לימודים במגזר החרדי – האם קיימים יתרונות בבחירה מסוג זה?

הדרישה לתואר אקדמי עולה לאורך השנים בתחומים שונים ובמגזרים שונים. כך גם במגזר החרדי עולה הצורך להיכנס לשוק העבודה ולכן גם הצורך בתואר ראשון ושני. עם העלייה בכניסת חרדיות לשוק העבודה והצורך בתארים אקדמאיים, נשים רבות נתקלות באתגרים הצפים בעקבות המפגש עם האוכלוסיות השונות, והקושי הלימודי המתבטא בפערים שנובעים משיטות הלימוד השונות במוסדות חרדיים. אין זה אומר שצריך לוותר על ההשכלה ועל יצירת הזדמנויות לכניסה לשוק העבודה. חשוב שתכירו את האתגרים השונים וחשוב מכך – כיצד ניתן להתמודד איתם.

 

מדוע חשוב להיות בעלת תואר אקדמאי

ראשית, חשוב להבין מדוע יש בכלל צורך ביציאה מאזור הנוחות ולמידה לתואר אקדמי. כיום שוק העבודה הוא כזה שברוב מקומות העבודה יש דרישה לתואר ראשון. זה נוכח ובולט עד כדי כך שמרבית מקומות העבודה לא יזמינו לראיון אדם שלא ציין בקורות החיים שלו שהוא בעל תואר ראשון.

תואר אקדמי לא רק יקדם את קורות החיים שלכן ויבליט אותם מעל אחרים, הוא גם ייתן לכן כלים אמיתיים בשוק העבודה מכיוון שהלימודים (מעבר לכך שהם מזכים אתכן בתואר) ילמדו אתכן את המבואות והמידע החשוב שעליכן לדעת בכדי להצליח בתחום בו בחרתן לעסוק. בין אם תבחרו בלימודי חינוך, ניהול או הנדסת תוכנה, תדעו שהתואר יסייע לכן במציאת עבודה מתגמלת הן מבחינת הסיפוק האישי והן מבחינת השכר והתנאים הסוציאליים.

 

מהם האתגרים בלימודים אצל חרדיות?

במרבית האוניברסיטאות והמכללות הלימודים הינם מעורבים, זאת אומרת שגברים ונשים לומדים באותה הכיתה מכל הקבוצות והמגזרים בארץ. לנשים חרדיות רבות עובדה זו יכולה להוות מכשול ואף לגרום לכך שיעדיפו שלא ללמוד באקדמיה. הקושי מתבטא הן בלמידה עם גברים והן בלמידה עם נשים ממגזרים שונים, בשל הקושי בלמידה עם אנשים בעלי אמונות וערכים שונים. אך אלו אינם הקשיים היחידים: הלימודיים האקדמאים הם שונים מאוד מלימודי הבסיס של נשים חרדיות רבות, דבר אשר יוצר פערים מבחינה לימודית.

נשים חרדיות רבות מתקשות להסתגל למערכת הלימודית החדשה הדורשת קריאת מאמרים באנגלית, הגשת מטלות וכתיבת עבודה סמינריונית ועלולות לחוש אבודות בעקבות הדרישות האלו. בנוסף, לא כל המכללות והאוניברסיטאות מתאימות את לוח השנה שלהם לימים מיוחדים בלוח השנה העברי. החגים וימי הצום העיקריים אכן נמצאים בלוח השנה האקדמי, אך ישנם ימי צום רבים שלא מופיעים בלוח השנה בתור תאריך שיש להתחשב בו באופן מיוחד.

 

יש לכך פתרון

בכדי לענות על הקשיים ולעזור לנשים חרדיות להרגיש בנוח במרחב האקדמי, ישנן תוכניות שונות המשלבות נשים חרדיות באקדמיה. האתר https://e-academic.co.il למשל מציג תוכנית לימודית המיועדת לנשים חרדיות בתחומים שונים. צוות האתר ילווה אותך ויסייע בדרישות הלימודיות, והלימודים מתבצעים בכיתות מופרדות ומתנהלים באופן מותאם ללוח השנה היהודי.

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »