עוברים כל מכשול – החשיבות של הטיפול הפסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי הוא כבר מזמן לא נחלתם של בודדים או 'פסיכים', ואם זה מה שאתם עדיין חושבים, כדאי שתתעוררו מהר ותנפצו את הסטיגמה הזו. כיום, בשנת 2023, יש הבנה בקרב הציבור הרחב כמה טיפול פסיכולוגי הוא דבר חשוב ומשמעותי שיכול לשנות לאנשים את החיים לטובה.

בשביל ללכת לטיפול לא חייבים להגיע עד הקצה ולהרגיש שאתם הולכים להשתגע, טיפול יכול לעזור לכם גם לפתור בעיות שנראות לכם 'קטנות', או סתם סיבוכים עם עצמכם.

 

מה זה טיפול פסיכולוגי?

טיפול פסיכולוגי, בשונה משיחה עם חבר קרוב, הוא תהליך שבמהלכו המטופל מתפתח מבחינה רגשית. הפסיכולוג מבין על פי ההכשרה שלו מה הדרך שאותה נפשו של המטופל שלו צריכה לעבור, ובהתאם להיכרות שלו עם המטופל הוא מתכנן מסלול. המסלול הוא כמובן דינמי ויכול להשתנות תוך כדי התהליך, בהתאם למצבו של המטופל.

הפסיכולוג בוחר גם את השיטות שבאמצעותן האדם מתקדם. לא מדובר סתם על פריקה של רגשות ותחושות (שגם היא דבר חשוב בפני עצמה), אלא על תהליך שבו האדם צומח ומתפתח מבחינה רגשית ואישיותית בעזרתו של מלווה – מטפל מיומן ומוסמך שעבר הכשרה ארוכה ומקיפה.

טיפול פסיכולוגי

מהי מטרתו של טיפול פסיכולוגי?

בגדול, המטרה של טיפול פסיכולוגי היא לסייע לאדם ולהקל על סימפטומים שונים שמהם הוא סובל. הדרך לעשות את זה היא ללמד את המטופל להשתמש בכוחות הרגשיים הטמונים בו ובחוזקות הנפשיות שלו וכך להיות מסוגל להתמודד עם קשיים וחוויות שונות שהוא עובר במשך החיים.

השלב הראשון בטיפול לרוב מוקדש להכרה עמוקה של המטפל והמטופל, על מנת שהמטפל יבין ויכיר היטב את המטופל, את סביבת החיים שלו, את הקשיים והמורכבויות שבפניהם הוא ניצב, את נקודות החוזקה, ואת נקודות התורפה שלו. אם תרצו לדעת וללמוד עוד תוכלו ללחוץ על הקישור הזה: טיפול פסיכולוגי במרכז אתרוג.

 

למה חשוב ללכת לטיפול פסיכולוגי?

קשה לחשוב מאיפה להתחיל את הפסקה הזו, מכיוון שלטיפול פסיכולוגי יש חשיבות עצומה והוא מומלץ בחום. ראשית, הטיפול יסייע לכם לחדד ולהבין בדיוק מהם הקשיים שמולם אתם עומדים, ומה רק נראה כמו בעיה. כמו שכולנו יודעים, בלי לדעת מה בדיוק הבעיה אי אפשר לפתור אותה.

מעבר לכך, הטיפול הפסיכולוגי לא סתם נותן לכם כמה טיפים או פתרונות קסם (שלא באמת קיימים במציאות), אלא מלמד אתכם להתמודד עם קשיים ומורכבויות ומבהיר לכם מהן בדיוק נקודות החוזקה והחולשה שלכם. אלו תובנות וכלים משמעותיים מאוד שבוודאי יסייעו לכם במידה רבה בהמשך החיים גם אחרי שתסיימו את הטיפול הפסיכולוגי. ברגע שתיפגשו בקושי או בבעיה תוכלו לדעת בדיוק מאיזו זווית לתקוף אותם ותדעו בוודאות שאתם מסוגלים להתמודד.

 

סיכום

טיפול פסיכולוגי הוא דבר חשוב מאין כמותו, הוא יצמיח ויפתח אתכם ויעניק לכם כלים אישיותיים ועוצמה מסוג אחר.

טיפול פסיכולוגי

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »