או חסומות, טיפולים תומכים במחלות כמו אנדומטריוזיס (מחלות שיכולות להשפיע על הפריון), ועוד שלל טיפולים הורמונליים לשיפור הבשלת הביציות, טיפולים לשיפור יכולת הזרע לשרוד בעת ניסיון הפרייה ועוד. מידע נוסף בנושא בקישור הבא – https://www.baby4u.co.il.

טיפולי פוריות

למי כדאי להיעזר בטיפולי פוריות?

נשים בגילאים מסוימים – בעיקר לקראת גיל 30 ומעלה – שאינן מצליחות להיכנס או לשמור על הריון, ובאופן כללי נשים שמנסות באופן אקטיבי להיכנס להריון ואינן מצליחות – הן קהל היעד של טיפולי פוריות.

כמובן שיש לערוך בדיקות מקיפות לפני ולהבין את מקור הבעיה – פעמים רבות הסיבה לבעיה בכניסה להריון קשורה ללחץ נפשי גבוה – גורם שעם הטיפול הנכון והמנוחה יכול להפסיק להשפיע. בנוסף, קיימת האפשרות של בעיות בפריון אצל בן הזוג – כך שחשוב לברר את המקור לבעיה מראש, ורק לאחר מכן להמשיך לטיפולי פוריות.

טיפולי פוריות

סוגי טיפולי פוריות

נתחיל בכך שישנם המון טיפולים תומכים שעוזרים בטיפול בבעיות מקיפות – בעיות שעלולות להוביל לפגיעה בפריון שאינן בהכרח קשורות לטיפולים ייחודיים לפריון, או אף טיפולים למקרים של בעיות הפיכות בנושא פריון. כך למשל ישנם טיפולים לאנדומטריוזיס – מחלה שיכולה להשפיע על אפשרויות הכניסה להריון, אך הטיפולים אינם מקושרים ישירות לפריון.

מעבר לכך, ישנם טיפולים נפשיים, טיפולים לשמירה על בריאות כללית, טיפול לחצוצרות חסומות ועוד. מעבר לכך, היום מעניקים טיפולי פוריות רבים – כאשר העיקריים שבהם מתמקדים בלקיחת הורמונים שונים, יחד עם טיפולים כמו הפרייה חוץ גופית – טיפולים כירורגיים או פולשניים לשיפור הסיכוי להתעבר ולעבור הריון מוצלח.

 

לסיכום…

אם את מוכנה להתחיל את המסע שלך להורות, הגעת למקום הנכון. ישנן סיבות רבות לאי פריון – להמון מהן ניתן להעניק טיפול, וחלקן אף הפיכות לגמרי. חשוב לא לוותר ולבדוק אופציות שונות עד להגעה לאבחון הגורם הנכון ומציאת טיפול הפוריות הטוב ביותר לכל אחת – לתוצאות הטובות והבטוחות ביותר.

טיפולי פוריות

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »