האם צריך לעשות רישיון על מנת להיות מתווך?

בשנים האחרונות הפך רישיון התיווך למצרך מבוקש בשוק העבודה. נדמה כי השוק מלא במתווכים אך בפועל בעקבות הצמיחה המהירה של ענף הבנייה והנדלן עדיין קיים מחסור במתווכים מקצועיים ומיומנים בעלי כל הרישיונות התקפים שצריך. האם מתווך מחויב ברישיון תיווך? בואו נבחן את הסוגייה

 

מהו רישיון תיווך?

כדי לקבל לקבל רישיון תיווך נדל"ן, צריך להשלים תהליך בקשה, לעמוד בדרישות הרישוי ע״י לקיחת קורסים, ולרכוש את הידע והכישורים הדרושים לתפקיד התיווך. אדם שמעוניין להתפרנס כמתווך עצמאי או לעבוד בסוכנות מקצועית של מתווכים בגבעתיים , תל אביב או כל עיר אחרת – מחויב לעבור את הבחינות לקבלת רישיון תיווך. תיווך ללא רישיון בישראל נחשב עבירה.

על מנת להוציא רישיון תיווך, קיימים כמה תנאים בהם צריך לעמוד האדם וביניהם: תושב ישראל או תושב חוץ עם היתר עבודה, מעל גיל 18, שעבר את הבחינה להוצאת רישיון התיווך, ושעומד בתנאים מחמירים בנוגע לעבר פלילי וללא פשיטת רגל

 

תיווך ללא רישיון

ע״פ החוק, כל אדם שמעוניין לעסוק בתיווך במקרקעין יכול לעשות זאת רק במידה ויש לו רישיון תיווך בהתאם לחוק. החוק מתיר לאדם לפרסם נכס במדיה אך אסור לו להציג עצמו כמתווך. מטרת החוק היא הגנה על הצרכנים המעוניינים בשירותי תיווך ועלולים להיעזר באדם ללא רישיון שלא עבר הסמכה, ושעלול לפגוע בהם שלא במכוון מחוסר ידע או ניסיון. מתווך בעל רישיון תיווך מתחייב לשמירה על מקצועיות ומחויבות ללקוחות. כאשר מתווך אינו פועל ביושר ובמקצועיות, הוא מסכן את רישיונו ופועל בניגוד להתחייבות המתווכים. בנוסף, על מנת לקבל רישיון תיווך, האדם שמעוניין ברישיון צריך להיות ללא הרשעה בעבירה עם קלון וללא מאסר בשלוש השנים האחרונות.

 

מדוע חשוב לעבוד עם מתווך בעל רישיון?

מתווך בעל רישיון תיווך מחויב לארגון המתווכים ולכן יעמוד בכללים של הארגון, בין היתר – מתן מידע אמין ומלא אודות הנכס על כל יתרונותיו וחסרונותיו. וכך, כאשר אתם שוכרים/רוכשים דירה מידי מתווך, אינכם צריכים לחכות עד שתגלו תקלות בעצמכם ויהיה כבר מאוחר מידי. להיפך, תיחשפו לתקלות בתכנון או בעיות משפטיות מבעוד מועד.

מתווך בעל רישיון מחויב להיות אקטיבי ופעיל בעסקה ע״פ חוק, כך שזה אינטרס גם שלו להראות לכם מבחר רחב ואיכותי של דירות ולמצוא את הדירה המתאימה לכם.

מתוך כלל המתווכים בארץ רק כ-20,000 בעלי רישיון.

אם תיעזרו במתווך ללא רישיון, קחו בחשבון שהוא לא עבר הסמכה משפטית ולכן אינו בעל אחריות מקצועית. לעיתים הבחירה באדם ללא רישיון תיווך עלולה לעלות לנו הרבה כסף בהמשך.

 

לסיכום

רישיון תיווך נדל"ן הוא הדרישה הבסיסית ביותר עבור כל אדם או שרוצה להיות סוכן נדל"ן. על מנת לקבל רישיון זה, יש ללמוד את יסודות הנדל"ן ולעבור בחינה להוכחת המקצועיות והאחריות שהמתווך מעוניין לקבל על עצמו.

שעון כסך ובית

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »