כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לאופנוע?

מצבר הוא מרכיב הכרחי בכל סוג של אופנוע, והידיעה מתי ואיך להחליף אותם יכולה לחסוך לכםם זמן וכסף. תחזוקה נכונה והחלפה של מצברים ישנים גם הם חיוניים כדי להבטיח נסיעה חלקה ובטוחה. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא כל כמה זמן, בממוצע, צריך להחליף מצבר לאופנוע. בנוסף, תוכלו לקרוא כמה עולה מצבר לאופנוע, למה חשוב לשים לב כשמחליפים מצבר לאופנוע ועוד.

 

כמה עולה מצבר חדש לאופנוע

המחיר של מצבר לאופנוע משתנה בהתאם לגודל שלו וליצרן שלו. טווח המחירים של מצבר לאופנוע נע בין 300 ש"ח לבין 600 ש"ח. יכול להיות שתמצאו מצברים במחירים זולים יותר, אבל שימו לב – מחיר זול יכול להעיד על איכות נמוכה. לכן, כשקונים מצבר לאופנוע – חשוב לקנות אותו אך ורק ממקור איכותי ואמין. לדוגמא, הקטגורייה באתר סופרבייק – מצברים לאופנוע.

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לאופנוע

איך אפשר לדעת שצריך להחליף מצבר לאופנוע

אם אתה מבחין שהאופנוע שלך מתקשה להתניע, או אם האורות של הפנסים נעשים עמומים – ייתכן שהגיע הזמן להחליף את המצבר. בנוסף, אם המצבר בן יותר משלוש שנים, כדאי לשקול החלפתו כאמצעי מניעה, או שיבדוק אותו איש מקצוע. למעשה, המצבר נבדק לא פעם כחלק מהטסט השנתי.

 

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לאופנוע

אורך החיים של מצבר אופנוע יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים. למשל, שימוש ממושך ואינטנסיבי, תחזוקה ותנאי סביבה (לדוגמא – האם אתה מחנה את האופנוע שלך בצל או בשמש). עם זאת, בממוצע, מצבר לאופנוע יכול להחזיק בין שנתיים ל-5 שנים. תחזוקה שוטפת יכולה לסייע בהארכת חיי המצבר.

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לאופנוע

איך מחליפים מצבר לאופנוע

באופן כללי, אתה יכול להחליף את המצבר באופנוע שלך בעצמך – אך רק כל עוד יש לך את הכלים והידע הדרושים לעשות זאת בבטחה. עם זאת, אם אינך בטוח לגבי התהליך או שאין לך ניסיון בתחזוקת אופנועים, עדיף שיטפל במשימה מכונאי מקצועי.

אם אתה מחליט להחליף את המצבר לבד, חשוב ללבוש ציוד מגן כגון כפפות והגנה על העיניים כדי למנוע פציעה. בנוסף, אל תשכח לנתק את כל החיבורים החשמליים לפני הסרת המצבר הישן, ולהשתמש בכלים הנכונים וודא שהם במצב תקין.

בנוסף, זכור שאתה חייב להשליך את הסוללה הישנה כראוי, על ידי העברתה למרכז מיחזור. אם אתה לא מכיר מרכז מחזור למצברים – ניתן למסור את המצבר הישן במוסך אשר משווק מצברים. כמובן שחשוב לעקוב אחר ההוראות במדריך של האופנוע כדי למנוע נזק לרכיבים חשמליים כלשהם.

 

סיכום

לסיכום, חשוב לזכור שהתקנה לא נכונה של המצבר עלולה לגרום לנזק למערכת החשמל של האופנוע שלכם. לכן, אם אתם לא מרגישים בנוח עם התהליך, תמיד עדיף להיעזר במכונאי מקצועי. מצבר לאופנוע קונים אך ורק ממקור אמין, כדי לא ליפול קורבן לנוכל. זכרו שמצבר לאופנוע אפשר לקנות גם באינטרנט.

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר לאופנוע

אולי יעניין אותך גם