מהן הדרישות לפסיכומטרי על מנת להתקבל לעתודה

העתודה זה בעצם לימודים שמתקיימים ישר לאחר התיכון ותקופת הבגרויות, ונותנים לתלמיד המסיים את לימודיו, להמשיך ברצף הלימודים כדי להגיע לתואר ראשון במקצוע מסוים ואקדמי.

לאחר שחרורו מהצבא, יהיה לו כבר תואר ביד.

ישנם תנאי קבלה מסוימים בשביל להתקבל לעתודה, ובינהם גם ציון פסיכומטרי באיזושהי דרגה.

 

העתודה מקנה לנו התחלה טובה

עתודה היא מסלול ובו נקבע כי התלמיד אשר יסיים את לימודיו בתיכון וירצה להתקבל ללימודי תואר ראשון על חשבון הצבא במקצועות שונים ומעניינים, יוכל לעשות זאת בהתאם לתנאים מסוימים. לימודי התואר הראשון נמשכים כ- 3 שנים, לאחר לימודים אלו, התלמיד מתחיל את שירותו הצבאי הסדיר במשך 3 שנים, ולאחר מכן ישרת עוד 3 שנים כחייל קצין במקצוע אותו רכש ולמד במשך העתודה.

 

מי יכול להתקבל למסלול העתודה 

ישנם בהחלט תנאי קבלה בשביל להגיע למסלול העתודה, ואותם הצבא בוחר ודורש. הצבא קודם כל מתחיל בתלמידים אשר יש להם בגרויות במקצועות ריאליים ומורחבים,  ובציונים מעולים. תלמידים שכאלו, יוכלו לנסות להגיש בקשה לעתודה. ישנם תנאי סף נוספים כמו דפ״ר 60 ומעלה, צד״כ 17 ומעלה, קב״א 52 ומעלה. אם הנכם בעלי נתונים כאלו, עליכם להיכנס לדף האינטנרט: ״מתגייסים ברשת״ ולמלא טופס הרשמה.

 

פסיכומטרי לעתודה – דורש השקעה

לאחר מילוי הטופס, תצטרכו לבחור 3 אוניברסיטאות בהן יהיה לכם נוח ללמוד, וכמובן שאלו מוסדות שמאושרים על ידי הצבא. לכל אוניברסיטה ישנם תנאי קבלה שונים, אך רובן מקבלות סטודנטים על סמך ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלהם. פסיכומטרי לעתודה דורש עבודה, מאחר וציון הרף הוא 590 מתוך 800, וזהו הציון שחובה להגיע אליו גם אם התואר שאנו שואפים אליו דורש ציון קטן בהרבה.

 

איך אנו יכולים להתכונן לקראת המבחן הפסיכומטרי

בדרך כלל במעבר מכיתה י״א לכיתה י״ב ישנו קורס המכין תלמידים ספציפית בשביל המבחן הפסיכומטרי. הם לא מזיקים ללימודי הבגרות מאחר והלימודים הללו חלים בקיץ, לאחר שהתלמידים ניגשו לכל הבגרויות האחרונות שלהם. ההמלצה היא לגשת כבר בספטמבר שלאחר הלימודים, ובכך לדעת ולהבין מהן אמדן טווח הציונים שלנו, ותהיה לנו האופציה לשפר עד למועד דצמבר או אפילו אפריל, כשאפריל זו האופציה האחרונה להתקבל.

 

העתודה היא תקופה מאתגרת וממשלת

העתודה היא בהחלט המשך של הלימודים שלנו כנערים בתיכון, והיא מקנה לנו הר של יתרונות. כשאנו בוחרים להתמקד במסלול העתודה ולהתחיל ללמוד לתואר הראשון, כל החומר הלימודי יושב לנו עדיין בראש מבית הספר, המוח שלנו זוכר טריקים ללמידה ולארגון דברים בראש, ובכך הלמידה לתואר הראשון בעתודה תקל בהחלט על העבודה. בתור תלמידי תיכון טריים, זו בהחלט אופציה עדיפה וחכמה לעשות, בנוסף לכך שבתקופת הקבע בצבא, נוכל לעסוק בתחום אותו למדנו ובכך להתנסות ולקבל ותק, ולהגיע מוכנים יותר לאזרחות המאתגרת לא פחות.

תלמיד

 

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »