הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

נהגים מקבלים זימון לבדיקת כשירות לנהיגה מסיבות שונות, ועליהם להוכיח שהנהיגה שלהם תקינה, אחרת רישיונם עלול להיפסל.

מה הסיבות? היכן עורכים את מבחן הכשירות וכיצד ניתן לערער? על כך – במאמר הבא

 

מה הסיבות לקבלת זימון לבדיקת כשירות נהיגה?

נהגים שהורשעו בנהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נהגים שעברו עבירות נהיגה פליליות, נהגים מבוגרים מאוד, נהגים עם בעיות בריאותיות נפשיות או פיזיולוגיות, נהגים עליהם דיווחו שאינם כשירים ועוד. כל אלו מקבלים זימון לבדיקת כשירות נהיגה במרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. גוף זה בוחן את הכשירות באמצעות בדיקות רפואיות הנעשות על ידי מומחים שהתוצאות שלהן קריטיות לגבי הנהיגה. הם יכולים לפסול את רישיון הנהיגה באופן זמני או קבוע גם ללא עבירות תנועה או לאשר את חידושו. לעיתים אף המכון יכול לשלוח את המוזמנים לבדיקות חיצוניות במכונים אחרים שעושים מבחני אישיות או התאמות אחרות. למסקנות של המכון ישנן השלכות משמעותיות על הנבדקים אך תמיד ניתן לערער על ההחלטות במכון עצמו או בבית המשפט המחוזי.

 

חוות דעת רפואית של המכון

חוות הדעת הרפואית הקובעת את כשירות הנהיגה היא של המרב"ד בלבד ואין לנבדק יכולת לגשת לבדיקות רפואיות או נפשיות פרטיות על דעת עצמו. רק במידה והמכון מפנה לפסיכולוג או רופא חיצוני אחר ניתן להיבדק אצל הרופא אליו נשלחים. חוות הדעת הרפואית של המכון היא לבסוף הקובעת ולכן הוא עושה בדיקות מקיפות כמו: מבחני שליטה פיזיים בנהיגה, בדיקות ראייה, מבחן פסיכולוגי וכד'. אם הנבדקים נבדקו גם באופן פרטי הם יכולים להראות לוועדה של המרב"ד את הסיכומים והתוצאות, אך המרב"ד הוא הגוף שיחליט אם לבחון אותם כדי לקבל את המסקנות הסופיות. במקרים מסוימים חשוב להגיש את כל ההיסטוריה הרפואית ומסמכים רלוונטיים כדי שהמרב"ד ייראה את התמונה הכוללת. לבסוף המסקנות הנשלחות למשרד הרישוי מהוות אסמכתא להחלטת המשרד באם לשלול את הרישיון באופן זמני או קבוע או כלל לא. רק לעיתים רחוקות ההמלצות של המרב"ד אינן מתקבלות.

 

ערעור על החלטת המרב"ד

כאשר רישיון הנהיגה נפסל באופן זמני או קבוע, ניתן להגיש ערעור תוך 30 יום לוועדה של המכון הכוללת פסיכיאטר ו-3 רופאים מקצועיים. במידה והוועדה אינה מקבלת את הערעור ופוסקת את הפסילה, ניתן להגיש ערעור נוסף תוך 10 ימים למשרד הבריאות או לבית המשפט המחוזי. בכל הגשת ערעור בין אם הוא לוועדה ובין אם הוא למשרד הבריאות או לבית המשפט, מומלץ להסתייע בעורך דין המומחה לתחום על מנת שהפסיקה תשתנה ורישיון הנהיגה לא ייפסל. חשוב לבחור בעורך דין מקצועי, בעל ניסיון עם הצלחות מוכחות ולקבל המלצות ממכרים או חוות דעת מהאינטרנט. עורך דין כזה יוכל לבקר את ההחלטות של המרב"ד ולהמליץ על החזרת הרישיון בהתאם לממצאים רפואיים או הוכחות אחרות.

 

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »