מה ההבדל בין קורסים רגילים לקורסים לחרדים

לא מעט חרדים מוצאים את עצמם תרים אחר קורסים שמתאימים לאורח החיים שלהם והם פשוט לא מוצאים כאלו.

יש מי שפונים לקורסים בתחום החינוך, ההיי טק או ספרות, אך בסופו של דבר, לאחר הרישום והנוכחות בקורס, הם פשוט בוחרים לפרוש בגלל שהם לא מוצאים את עצמם מסיבות כאלו ואחרות.

אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים במה מדובר ותרצו לדעת פרטים נוספים אודות ההבדלים בין קורסים רגילים לבין קורסים לחרדים, אתם פשוט יכולים לקרוא את השורות הבאות.

בהן ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בנושא:

 

ההבדל הראשון – אופי הלימודים

ההבדל הראשון בין קורס רגיל לקורס של חרדים זהו אופי הלימודים. האופי של קורסים רגילים כולל בתוכו את הפרמטרים הבאים שחשוב לשים לב אליהם:

  • השפה המדוברת בכיתה שלעיתים אינה שפה שמתאימה לקהל החרדי
  • השימוש בטלוויזיה ומסכים כדי להמחיש אמצעים שונים
  • השימוש בקבוצות וואצאפ של הכיתה כדי לשלוח הודעות למרצה ולתלמידים נוספים מהקורס

כידוע, תלמידים חרדים לא עושים שימוש בטלוויזיה ובמכשירים ניידים שאינם כשרים (כלומר, כאלו שיש בהם אפליקציות כמו וואצאפ וכו'). קורסים לחרדים לעומת זאת, כוללים שימוש בשפה שמתאימה לקהל החרדי, עם מושגים שתואמים לקהל. בנוסף, לא נעשה שימוש בטלוויזיה ומסכים אחרים ובדרך כלל, התלמידים שנרשמים לקורסים לחרדים מתבקשים להראות שיש להם מכשירים כשרים כדי להימנע מאי נעימות.

 

ההבדל השני – סגנון התלמידים שבקורס

אם נכחתם בעבר בקורס רגיל, סביר להניח שראיתם מסביבכם סגנון שונה של תלמידים מזה שאתם מכירים. הכוונה לתלמידים הבאים:

  • תלמידים שלובשים בגדים שאינם צנועים
  • תלמידים שמגיעים משכונות, קיבוצים או מושבים בעלי רקע חילוני\דתי לאומי וכו'
  • תלמידים גברים ונשים כאחד

לעומת זאת, אם לקחתם חלק בעבר במכללה שיש בה קורסים לחרדים, סביר להניח שאתם יודעים מה מצפה לכם. אתם צפויים לראות כיתות שיש בהם תלמידים גברים או תלמידות שמגיעים כולם מקהילות חרדיות. כלומר, אין ערבוביה בין גברים לנשים בכל קורס. בנוסף, אתם צפויים לראות תלמידים שלובשים בגדים שאופייניים לקהילה החרדית. כלומר, בגדים צנועים שמכבדים את האדם והסובבים אותו.

 

ההבדל השלישי ­– המיקום של הקורס

קורס רגיל יכול להתקיים במכללה חילונית בלב עיר חילונית כמו תל אביב, רמת גן, פתח תקווה או כל מקום אחר שיש מסביבו אווירה חילונית. לעומת זאת, קורסים לחרדים מתקיימים ברוב המקרים בלב הקהילות החרדיות. כאשר תגיעו אל קורס שמיועד לחרדים, אתם תעברו דרך אזורים שייראו לכם מוכרים. יהיו סביבכם אנשים שדומים לכם באופי ובסגנון הלבוש.

אלו היו שלושת ההבדלים שקיימים בין קורסים רגילים לבין קורסים לחרדים. עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שאתם יודעים את כל ההבדלים הבולטים ביותר שקיימים בין שני סוגי הקורסים הללו (שיש מי שאומרים שההבדל ביניהם הוא כמו בין בשר לחלב).

תלמיד

 

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »