האם להדפסה על מארזים יש השפעה על המכירות?

ישנן תאוריות רבות אשר מבקשות לבחון את הפסיכולוגיה הצרכנית, זו שמומחי השיווק משתמשים בה כדי לכוון אותנו לרכוש מוצרים מסוימים, אך אם יש נושא אחד שכל התאוריות האלו מסכימות עליו זה שהחזות של המוצר היא אחד הרכיבים העיקריים שיגרמו לנו לרכוש מוצר.

אז נכון, אפשר תמיד להכניס למשוואה גם את המותג שמוכר את המוצר ואת העיצוב של החנות, אך בסופו של יום גם אם ניכנס לחנות מעוצבת של מותג מוכר והמארז של המוצר יהיה מכוער כנראה לא נרכוש אותו.

 

מה זה בכלל הדפסה על מארזים והאם היא באמת משפיעה על המכירות?

המונח הדפסה על מארזים יכול להיות מעט מתעתע כי הוא נשמע פשטני מאוד, אבל למעשה מדובר על הליך מורכב שדורש שיתוף פעולה בין מומחי הנדסת אנוש ועיצוב תעשייתי. כדי שהמארז החיצוני יעמוד בכל התנאים והדרישות צריך להתאים אותו באופן מדויק לכל מוצר ומוצר, אך תמיד צריך לזכור את העובדה שהמוצר צריך גם לעמוד על המדף ולמשוך לקוחות ולכן נדרשת עבודה שונה על כל מוצר.

"עולם ההדפסה התעשייתי שונה מאוד מזה שרובנו חושבים עליו. כשאומרים למישהו מדפסת הוא ישר חושב על המדפסת הביתית שלו, או זו שיש לו במשרד, אבל למעשה כדי לבצע הדפסה על מארזים אנחנו משתמשים במדפסות אחרות לגמרי, כאלו שמסוגלות להדפיס על חומרי גלם איכותיים יותר מאשר נייר ובד" משתף אותנו מאיר אידלמן מנכ"ל חברת ROLTAG המתמחה בהדפסות תעשייתיות, הכוללות הדפסות על אריזות, ונחשבת לאחת המובילות בתחומה בעולם ( למידע נוסף על אריזות >>> ).

"כיום יש לנו ציוד טכנולוגי משוכלל שמאפשר לנו להטביע את העיצוב ישירות על המוצר. מדובר על מכונה רגישה שמסוגלת להדפיס צבעים מרהיבים על כמעט כל משטח שקיים – זכוכית, מתכת, ויניל, פלסטיק ועוד המון. בעזרת המכונה הזו, ובעזרת צוותים מיומנים של מהנדסים ומעצבים, אנחנו מתכננים מארזים מקוריים שמגבירים את הרושם הראשוני של הלקוח ומוסיפים ערך למוצר".

"הדפסה על מארזים היא כלי שצריך לדעת איך להשתמש בו. חשוב להבין מה תהיה ההשפעה הפסיכולוגית אם נבחר להדפיס על פלסטיק או עם נבחר להדפיס על קרטון ולהתאים את זה למסר השיווקי שלנו.

המארז הוא למעשה חלק בלתי נפרד מהמוצר, הוא עוזר לנו למתג אותו והוא עוזר לנו להבליט את הדברים שאנחנו רוצים להבליט. אבל כדי שזה יעבוד כמו שצריך אנחנו צריכים לדעת מה המסר ומה המטרה, המארז יכול להתמקד במוצר הספציפי או שהוא יכול להתרכז בחברה וכל החלטה כזו תשפיע על העיצוב כולו".

מה זה בכלל הדפסה על מארזים והאם היא באמת משפיעה על המכירות

איך להשתמש בהדפסה על מארזים כדי להניע יותר מכירות?

  • הגנה על המוצר – "אפשר לדבר על שיווק וניצול של המארז כדי לקדם את עצמנו, אבל חשוב לזכור תמיד שהדבר הבסיסי שהמארז צריך לעשות זה לשמור על המוצר. חשוב לתכנן את המארז בצורה כזו שהוא באמת יעמוד במשימה הזו ורק לאחר מכן לעבור לצד השיווקי". 
  • צבעוניות – "חשוב לשמור על צבעוניות שמשדרת ללקוח תחושות שמחות, המטרה שלנו היא לגרום ללקוח להרגיש שהמוצר עצמו יעשה אותו רגוע ושמח יותר ולכן אנחנו צריכים לשדר את זה כבר מהחזות של המארז". 
  • סדר עדיפויות – "כשאנחנו באים לבחון האם הדפסה על מארז משרתת את המטרות שלה, אנחנו צריכים להתייחס למארז בכללותו. אבל חשוב גם שנבין מה הגורמים העיקריים שמשפיעים על הלקוח כדי שנוכל להתמקד בהם. לפי מחקרים אלו האלמנטים שמשפיעים על הלקוח הכי הרבה: גרפיקה, צבע, גודל, צורה, החומר שממנו עשוי המארז, עיצוב המארז, חדשנות, היצרן, ארץ הייצור". 
  • טכנולוגיה – "נסו לחשוב על דרכים לשלב את הטכנולוגיה לטובתכם, אם תצליחו לייצר מארז ייחודי ומקורי הדבר ישחק לטובתכם כי הלקוחות יקשרו את המוצר שלכם למקוריות וחדשנות". 
  • ספקו מידע, אך שלבו אותו בצורה אסתטית – "למשל אם יש לכם מוצר שאתם מחויבים לשווק עם מלל רב, אולי שווה לכם להשתמש במדבקות ספרון. הלקוחות רוצים לקבל את כל המידע הרלוונטי להם, אבל יותר מזה הם רוצים לרכוש מוצר שנראה טוב ולכן שילוב בין השניים הוא דבר הכרחי". 
  • דעו את הקהל שלכם – "לכל תרבות יש את דפוסי המחשבה שלה וצבעים שבארץ ישדרו רוגע יכולים במדינה אחרת לשדר משהו אחר לגמרי. המארז הוא נקודת ההיכרות שלנו עם הלקוחות ולכן התכנון שלו צריך להיות כתוצאה של מחקר מקדים ואיכותי". 
  • אל תסמכו רק על המארז – "נכון שבלי מארז איכותי ויפה יהיה קשה יותר למכור מוצר, אבל אם המוצר שלנו לא עושה את עבודתו והשיווק שלנו לא מספיק מדויק אז גם המארז המושלם שנייצר לא תמיד יצליח לעזור לנו. לכן חשוב תמיד להתייחס למארז כחלק מהמכלול ולא כגורם עצמאי".

אנחנו מודים לחברת ROLTAG על המידע שהסכימו לשתף איתנו. באזור העסקים שלנו ממתינים בעבורכם עוד הרבה טיפים ומידע חיוני במגוון רחב של נושאים מאת מומחים ואנשי מקצוע. 

האם להדפסה על מארזים יש השפעה על המכירות?

אולי יעניין אותך גם