האם מגיעות לך הקלות מס? בוא תגלה!

כמעט ולא משנה מה המשכורת שאנחנו מרוויחים. אם נסתכל באופן אקראי בתלושי השכר של קבוצת אנשים מסוימת, אנחנו נגלה שכל אחד מהם לא מקבל אל חשבון העובר ושב שלו את הסכום הכספי המלא אותו הוא היה אמור לקבל. לרוב, מאות או אלפי שקלים ואף יותר מכך מועברים אל חזקת המדינה, כתוצאה מהפרשה למס הכנסה.

זוהי דוגמא אחת לאופן בו מיסוי משפיע על ההכנסה שלנו. במאמר הבא נסקור הקלות מס שונות, שאולי מגיעות לכם.

 

קבלת הקלות מס

מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס שבח, מס רכישה, מס רווחי הון – קיימים כל כך הרבה מיסים שגובה מאיתנו המדינה, שלפעמים קשה להבין כבר על מה לא צריך לשלם מס. המדינה מבינה שלא כל האזרחים נמצאים במצב שווה, כך שלחלקם היא מקנה זכויות מסוימות בצורה של הקלות מס, כמו פטור ממס הכנסה או נקודות זיכוי במס הכנסה.

מקבל טקסט

פטור ממס הכנסה לנכים

פטור ממס הכנסה לנכים היא הקלת המס המשמעותית ביותר שקיימת מבחינה כספית. נכה שמקבל פטור ממס הכנסה, יכול לא לשלם מס באופן מלא, כך שהוא לא ישלם מס הכנסה על אף אחת מהכנסותיו. ישנם מצבים בהם מקבל הפטור משלם מס, אך באופן חלקי, וזאת בהתאם לרמת ההכנסה שלו. נכים בעלי 90% נכות זכאים לקבלת פטור כזה ממס הכנסה.

 

הקלות מס בקופת גמל

אם נמצאו לאדם יותר מ-75% נכות בעבור לקות מסוימת, אך מתחת ל-90% נכות עבור הלקות המדוברת, הוא לא יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה, אך הוא כן יהיה זכאי להקלות מס שונות בקופת הגמל שלו.

 

נקודות זיכוי במס הכנסה עבור ילד עם מוגבלות

הורים לילד עם מוגבלות נאלצים להתמודד עם גידול ילד בצורה קשה יותר מהורים אחרים. לכן, המדינה מעניקה להם 2 נקודות זיכוי ממס הכנסה, בשווי של אלפי שקלים בשנה. הורים שלא ניצלו הטבה זאת יכולים לנצל אותה באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים לאחור.

נָכוּת

פטור ממס הכנסה לעיוורים

גם עיוורים או אנשים בעלי מוגבלות חריגה בראיה יכולים לקבל פטור מלא ממס הכנסה. רק מי שמנפיק תעודת עיוור או תעודת לקוי ראייה מטעם מינהל המוגבלויות, יכול לקבל את הפטור הזה, שחל על כל הכנסותיו של מקבל הפטור.

 

החזר מס לאחר חופשת לידה

נשים שסיימו את חופשת הלידה שלהן, עשויות להיות זכאיות לקבלת החזרי מס. החזרי המס מתקבלים מכיוון שמס מנוקה מהתקופה שעבדה, לפני חופשת הלידה, מבלי לתת התייחסות בחישוב לתקופת חופשת הלידה, בה לא עבדה היולדת.

 

ילד בדיור מחוץ לבית הוריו

ישנם ילדים עם מוגבלויות שגרים מחוץ לבית של ההורים שלהם, במסגרות ייעודיות שאמורות לסייע להם. הורים שהילד שלהם גר במסגרת כזאת, עשויים להיות זכאים לזיכוי מס בשווי של מעל ל-10,000 שקלים בשנה.

מַס

אולי יעניין אותך גם