החזרי מס רפואי – רטרו אקטיבי

מחלות שונות גורמות לבעיות שונות מעבר לעניין הרפואי עצמו. חלק מהאנשים הסובלים ממחלה כרונית כלשהיא מאבדים בשל כך את היכולת לעבוד ולפיכך, הם זכאים להטבות כאלה ואחרות ממס ההכנסה ולעיתים אף לפטור מלא מתשלום מס. גם אנשים שסובלים מנכות מסוימת הגם שאינם יושבים בהכרח על כיסא גלגלים ויכולים לתפקד באופן עצמאי, זכאים להטבות מס שונות. מסתבר שמרבית האנשים החולים או הנכים, בשימת דגש על החולים, אינם מודעים כלל למה שמגיע להם. בואו נעשה מעט סדר בנושא.

 

מי זכאי לפטור מלא של תשלום מס הכנסה?

אנשים נכים שנכותם הוכרה על ידי מוסדות המדינה כנכות בגובה 100 אחוזים זכאים לפטור מלא של תשלום מס הכנסה. על פי רוב מדובר באנשים נכים הנעזרים בכיסא גלגלים בכל מקום ובשל כך אינם מסוגלים לעבוד במשרה מלאה. גם אנשים שחולים במחלות קשות מעל 184 ימים ברצף יוכרו על ידי מדינת ישראל כנכים בעלי 100 אחוזי נכות ולפיכך, יהיו זכאים גם הם לפטור מלא של תשלום מס הכנסה. אנשים אלה זכאים לבקש החזרי מס עכשיו מבלי להמתין רגע אחד מיותר.

 

החזר רטרו אקטיבי

אדם שגילה באיחור שהוא זכאי להטבות ממס הכנסה בשל מחלתו או נכותו, או זכאי לפטור מלא של תשלומי מס ההכנסה, יוכל להגיש בקשה לקבלת כל החזרי המס שמגיעים לו בשל מצבו עד 6 שנים לאחור. כלומר, במידה ומרגע שאדם חלה במחלה או נעשה נכה המדינה מכירה בכך שהגיעו לו הטבות כלשהן או פטור מתשלום מס הכנסה. האיש יקבל את כל המגיע לו חזרה בשל מצבו גם אם חלפו 6 שנים מאז אובחן לראשונה כחולה או נכה. אין זה יהיה משנה מה הייתה הסיבה לכך שרק לאחר 6 שנים הגיש האיש בקשה להחזרי מס, על אף שהיה זכאי לכך הרבה קודם לכן.

 

הליך קבלת ההחזרים

אדם שהבין שהוא זכאי להחזרי מס בגין מחלה או נכות יגיש בקשה מסודרת לקבלת ההחזרים במס הכנסה, הוא יוזמן לוועדה רפואית שנמצאת באחריות המוסד לביטוח לאומי, הוועדה תקבע את אחוזי הנכות שלו ואת משך הזמן בו הוא יהיה זכאי להטבות המס או לפטור. כאמור, עובד שכיר יוכל לקבל החזרי מס בגין מצבו עד 6 שנים לאחור ועצמאי יוכל לקבל החזרים עד 3 שנים לאחור בלבד. ההליך הביורוקרטי אינו מהיר במיוחד אך יאמר מיד שבסיומו יקבל האזרח בדיוק את מה שהוחלט שמגיע לו ללא דיחוי.

 

הטעות של מס הכנסה

הבעיה במדינת ישראל היא שלמרות התקשורת הממוחשבת מוסדות מדינה שונים אינם מעודכנים בזמן אודות מצבו של כל אזרח וכך, אדם שהוכר כחולה קשה וכתוצאה מכך כנכה ומקבל קצבת נכות מהמדינה, עלול לגלות שמס הכנסה גבה ממנו מס על הקצבה. כתוצאה מפעולה זו של מס הכנסה מתבצעת גביית יתר בגינה יגיע לאזרח החזר מס בסוף שנת המס.

 

מצב סביר

מבחינת מוסדות המדינה הליך החזרי המס לאזרחים חולים או נכים בהחלט מתנהל בצורה סבירה. מידי פעם ישנן בעיות ועיכובים אולם, בסופו של דבר האזרחים שמגיע להם החזר מס בגין מחלתם או נכותם יקבלו את ההחזר.

חיפוש בניירות

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »