מה ההבדלים בין כרטיסי האשראי השונים?

השוואה בין סוגים שונים של כרטיסי אשראי חייבת להיות מבוססת על פרמטרים אובייקטיביים.

וכעת, בשביל לדעת מהם אותם פרמטרים שעליהם משעינים את ההשוואה הזו, צריך להכיר את ההבדלים בין סוגי הכרטיסים

יש הרבה הבדלים בין סוגים שונים של כרטיסי אשראי. בגלל שאשראי הוא פתרון המימון השכיח ביותר עבור לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד, החברות עצמן מנסות כל הזמן להציע שלל הטבות, זכויות ומבצעים. בנוסף, גם הרגולציה משפיעה על האופן שבו בנוי כל כרטיס אשראי ועל התנאים שבהם מותר או אסור ללקוחות להשתמש בו.

הדרך הכי טובה לבחור כרטיס אשראי או לוודא שמשתמשים בכרטיס המתאים ביותר היא להשוות בין האפשרויות. מצד שני, השוואה כזו חייבת להיות מבוססת על פרמטרים אובייקטיביים. לכן, הצעד הראשון הוא להכיר את ההבדלים בין סוגי הכרטיסים ולהצביע על מה שמאפיין אותם.

 

כרטיסי אשראי בנקיים מול חוץ בנקאיים

באופן כללי, ההבדל הכי גדול הוא בין כרטיסי אשראי בנקיים לבין כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים. במילים פשוטות, כרטיסי אשראי בנקאיים הם אלו שמותר להשתמש בהם רק בתוך הארץ, הם שייכים לבנק והוא היחיד שיכול להחליט האם להנפיק אותם לפי המצב הכספי של הלקוח. לעומת זאת, כרטיס אשראי חוץ בנקאי כולל שבב שמאפשר תשלום על עסקאות בכל העולם והוא ניתן על ידי חברות אשראי, גופים פרטיים ועוד.

 

בחירת כרטיס לפי מועד חיוב

מלבד אזורי שימוש וההבדל בין כרטיסים שיכולים לשמש בשוק המקומי בלבד לעומת כרטיסים בינלאומיים, כדאי להביא בחשבון את מועד החיוב. כאן ההבדלים העיקריים הם בין כרטיס חיוב נדחה, כרטיס דביט לחיוב מיידי של החשבון, כרטיס נטען או כרטיס אשראי מתגלגל.

כרטיס חיוב נדחה הוא הנפוץ ביותר ובו העסקאות מרוכזות לאורך החודש עד תאריך החיוב במועד שמוסכם מראש. לעומתו, כרטיס דביט נועד לחיוב מיידי של החשבון ואין בו מסגרת אשראי אז הוא מהווה תחליף אלקטרוני למזומנים.

לעומתו, כרטיס נטען יכול להתאים לביצוע עסקאות באתרי אינטרנט או בחו"ל וכרטיס מתגלגל מאפשר ללקוח לפרוע בכל תאריך חיוב רק חלק מהחוב – כדי לגלגל את החוב שנותר לחודשים הבאים ועל חשבון מסגרת האשראי שאושרה עבורו בתוך הכרטיס.

 

הטבות, ריביות ומבצעים

הבדלים אחרים בין חברות כרטיסי אשראי כגון ויזה ואחרות באים לידי ביטוי בפרמטרים כגון הטבות, ריביות ומבצעים. גם בכרטיסי אשראי בנקאיים וגם בכרטיסי אשראי חוץ בנקאיים יש סוגים שונים של הטבות וריביות, אז חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

הסוד הוא להתאים את המבצעים לאופי השימוש ולהרגלי הצריכה. לצד כרטיסי אשראי שמעניקים הטבות בעיקר בסופרמרקטים, יש כאלה שמתמקדים במוצרי אלקטרוניקה, ספורט, פנאי, בילוי ועוד. בנוסף, אפשר לבדוק מראש מה רשימת ההטבות של כל חברת אשראי לפי המידע שיש באתרי האינטרנט.

 

ארנק

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »