האם כדאי לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

התמודדות עם מציאות של חובות הולכים ונצברים היא התמודדות מורכבת ויום יומית, המביאה חייבים רבים לחפש אחר פתרונות והליכים משפטיים להסדרת החוב ויציאה לדרך כלכלית חדשה. ההסדרים המשפטיים למחיקת החובות נראים לאנשים רבים כמו פתרונות קסם. במאמר זה נתמקד בשאלה האם כדאי לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

 

מהו הליך חדלות פירעון?

הצטברות של חובות היא מציאות מורכבת, העלולה להתפתח לסנקציות כלכליות שונות וכן להשפיע על מצבנו הבריאותי. מתוך הבנה כי אין לנושים ו/או לציבור הרחב אינטרס כלשהוא בהעמקת הבור הכלכלי אליו נקלע החייב (לעיתים אף שלא באשמתו), המדינה העמידה מספר אפשרויות והסדרים משפטיים להסדרת החוב וביניהם, הליך חדלות פירעון.

חדלות פירעון היא מצב בו סך החובות של החייב עולים על יכולת הפירעון שלו ובמצב כזה הוא יכול להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון. הליך חדלות פירעון מחליף למעשה את הליך פשיטת הרגל המפורסם, הן מבחינת מטרות ההליך, המתרכזות בשיקומו הכלכלי של החייב והן מבחינת הפרוצדורה, אשר הפכה לפחות בירוקרטית ומסורבלת.

 

כיצד ניתן לפתוח בהליך חדלות פירעון?

פתיחה בהליכי חדלות פירעון יכולה להתבצע ביוזמת החייב או ביוזמת הנושה, כאשר סך החובות עולה על סכום של כ – 167,000 ₪. את הבקשה יש להגיש אל לשכת הוצאה לפועל או אל הממונה על הליכי חדלות הפירעון (בהתאם לסכום החובות) ומכאן למעשה מתחיל ההליך, הכרוך בקבלת צו תשלומים, ניהול הליך הסדר החוב בבית המשפט וקבלת הפטר לאחר עמידה בהסדרי התשלום.

 

האם כדאי לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

חשוב להבין כי, בסופו של דבר, הליך חדלות פירעון הוא הליך משפטי לכל דבר ועניין ובמסגרתו, על החייב להציג מוסר תשלומים גבוה ולעמוד במספר רב של הגבלות. לאור זאת ניתן להבין כי פנייה לעורך דין חדלות פירעון אינה רק בגדר המלצה טובה, כאשר הניסיון והמקצועיות של עורך הדין, יסייעו לכם להגיע להסדר המתאים ביותר עבורכם, תוך התחשבות במכלול האינטרסים שלכם ועד לקבלת צו ההפטר המיוחל.

 

באילו מקרים מומלץ לפנות לעו"ד חדלות פירעון?

אמנם נשמע כי עורך דין חדלות פירעון מתמחה רק בהליך ספציפי זה, אך למעשה, מדובר בגורם מקצועי בעל ידע נרחב והבנה מעמיקה בכל התחום של הסדרי החובות. לפיכך, בכל מקרה בו נקלעתם למצב של הצטברות חובות ואתם מעוניינים להגיע להסדר משפטי מתאים הן למצבכם הכלכלי והן למאפיינים האישיים שלכם, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד חדלות פירעון.

 

לסיכום

הליך חדלות פירעון הוא הליך משפטי שמטרתו להביא לשיקומו הכלכלי של החייב ולהגיע בסופו של תהליך להסדר החובות. מאחר ומדובר בהליך משפטי, בעל השלכות מהותיות על עתידו הכלכלי של החייב, כדאי בהחלט להיעזר בשירותיו של עו"ד חדלות פירעון בהליך, אשר יכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל משלב הגשת הבקשה ועד לקבלת צו הפטר.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »