החזרי מס לעצמאיים לאור המצב

אחת הפגיעות החמורות שהתרחשו בעקבות משבר הקורונה נוגעת באופן ישיר לעצמאים, בעלי עסקים, בעיקר עסקים קטנים, אשק בתקופות הארוכות של הסגרים, נאלצו להשבית את העסק לזמן רב ולהישאר ללא מקור פרנסה.

המדינה, בתורה, התייחסה לנושא והחליטה לתת מענקים, על בסיס ירידה בהכנסות לעומת שנה שעברה (2019 לעומת 2020, 2020 לעומת 2021 וכן הלאה.

למרות מידע רב באתר של רשות המיסים, ברור כי עצמאים רבים לא מבינים את השיטה לחישוב זכאות, כיצד היא קשורה להחזרי מס ומה צריך לעשות כדי לקבל את הכסף?

 

בין החזרי מס למענקי קורונה לעצמאים

בחברות העוסקת בחישוב החזרי מס מבינים, כי ללא הסברים פשוטים וברורים לגבי רמת הזכאות של עצמאים להחזרי מס, רוב העצמאים לא מבינים איך לפעול.

הסיבה לחוסר ההבנה נובעת משימוש מבלבל במונחים שונים לכינוי ההחזרים, כמו "מענק עבודה" למשל, או "מס הכנסה שלילי" המתייחסים לרוב לאותו העניין עצמו – החזרי מס.

בתום המגוון הרחב של הוצאות מוכרות במס לעצמאים, כדאי להכיר את ההחזרים המגיעים לעצמאים אשר משלמים באופן פרטי עבור ביטוח חיים, כמו גם ביטוח חיים למשכנתא, כמו גם החזרים המגיעים לעצמאים אשר הרוויחו השנה פחות משנה שעברה, בגלל הקורונה.

כמו כן, גם עצמאים בעלי שליטה בחברות מעטים, זכאים להגיש בקשה למענק – אם מחזור הפעילות שלהם נפגע בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

משיכת כספים מקרנות השתלמות לפני המועד הרגיל, עם פטור ממס ואף השבת המקדמות ששולמו עבור שנת 2020, הן רק חלק מההקלות המתוכננות לעצמאים לתקופה מאתגרת זו על ידי המדינה.

 

איך בודקים את הזכאות שלכם להחזרי מס?

למעשה, קיימים כל כך הרבה חריגים וכל כך הרבה הטבות מיוחדות לעצמאים בתנאים ספציפיים בלבד לתקופת הקורונה, עד כי שליטה מלאה בכל המידע הזה איננה אפשרית עבור מי שאינו בקיא בתחום.

משום כך, ההמלצה הגורפת עבור עצמאים, אשר העסק שלהם פעיל, או היה פעיל בתקופת הקורונה, לבחון את מידת הזכאות שלהם אצל גוף המעסיק מומחים בתחום.

לבדיקת זכאות כזו יש צורך לעיתים קרובות בכוח משולב של רו"ח, יועץ מס ועורך דין לענייני מס, אשר ביחד יכולים להבין את ההגדרה האישית של כל עוסק, את רמת ההכנסה שלו, את רמת הפגיעה שלו מתקופת הקורונה וכך לחשב את הזכאות שלו להטבות, החזרי מס ומענקים מהמדינה בהתאם.

 

לסיכום

החזרי מס לעצמאים בתקופת הקורונה, בעקבות הניסיון של המדינה לפעול בצורה הוגנת כלפי עסקים ובעלי עסקים אשר נפגעו בעקבות משבר הקורונה, בהתאם למידת הפגיעה, תוך התייחסות למספר המועסקים בעסק, תוך התייחסות למחזור ההכנסות השנתי, גובה ההוצאות השנתיות לעסק וכן הלאה. לצורך חישוב של שלל המשתנים המורכבים הללו, יש לבדוק את מידת הזכאות שלכם אצל בעלי מקצוע, מתמחים בתחום החזרי מס.

למידע נוסף והתייעצות בנושאי מיסים והחזרי מס, כדאי לבדוק באתר של אינדיגו פיננסים.

 

קופת חיסכון וכסף

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »