הילד רוצה להיות קוסם כשיגדל – לפרגן או לשלול

תקופת הילדות והנעורים היא התקופה המרגשת ביותר בחייו של כל אדם. חלק מהילדים מבינים את זה עוד במהלך הילדות והנעורים, אבל מרבית הילדים מבינים את הדבר הזה הרבה שנים לאחר שהתקופה הזאת חלפה לבלי שוב. אחד המאפיינים של התקופה האמורה היא שבתקופה הזאת מתעצבת האישיות של הילד, ומשתרשות בו תכונות שילוו אותו בהמשך החיים שלו. בתקופת הילדות והנעורים, כל ילד חולם על כל מיני דברים. אחד רוצה להיות טייס והשני מעוניין להיות נהג מרוצים. לפעמים קורה שהילד רוצה להיות דווקא קוסם, כמו הארי פוטר וכמו גדולי הקוסמים שרואים בסרטים. כיצד להגיב כשהילד מביע את הרצון שלו להיות קוסם או מנטליסט (עוד על מנטליסט קראו כאן)? האם לשלול מכל וכול את הרצון הזה, או שמא לפרגן לילד? בשורות הבאות נעסוק בנושא ונשוחח על הדרך הנכונה להתייחס לגחמות של הילדים.

 

איש עם קלף

 

איך להגיב כשהילד מחליט שהוא רוצה להיות קוסם

לעיתים מזומנות קורה שכאשר הילד מביע את הרצון שלו להיות קוסם, או לעסוק בתחום או בעיסוק שההורים אינם מוצאים בו תועלת, ההורים מגיבים בשלילה מוחלטת של העניין. אנשי מקצוע מובילים בתחום החינוך, רואים בתגובה מהסוג הזה שגיאה מוחלטת. ייתכן שהורים שאינם מעוניינים שהילד יהפוך לקוסם או אמן חושים לא צריכים ממש לעודד אותו, אבל הם בוודאי לא צריכים לשלול את הדעה שלו. בתקופה הזאת בחיים הילד מעצב את השקפת החיים שלו ואת העצמאות המחשבתית. שלילה מראש של דעה, יכולה לגרום לילד לאבד את הרצון לעצמאות המחשבה מצד אחד, או לחילופין להגיב בעקשנות ולהמשיך לזרום עם החלום גם כשהוא כבר לא באמת רלבנטי. והכול, רק כדי להוכיח להורים שהוא יודע טוב יותר. גם אם ההורים ינסו בשלב מאוחר יותר לדחוף את הילד לתחום שלפי דעתם יכול להיות טוב עבורו, הילד יכול להתנגד ולפעול הפוך ממה שההורים מצפים.

 

לשלול או לפרגן – זאת השאלה

אחד הדברים שכל הורה שמבין משהו במשהו צריך לדעת, הוא שגם אם הבחירה של הילד לא נראית לו והוא מעוניין לסכל אותה, יש דרכים טובות לכך חוץ מהתנגדות עקשנית. לפעמים, נכון לזרום עם הילד לכיוון שהא רוצה. אם הוא מעוניין להיות קוסם (עוד על קוסם) – אז ללכת איתו ולקנות את כל הדברים הנחוצים לו. בנוסף, אפשר לרשום אותו לשיעורים אצל אנשי מקצוע מומחים בתחום. במרבית המקרים, החלום מתנפץ אל מול ההשקעה הנדרשת בזמן ובמשאבים, זמן שהילד לא מוכן ולא יכול להקדיש. זאת בעיקר אם הוא לא מעוניין לשנות את אורח החיים שהורגל אליו. אבל לפעמים קורה שהילד דווקא מתעניין בנושא וממשיך איתו. גם אז, השד לא כל כך נורא. מרבית האנשים המתעניינים בתחום הקסמים, הופכים אותו לתחביב ורוכשים לעצמם מקצוע אחר, שבו אפשר להתפרנס בכבוד. ומכל אלה שהתמידו, יש גם מתי מעט שיהפכו את התחום לעיסוק העיקרי שלהם ויתפרנסו ממנו בכבוד. אין טעם להתנגד, ויש להניח לילד להגיע למסקנות הנכונות עבורו בעצמו.

אולי יעניין אותך גם

מתוקים
אירועים
מגשי אירוח חלבי – עולם שלם ומגוון

החברה הישראלית עברה הרבה תהפוכות בעשורים האחרונים ואחד מהדברים המהותיים ביותר שהשתנו במדינתנו זה ההיצע והמבחר שיש לנו. אם בעבר היינו הולכים למכולת והיינו צריכים

קרא עוד »