הבנת פטורים ממס הכנסה לאנשי צבא

אנשי קבע (שנקראים לא פעם בלשון העם "אנשי צבא") הם מי שבוחרים להמשיך ולשרת בצבא הגנה לישראל לאחר סיום שירות החובה שלהם. המדינה רואה באנשים אלו שבחרו בקריירה צבאית כמי שזכאים להטבות ייעודיות. כאשר אחת ההטבות הבולטות ביותר היא הפטור מתשלום למס הכנסה. בשורות הבאות נעמיק בנושא ונאפשר לכלל הקוראים שלנו להכיר בפטור זה מקרוב, כדי שאלה יוכלו לקבל אותו בהתאם לקבוע בחוק.

 

גובה הפטור ניתן בהתאם לקריטריונים קבועים

רגע לפני שנציג בפניכם את כל האינפורמציה החיונית שנוגעת לקבלת הפטור, עליכם לדעת כי כל איש קבע צפוי לקבל הטבה ברמה אחרת. יש מי שצפויים לקבל הנחה מינימלית בתשלום, בעוד אחרים צפויים לקבל הנחה ברמה גבוהה הרבה יותר. נציין בקצרה כי אלה הפרמטרים שצפויים לקבוע את גובה ההטבה:

  • רמת הפעילות
  • כתובת המגורים

בפסקאות הבאות נרחיב אודות 2 הקריטריונים הללו, כדי שתוכלו לדרוש את מה שמגיע לכם.

פטורים ממס הכנסה לצבא

תכירו את הקריטריון ה – 1: הטבה שמותאמת לרמת הפעילות

אי אפשר לכתוב מדריך מקיף שעוסק בהבנה של פטור ממס הכנסה עבור אנשי קבע ולא לציין את רמת הפעילות. שכן, מי שעובדים בשירות הביטחון ברמת פעילות שמוגדרת כרמה א' (רמה שנחשבת לבעלת סיכון גבוה ביותר), זכאים לקבל תוספת למשכורת שלהם. אם לא די בכך הם זכאים גם לקבל הטבה שנוגעת למס ההכנסה שהם משלמים מידי חודש. מדובר בעצם בהכנסה של כ – 5% על התשלום שמועבר להם כתוספת לרמת הפעילות המדוברת.

 

תכירו את הקריטריון ה – 2: הטבה שנוגעת לכתובת המגורים שלכם

הקריטריון השני נוגע למקום שבו אתם מתגוררים. מי שגרים ביישובי הפריפריה, אתם צפויים לקבל זיכוי מיוחד עבור תשלום מס ההכנסה. בנוסף לכך, אנשי צבא שגרים בישובים אלה בעקבות העבודה שלהם צפויים לקבל גם כן הטבה בגובה של 5% מתשלום מס הכנסה. ראוי לציין כי יש כאן אותיות קטנות שחשוב להכיר (כמו למשל – ההטבה מגיעה עד גובה הכנסה מסוים).

פטורים ממס הכנסה לצבא

למה חשוב להכיר בפטור זה?

אתם צריכים להכיר מקרוב את הפטור המדובר, משום שהוא צפוי לחסוך לכם הרבה כסף. לא חבל שתעבירו למדינה כספים שיכולים לשמש אתכם לחסכונות? לקנייה של בית? או לתשלומים שונים שנוגעים לגידול הילדים?. אם תסתכלו על המצב לאורך זמן, אתם תגלו שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שמגיעים לכם, אז כדאי שתעשו הכול כדי שהם יישארו אצלכם.

 

השורה התחתונה – צאו לקבל את הזכויות שלכם

עכשיו אתם מבינים את כל הנושא של פטור ממס הכנסה לאנשי צבא. כך שבשלב זה נותר לכם רק ליישם את הנכתב לעיל ולקבל את הזכויות שמגיעות לכם בהתאם לחוק. רגע לפני סיום, נציין כי תוכלו להסתייע בגורמים מקצועיים שילוו אתכם עד הרגע שבו תקבלו את ההחזר המדובר.

פטורים ממס הכנסה לצבא

אולי יעניין אותך גם