האם עדיף למכור רכב ישן יד2 או לפירוק

עם ישראל בשנים האחרונות נוהר לחברות הליסינג השונות ורוכש רכב חדש מהניילונים במחיר משתלם ומימון מהבנק.

עם כל ההתרגשות והשמחה של התחדשות ברכב, ישנו רכב ישן עליו צריך לוותר ולמכור או למצוא פתרון חלופי.

שוק היד השנייה של מוכניות היום, מוצף בסוגי רכבים שונים מה שמקשה מאד על מכירתו ולכן לשלוח רכב ישן לפירוק זאת אופציה טובה בהחלט.

 

יתרונות מכירת הרכב לפירוק

כאמור, הביקוש לרכב חדש גובר ולכן מאד קשה למכור רכב יד 2 ובנוסף, לא כל רכב כדאי למכור מבחינה כלכלית, למשל: אם הרכב עבר טוטאל לוס בעקבות תאונה, רכב ישן שכבר עושה הרבה בעיות ונפגש עם המוסך על בסיס קבוע או רכב שכבר לא עובר טסטים. בכל המקרים הנ"ל סביר להניח שתקבלו יותר כסף מהחברה שקונה בשביל פירוק רכבים מאשר מאדם פרטי.

 

שני סוגים למכירת רכבים לפירוק

מכירת רכב לפירוק יכולה להיות בעבור חלפים או בעבור ברזל, כאשר במכירתו עבור חלפים תקבלו יותר כסף מאשר בעבור ברזל. רכב ישן מאד לא יהיה שווה במחירון אך כן בעבור החלפים מכיוון שבמרבית המקרים החלפים נשמרים בצורה טובה אפילו ברכבים ישנים מאד וגם אם אין חלפים טובים אז אפשר כאמור בשביל הברזל שתמיד יש לזה שימוש.

 

כיצד מתבצע התהליך

תהליך מכירת הרכב לפירוק בעבור חלפים או בעבור הברזל (עבור 2 האופציות אתם תקבלו כסף טוב במזומן במקום) הוא מאד פשוט, אך תדעו שזאת אחריות שלכם לדאוג לכך בצורה מסודרת עם משרד הרישוי שהרכב יורד מהכביש באופן רשמי (על ידי מילוי טופס מתאים) וברגע שעשיתם זאת, חל איסור לנהוג ברכב, אך אל דאגה מכיוון שחברות פירוק רבות דואגות לבוא עד אליכם על מנת לגרור את הרכב ללא תשלום נוסף (שירות VIP או לא??)

 

כיצד תדעו שאתם מבצעים את ההחלטה הנכונה

אם אתם מנסים למכור את הרכב הישן שלכם תקופה ארוכה אך ללא הצלחה אז כנראה שאין מנוס מלשלוח את הרכב לפירוק. מבחינה כלכלית, לא משתלם לכם לחכות כל כך הרבה זמן מכיוון שכל עוד הרכב רשום במשרד הרישוי אתם צריכים לשלם עליו אגרות וביטוחים ובנוסף, מבחינת החוק, אסור לכם להשאיר אותו ככה ברחוב כמפגע תעבורתי וסביבתי. אם יש לכם חששות, אתם יכולים להתייעץ עם החברה לפירוק וגם לקבל הצעת מחיר כדי לבדוק שאכן המחיר שתקבלו עליו יותר משתלם מהמחירון שהוא שווה למכירה ליד 2.

 

לסיכום

אנחנו מורגלים במשך שנים למכור רכבים שכבר לא בשימוש ולא תמיד אנחנו זוכרים את האופציה של למכור את הרכב לפירוק, או לא יודעים שהיא קיימת. לפני שאתם ממהרים למכור, תעברו אצל חברות שונות שקונות רכבים לפירוק ותקבלו הצעות מחיר שונות וכך תדעו אם משתלם לכם יותר למכור לאדם פרטי או לחברה לפירוק.

רכב משפחתי

 

אולי יעניין אותך גם

אוטו
רכב
מימון רכב לפרטיים

אנשים חכמים יודעים שהדרך הנוחה ביותר לקנות רכב היא באמצעות אפשרות של מימון לפרטיים. אם אתם רוצים לפעול בדרך שחכמים פועלים, אתם צריכים לקרוא בעיון

קרא עוד »