האם מגיע לכם פיצוי אם היה עיכוב בטיסה שלכם

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות מידי יום בפורומים שעוסקים בתחום התעופה נוגעת להחזרים בעקבות טיסות שעוכבו. מדריך זה עולה לרשת כדי להציג את כל האינפורמציה הדרושה בנושא זה, במטרה לאפשר לגולשים להכיר בזכויות שלהם. הישארו כאן ותגלו אם מגיע לכם פיצוי בעקבות עיכוב שכזה.

 

תכירו את החוק שיעשה לכם סדר

ישראל הצטרפה לפני כמה שנים לרשימת המדינות שמאפשרות קבלת פיצוי בעקבות עיכוב של טיסה. מי שחוקק את חוק זה היה חבר הכנסת, אחמד טיבי. לכן, יש מי שקוראים לחוק על שמו ("חוק טיבי"). חשוב שתדעו שהחוק מפרט באופן מעמיק את הזכאות לפיצוי, כך שעליכם להכיר בו מקרוב, כדי לדעת מה גובה הפיצוי שמגיע לכם.

תכירו את החוק שיעשה לכם סדר

זה הפיצוי שתקבלו אם המתנתם עד 8 שעות

אם הטיסה עוכבה למשך שעתיים עד חמש שעות, אתם צפויים לקבל פיצוי על עיכוב בטיסה שיכלול אוכל ושתיה. בנוסף לכך, החברה צריכה לדאוג לכם לשירותי תקשורת שכוללים 2 שיחות טלפון והודעת דואר אלקטרוני או פקס לבחירתכם.

נוסעים שטיסתם התעכבה בין 5 ל – 8 שעות, צפויים להיות זכאים לפיצוי שצוין לעיל בתוספת החזר על הכרטיס. חשוב להדגיש שיש כאן אפשרות בחירה. שכן, ניתן לבקש כרטיס טיסה חלופי במקום האפשרות הקודמת. שימו לב – החוק קובע כי לא תהיו זכאים לקבלת כרטיס טיסה חלופי במידה והעיכוב יבוא לידי ביטוי בעקבות שביתה או השבתה מוגנת.

 

מה קורה כשהטיסה נדחית ליום אחר?

מי שקיבלו הודעה על עיכוב משמעותי בטיסה, צפויים להיות זכאים לפיצוי מלא שכולל את הדברים הבאים:

  1. קבלת מזון ושתיה
  2. קבלת שירותי תקשורת (כפי שצוין לעיל)
  3. החזר כספי או קבלת כרטיס טיסה חדש
  4. הסעה לבית מלון

ראוי להדגיש כי גם במצב שכזה, לא תהיה אפשרות לקבל כרטיס טיסה חלופי במידה ואירעה שביתה או השבתה מוגנת.

מה קורה כשהטיסה נדחית ליום אחר

מה גובה הפיצוי המשוער?

גובה הפיצוי נקבע לפי מרחק הטיסה שלכם. כך שאם טסתם למשל במרחק שלא עלה על 2,000 קילומטר, אתם צפויים לקבל פיצוי בגובה של 1,250 ₪. אם טסתם למרחק רב יותר שלא עלה על 4,500 ₪, אתם תקבלו מחברת התעופה בסביבות ה – 3,000 ₪.

מי שקראו את המילים הללו באופן מעמיק, וודאי שמו לב שמדובר בסכומים משוערים. שכן, צריך לבדוק את מרחק הנסיעה המדויק של הטיסה שלכם. כך שאם אתם רוצים לדעת מה הסכום המדויק שמגיע לכם לפי החוק, עליכם לפנות אל עורך דין שיבדוק את העניין באופן מעמיק.

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים אם מגיע לכם פיצוי בעקבות עיכוב בטיסה או לא. כך שנותר לכם בשלב זה לפנות אל עורך דין שיציג בפניכם את גובה הפיצוי המדויק שמגיע לכם מחברת התעופה. נאחל לכם שתקבלו את הפיצוי בהקדם ושלא תדעו עוד עיכובים.

האם מגיע לכם פיצוי אם היה עיכוב בטיסה שלכם

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »