החזר מס עקב חילופי עבודות

=מי מאיתנו לא חשב אי פעם על לשנות מקום עבודה? אנשים רבים מגיעים לנקודת מיצוי במקום בו הם עובדים, חלקם בולעים את הרוק וממשיכים בעשייה הנדרשת, ואילו החלק האחר והאמיץ יותר מחפש את עצמו מחדש ולבסוף עובר למקום עבודה אחר.

אין ספק שמדובר ביציאה מאזור הנוחות, הרי מדובר בהסתגלות מחייבת לכל ההוויה של עבודה חדשה- אנשים חדשים, תנאים שונים, שכר אחר.

למעשה, הסבירות שאדם יקבל משכורת זהה למשכורת שקיבל במקום עבודתו הקודם הינה אפסית.

לשכר החדש שנקבע עבור העובד יש השפעה על גובה המיסים שעליו לשלם, אולם לצד זאת יש בעיה והיא שגובה המס שנגבה נותר קבוע לאורך כל שנת המס.

כפתרון לכך, הוחלט שמי שנגבה ממנו מס עודף יהיה זכאי לקבל החזרי מס. קרה לכם גם? קראו מה צריך לעשות.

 

החזרי מס- מדוע ולמה?

גובה המס שעובד נדרש לשלם מחושב בהתבסס על הכנסות שנתיות ולא פר חודש, זאת למרות שהמס מנוכה באופן חודשי. לאור שינויים אפשריים כאלו ואחרים לאורך השנה (חילופי עבודות, בעיות בריאותיות וכו'), ייתכנו בסוף השנה פערים בין גובה המס שאמור היה להיות משולם לבין מה ששולם בפועל. במצב כזה ולשם ההגינות, יכול עובד להגיש בקשה לקבלת החזר כספי עבור אותו ההפרש, המכונה גם החזר מס. החזרי המס יכולים להינתן גם באופן רטרואקטיבי, בטווח של עד שש שנים אחורנית. במידה והחלפתם מקום עבודה במהלך שנים אלו, כדאי לבדוק זכאות.

 

עזבתי בסוף עונת הקיץ, האם זה משנה?

למועד העזיבה של העובד אכן יש משמעות, מאחר ושנת מס מחושבת על ידי רשות המיסים בין החודשים ינואר לדצמבר. המשמעות היא שבמידה ואדם עוזב במחצית שנת המס ( יוני- יולי), גובה המס שייגבה בינינו מאותו הרגע ועד לחודש דצמבר יהיה זהה למחצית השנה הראשונה, גם אם השכר שלו נעשה נמוך יותר. כמובן שאין כל היגיון בתשלום מס עודף, ומכאן נובעת האפשרות לבקש החזרי מס ולהשיב אליכם את הכסף שנגבה לשווא.

 

הגשת בקשה להחזרי מס- מאיפה מתחילים?

שכיר אשר רוצה לבדוק את זכאותו להחזרי מס, צריך למלא ראשית טופס החזרי מס לשכירים (טופס 135). על העובד לצרף לטופס זה מסמכים נוספים שעשויים לסייע בקבלת ההחזר, כמו למשל טופס שמציג את ההכנסות שוטפות (טופס 106), קצבת אבטלה, אישורים מביטוח לאומי ועוד. במידה ונגבה מס עודף במהלך יותר משנת מס אחת, יש לשלוח בקשה עבור כל אחת מהשנים הללו בנפרד. בסיום ההליך, מגיש הבקשה עשוי לקבל לא רק את החזרי המס בחזרה, אלא גם ריבית של כ-4% והצמדה לשנה שנמסרת עבור החזר המס. נוסף על כך, ניתן לפנות לחברות ייעודיות בתחום שמגישות את הבקשה ומטפלות בה עבור העובד.

 

שעון וכסף

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »