הבלאק פריידי מתקרב: היכן תמצאו מבצעים?

בלאק פריידי, יום שישי השחור, זוהי מסורת אמריקאית שקובעת כי ביום שלאחר חג ההודיה, מתחילה עונת חג המולד, העונה שבה החוגגים מעניקים ומקבלים מתנות בהמוניהן. בישראל המסורת הזו חיה ובועטת באדיבות האינטרנט, כאשר ביום זה אפשר לקנות אונליין וליהנות מההנחות יוצאות הדופן

 

מה השחיר את יום שישי?

היום שאחרי חג ההודיה האמריקאי, מסמן את סיום עונת הסתיו ותחילת עונת חג המולד. חג המולד מתאפיין בהענקת מתנות הדדית והתקופה שקודמת לו היא תקופת שופינג עמוסה במיוחד. את השם בלאק פריידי נתנו ליום הזה כוחות הביטחון, שידעו שמדובר ביום שפותח את עונת הקניות וצפויים עומסים עצומים במרכזי הקניות, שעלולים לגרום לתאונות.

בשלב מאוחר יותר, ניסו להלבין את השם השחור וקבעו שהצבע מסמל מכירות רבות עבור הסוחרים והקמעונאים, משום שרווחים נרשמים בעט שחורה והפסדים בעט אדומה. אבל המקור של היום המיוחד הזה פחות משמעותי עבור האמריקאים, הם מעדיפים לעמוד בתורים, להידחף לחנויות שנפתחות בחצות ולהסתכן כדי להספיק לרכוש את המתנות הכי נחשבות, בהנחת החג ולפני שהמלאי ייאזל.

שישי שחור

קניות בשלט רחוק

סימון חג ההודיה כיום סיום הסתיו, הוא כמובן אמריקאי במקורו אבל את חג המולד חוגגים נוצרים במדינות רבות ובלא מעט מקומות בעולם מחקים את הטירוף האמריקאי ויוצאים לקניות בקנה מידה עצום. את ההתפשטות של הקונספט אפשר להבין, משום שחנויות ורשתות שונות החלו להעניק הנחות משמעותיות ולקבוע מבצעי בלאק פריידי יוצאי דופן, והעולם הצרכני מוכן ומזומן לפתוח את הארנק ולקנות, לפעמים מתנות כדי להניח מתחת לעץ חג המולד המקושט, אבל לפעמים חג המולד הוא רק תירוץ.

 

מבצעים בכל מקום

גם בישראל אפשר למצוא הנחות לכבוד הבלאק פריידי אבל מרבית החנויות מוותרות על יום המכירות המיוחד, גם בגלל שבישראל לא נחגג חג המולד, ברוב המקומות וגם מפני שבתי עסק בישראל אינם ששים להעניק הנחות גדולות במיוחד, גם בגלל ההבדלים הגדולים בין השוק האמריקאי לשוק הישראלי.

אבל מכיוון שקניות זה כבר לא משהו שעושים בחנות פיזית בהכרח, החנויות ברשת מחכות לכם עם פרסומות אודות מבצעים, מחירים מיוחדים ומוצרים חדשים. אם אתם רוצים להתכונן לבלאק פריידי, לא תצטרכו לעבוד קשה מדי: כמעט בכל אתר קניות תמצאו פרסומות אודות מבצעי היום המיוחד.

מבצעים בכל מקום

עשה/אל תעשה בבלאק פריידי

עשה:

כדאי ומומלץ לתכנן את הקניות מראש, לקבוע תקציב ורשימת קניות ולהשוות מחירים בין אתרים שונים. כדאי גם להשתמש באתרים ייחודיים שמסייעים בהשוואת מחירים ובמציאת הנחות וקופונים, כדי להיות בטוחים שאתם עושים את הקנייה החכמה ביותר. השתמש בכרטיסי אשראי או בשירותי תשלום שמציעים הטבות ייחודיות לבלאק פריידי ואל תשכחו לקרוא תמיד את האותיות הקטנות.

 

אל תעשה:

אל תתפתה לקניות לא מתוכננות או לא נדרשות. הזהר במיוחד מהצעות שנראות משתלמות במיוחד ומופיעות במסך שלפני מסך התשלום, אל תקנו בשום אופן באתר שאינכם סומכים עליו ומכירים – אתרים מפוקפקים הם במקרים רבים חלק מהונאות מורכבות.

יום שישי השחור

אולי יעניין אותך גם