החזר מס לידועים בציבור: כסף בחזרה ממס הכנסה

ישנם לא מעט זוגות בארץ אשר חיים יחדיו, אך בוחרים שלא לקדש זאת תחת חופה, מה שמגדיר אותם כידועים בציבור. אם גם אתם ידועים בציבור, אתם צריכים לדעת שמגיע לכם כסף בחזרה ממס הכנסה. החזרי מס לידועים בציבור, כל הפרטים לפניכם:

עצם העובדה שאתם חיים ביחד, מעיד על כך שאתם כנראה מנהלים משק משותף בביתכם. ניהול משק משותף כרוך בלא מעט הוצאות כלכליות, לרבות הוצאות תחזוקת הבית, הוצאות בלתי צפויות הקשורות ברכב המשותף שלכם וכו'. במקרים שבהם אתם מוגדרים כידועים בציבור, המדינה מכירה בעובדה שאתם מתנהלים כלכלית יחדיו, בין אם אתם זוג חד מיני, פסולי חיתון, זוגות חסרי דת או זוגות אשר יהדותם אינה וודאית (מוטלת בספק).

 

אילו זכויות מס מגיעות לידועים בציבור בארץ?

בכל מקרה, מגיע לכם החזרי מס על היותכם ידועים בציבור! אילו עוד זכויות מגיעות לכם? למשל, ידעתם כי החזרי מס בגין פיטורים ניתנים בין אם אתם ידועים בציבור, גרושים או פרודים? גם אם התגרשתם בעבר, אבל היום אתם ידועים בציבור עם בן או הבת הזוג, אתם כנראה תהיו זכאים לכסף חזרה ממס הכנסה.

גם במקרים שבהם אתם מגדלים יחדיו ילדים, אך לא התחתנתם באופן פורמאלי, יהיה מומלץ ליצור קשר עם חברת מאני בק (MONEYBACK) ולקבל את הכסף שלכם חזרה ממס הכנסה. נכון ל-2020, כל נקודת זיכוי במס הכנסה שווה 219 ₪ בחודש (2,628 ₪ בשנה).

 

זכויות מס נוספות המגיעות ידועים בציבור

ואם מציינים זכויות נוספות המגיעות לכם בעקבות היותכם ידועים בציבור, יש גם לציין גם את העובדה שיש באפשרותכם להגיש דוח הכנסות נפרד ולא משותף. באופן הזה, מדרגת המס שנקבעת לכל אחד – נקבעת בנפרד ובדרך כלל נמוך יותר (מאשר במקרים של זוגות נשואים).

חשוב גם לזכור כי במקרים בהם אתם מוגדרים כידועים בציבור, אתם תהיו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה על מס שבח במכירה של בית. בעוד שתהיו זכאים לפטור זה פעמיים בארבע שנים, זוגות נשואים יהיו זכאים לכך רק פעם אחת בארבע שנים.

 

איך אנחנו מגישים בקשה להחזר מס עבור ידועים בציבור?

הדבר הראשון שיהיה עליכם לעשות, זה למלא טופס 631, שזהו טופס אשר מצהיר על שיתוף נכסים בין בני הזוג המוגדרים כידועים בציבור. לאחר שתמלאו את הטופס הזה, תצטרכו להגיש אותו בסניף המקומי של ביטוח לאומי. במקביל למילוי טופס 631, אתם כמובן חייבים למלא טפסי 101 וגם טופס 1303 – טפסים אשר מהווים את הדוח השנתי למס הכנסה.

לאחר שזכיתם במעמד של ידועים בציבור, תוכלו להגיש בקשת החזרי מס הכנסה באמצעות טופס 135. צריכים ייעוץ מס ממומחים בתחום של החזרים ממס הכנסה לידועים בציבור? מאני בק (MONEYBACK) כאן בכדי לסייע לכם, בהצלחה!

חוקים

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »