הכל על התפתחות אישית

לפעמים יש תחושה שהחיים עוברים לידנו, שאנחנו לא בשליטה, שהיינו על "טייס אוטומטי במשך שנים ולא בחרנו בדרכים שהיו עשויות להיטיב עימנו יותר. ופתאום אנחנו מתעוררים ומבינים שחייב להיעשות פה שינוי כלשהו – שאנחנו צריכים לצאת מהדפוסים הקיימים כדי להיות מאושרים באמת. לא פשוט לעשות את זה, אבל יש מספר דרכים שיכולות לכוון ולעזור בתהליך ההתפתחות האישית. 

 

מהי התפתחות אישית?

כולנו נולדנו עם אישיות אחרת ויכולות אחרות, ויכול להיות שאכן ניסינו לממש את הפוטנציאל הטמון בנו בכדי לגדול, לצמוח ולהיות מי שאנחנו רוצים להיות באמת. אבל לפעמים החיים קורים ואנחנו נקלעים למשברים שונים, בין אם זה הצורך להרוויח כסף כדי לפרנס את עצמנו ואת משפחתנו, ובין אם מדובר באובדן או פרידה שמשפיעים עלינו באופן משמעותי. מצבים אלה יכולים לעצור אותנו בדרך להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו.

כשאנחנו בוחרים בתהליך התפתחות וצמיחה אישית, אנחנו בוחרים להתחיל לפתח את כל מה שחבוי וגלוי בנו בכדי לקדם את עצמנו בעולם. ניתן לעשות זאת בעצמנו או באמצעות מדריכים חיצוניים, לדוגמא באמצעות הרשמה לאתר התפתחות אישית.

מצא התפתחות אישית

למה חשוב להשקיע בהתפתחות אישית?

בסופו של דבר, כולנו רוצים להיות מאושרים. בשביל כל אחד אושר אומר דבר אחר, אבל אף אחד לא רוצה להישאר תקוע במקום. מכל מקום נמוך אפשר רק לעלות, והמטרה של תהליך התפתחות אישית היא להצליח להגיע לפסגות שאנחנו מסוגלים להם- ולהבין שכרגע אנחנו פשוט עדיין לא יודעים כיצד נראית הדרך.

התפתחות אישית תשפיע לא רק עליכם, אלא גם על הסובבים לכם. ברגע שאתם תרגישו טוב יותר עם עצמכם ועם המקום בו אתם נמצאים, אתם תקרינו את זה החוצה וזה יעזור גם למשפחה ולקרוביכם. רק כשאנחנו אוהבים את עצמנו באמת- אנחנו יכולים להעניק אהבה שלמה לאחרים.

 

האם מאוחר מדי בשבילי להתחיל בתהליך התפתחות אישית?

התשובה היא לא- אף פעם לא מאוחר מדי. התפתחות אישית יכולה להתרחש בכל גיל, בין אם אתה ילד ובין אם אתה פנסיונר. זה לא משנה מתי החלטת לעשות שינוי, עצם ההחלטה כבר מקדמת אותך- והרצון להיות מאושרים ולהצליח בעולם היא אוניברסלית, בלי הבדל גיל, דת, גזע ומין.

 

באיזה כלים אפשר להשתמש כדי להתפתח?

קיימים שלל כלים שיכולים לעזור בתהליך התפתחות אישית. יש כלים שנועדו לשבור תבניות ומנגנונים שלנו שמעכבים אותנו מלהתקדם, כגון תרגול מחשבה חיובית. יש כלים שעוזרים להכניס את עצמנו לתוך מסגרת התהליך, כגון בניית תכנית עתידית והצבת מטרות. יש גם כלים ספציפיים שמטרתם לעזור בהתפתחות אישית בתחומים השונים: אם זה קריירה, פיננסים, מציאת זוגיות ועוד.

לכל אדם יתאימו כלים אחרים מאחר וכולנו שונים, על כן תכנית התפתחות אישית מותאמת תוכל לעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה ביותר עבורכם.

מצא התפתחות אישית

 

אולי יעניין אותך גם