מה ההבדל בין הלוואה רגילה להלוואה בערבות המדינה

ניגשתם לבנק לצורך קבלת הלוואה לעסק הקטן שלכם, אך נעניתם בשלילה.

אתם מוגדרים על ידם כעסק 'בסיכון גבוה' לכן הם לא מוכנים לממן לכם את המשך הפעילות.

האם זהו סוף העסק שלכם? ממש לא.

אתם יכולים לקבל הלוואה בערבות המדינה.

אספנו לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת על ההבדלים בין ההלוואות השונות.

 

מהי הלוואה רגילה

לאחר מפגש קצר עם פקיד או אפילו מנהל הבנק, הם יחליטו, על פי האינטואיציה, ההרגשה ומספר קריטריונים מאוד בודדים וברורים – האם אתם ראויים להלוואה או לא. מצב זה עשוי ליצור מפח נפש שכן אין לכם יותר מידי אפשרויות לשנות את ההחלטות והקריטריונים של הבנק.

 

מהי הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה היא אפשרות נוספת לקבל מימון לאלו שמוגדרים כבעלי עסקים קטנים בסיכון גבוה. ניגשים לקרן מסוימת כדוגמת ביזלנד הלוואות לעסקים באתר www.bizlend.co.il שאחראית לבחון, בשם המדינה, את העסק שלכם, ובמידה ובניתם תכנית ארוכת טווח שמראה על מוטיבציה שלכם לשגשוג ופיתוח, תקבלו אישור. עם אישור זה ניתן לחזור אל הבנק ושם מאפשרים לכם מספר אפשרויות למימון העסק שלכם.

 

מי משלם את ההלוואה הזאת

התשלום מגיע ישירות מהבנק, אך בניגוד להלוואה רגילה, בהלוואה בערבות המדינה יש התחייבות של המדינה שבמידה והעסק ייכשל לעמוד ברף שהציב לעצמו ויביא להפסדים – המדינה תפצה את הבנק ותחזיר להם את רוב סכומי ההלוואה. זוהי הדרך של המדינה לתמוך בבעלי העסקים הקטנים.

 

איך זה קורה

לצורך קבלת ההלוואה בערבות המדינה יש צורך בהון עצמי של רבע מהסכום הכולל (25%). המדינה נותנת ערבות של 70% והבנק – 5% נוספים. כך הבנק מוריד מעליו את הסיכון המרבי, ומשאיר לעצמו את הסיכוי הגדול ביותר לרווח.

ישנם שלושה מסלולים לקבלת הלוואה בערבות המדינה:

  • עסקים חדשים – עסק חדש נחשב כעסק בסיכון גבוה שהרי על פי הסטטיסטיקה רק אחד מתוך חמישה עסקים חדשים ישרוד את השנה הראשונה. גם עסק המעוניין להתרחב מהגדרת עוסק פטור לעוסק מורשה נכנס בקטגוריה זו.
  • מסלול השקעות – זוהי האפשרות הנרחבת ביותר ומטרתה פיתוח והרחבת עסק קיים. שכירת מבנה חדש וגדול יותר, הרחבת צוות העובדים, רכישה של מכונות חדשות, ועוד, כל אלו דורשים הון רב, ולכן תכנית זו מומלצת מאוד לעסקים המעוניינים להתרחב.
  • מסלול הון חוזר – במידה והעסק שלכם צופה רווחים עתידיים אך בשלב זה הוא זקוק להון, זה המסלול בשבילכם. עסקים רבים משלמים מראש ורואים הכנסות רק לאחר זמן רב. כל עסק שזקוק לכסף על מנת לשלם לספקים, עובדים, קבלני משנה וכו' רשאי לקבל הלוואה במסלול זה.

 

לסיכום

הלוואה בערבות המדינה היא תכנית מומלצת לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בהקמה או ותיקים. אז במידה ואתם רוצים לפתח את העסק שלכם, הגישו בקשה וקבלו מימון בערבות המדינה.

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »