האם קנאביס רפואי לכאבים באמת עוזר?

השינוי ברפורמה של משרד הבריאות לגבי מכירתו של הקנאביס הרפואי בבתי המרקחת על ידי אישור רפואי, הביאה יותר אנשים לצרוך את התרופה על מנת להפחית כאבים כרוניים.

האם הקנאביס באמת מסייע לכאבים לחלוף – על כך במאמר הבא.

 

ממצאי מחקרים המלמדים על הקשר בין קנאביס לכאבים

מחקרים שונים שנעשו לגבי ההשפעות של קנאביס רפואי הוכיחו לאחרונה שהוא יעיל בהפחתת תחושה של בחילות והקאות ומשפר כאבים בצורה בינונית. במחקרים הללו השתתפו חולי סרטן, חולים עם פגיעות עצביות וחולי סוכרת ופיברומיאלגיה שניתן להם קנאביס רפואי לכאבים. לפיכך, הגיעו למסקנה שתוצאות בינוניות אינן תומכות בדעה הרווחת עד כה שהקנאביס משפיע בצורה משמעותית על כאבים כרוניים ומקל עליהם. זה לא אומר שאין כלל השפעה, אך מסתבר שלא כפי שחשבו עד כה. לעומת זאת, מחקרים אחרים גילו ללא משמעות סטטיסטית שלקנאביס יש השפעה חיובית על נוקשות בשרירים האופיינית לטרשת נפוצה במידה ואכן הוא הגורם ששיפר את הנוקשות. בדומה לכך, אין סימוכין לכך שהקנאביס מטפל בהפרעות שינה או חרדות. לעומת זאת, מחקר ישראלי שפורסם לפני כ-3 שנים מצא שהרופאים נותנים מרשמים לקנאביס רפואי עבור חולים הסובלים מכאבים.

 

לאילו כאבים ניתן מרשם רפואי לקנאביס?

במרפאות הכאב כ-65% מהרופאים נותנים מרשם רפואי לקנאביס כאשר מדובר בכאבים נוירופתיים ואונקולוגיים, להוציא נשים בהיריון או חולים פסיכוטיים. כאב נוירופתי מתייחס לכאבים כרוניים הנמשכים זמן ארוך ולכאבים חוזרים ונשנים כתוצאה ממחלות, ניתוחים, קטיעת איברים או טראומה. הכאב האונקולוגי מתייחס לחולי סרטן שעוברים טיפולים כימותרפיים וסובלים כתוצאה מכך מכאבים. גם לכאב נוסיספטיבי כתוצאה מפציעה והתפתחות דלקתית ניתן לרשום קנאביס שמדכא את המערכת העצבית ומקל על הכאבים. המרשם של קנאביס רפואי הנפוץ ביותר הוא לחולים נוירופתיים החולים ממחלות כמו: סוכרת, פרקינסון, טרשת נפוצה, איידס, שלבקת חוגרת וכד' וכמובן לחולי סרטן. השימוש בקנאביס מחליש את הכאב ויכול לסייע רבות.

 

כיצד הקנאביס משפיע על גופינו?

צמח הקנאביס מכיל חומרים פעילים שבהם יש קנבינואידים המשפיעים על מערכת העצבים. החומרים ההלו משפיעים על הפחתת הכאבים אצל חולים רבים באופן בינוני. ביחד עם זאת בקרב חולים אפילפטיים וילדים אוטיסטיים ישנה השפעה גבוהה שמסייעת להרגיע התקפים ופרכוסים. כמו כן, הקנאביס מכיל חומר אנטי דלקתי המסייע לטיפול בדלקות שונות וזנים מסוימים עוזרים להתגבר על מיגרנות. בשל העובדה שהקנאביס מסייע להפחתת כאבים שונים ישנה חשיבות להתאמת הזן הנכון ומינונו למחלה ולאדם הצורך את הקנאביס. ישנם זנים המכילים ריכוז גבוה של THC שמפחיתים כאבים לפחות בהתחלה אך לא בהכרח ישפיעו בטווח הרחוק. לפיכך המרשם לקנאביס רפואי צריך להיות מותאם לזן שריכוז ה- THC וה- CBD יהיו בו מאוזנים וישפיעו לאורך זמן. בעזרת איזון נכון הקנאביס אף ישפר את מצב הרוח אצל החולים ולא רק את הכאבים.

 

ג'וינטים

אולי יעניין אותך גם

הימורי ספורט
למבוגרים
איפה הכי כדאי להמר הימורי ספורט?

עולם הימורי הספורט גדל ומתפתח בקצב מסחרר. הוא מציע לשחקנים מגוון רחב של אפשרויות הימור, פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות. באופן כללי, לבחירת מקום להימורי ספורט אין

קרא עוד »