האם כדאי להתחיל עסק עם לקיחת הלוואה?

במקרה שבו אנו לוקחים הלוואה לפתיחת מקום או עסק חדש, חשוב להבין שמדובר בהלוואה לצורך השקעות והוצאות ותפקידה העיקרית של ההלוואה היא לייצר הכנסה חודשית קבועה ובאותו הגובה של השכר שהיה מתקבל לו עדיין עבדת כשכיר.

 

האמת על השולחן לגבי הלוואה לפתיחת עסק

הלוואה לפתיחת עסק היא צעד רציני. בסופו של דבר מדובר בכסף שלא שייך לנו, וכעט יש לנו מחויבות חודשית לייצר כמות מספקת של כסף כדי שנוכל להחזירו בחזרה מידי חודש. גם אם מדובר בהלוואה בתנאים מעולים חשוב לזכור כי בניגוד להלוואה לרכישת נכס, אין באפשרותנו למכור את הנכס בכדי להחזיר את ההלוואה ומוטלת עלינו האחריות לייצר את הכסף בעזרת העסק.

 

השאלות שצריך לשאול לפני לקיחת הלוואה לעסק חדש

לפני שאנחנו לוקחים הלוואה, כדאי לחשוב עם עצמנו האם חשבנו על מכלול הדברים. ביזלנד הלוואות לעסקים, ריכזה עבורכם ממיטב ניסיונה כמה שאלות שכל אדם צריך לשאול את עצמו לפני לקיחת הלוואה לפתיחת עסק חדש:

  • בכנות, איך ההיסטוריה הפיננסית שלכם? האם אתם אנשים מסודרים שעוקבים אחרי ההוצאות שלהם ומנהלים חשבון חיסכון?
  • האם אתם מוכנים לכל הכרוך בפתיחת עסק? לא רק במישור הרגשי אלא גם במישור המנטלי והנפשי. אתם מוכנים לסך הפעולות היומיומיות? גודל האחריות? יוזמות, אקטיביות, יציבות ומוכנות נפשית? כל אלו נלקחו בחשבון?
  • מה קורה אם העסק נופל? שאלה בהחלט לא נעימה אבל שחשוב מאוד לקחת בחשבון. שהרי אף אחד לא מבטיח לנו שנצליח, וגם סיכונים (בטח כשמדובר בכסף שלא שלנו) מומלץ ורצוי לקחת באופן מחושב בצורה יחסית.

 

מבט כולל – המישור הרציונלי

לאורך כל התהליך עליכם ללמוד מתי לנתק את עצמכם במישור הרגשי ולחשוב רק בצורה רציונלית, קרה ומחושבת. ישנה סערת רגשות בכל הנוגע לפתיחת עסק חדש: פחד, חרדה, התרגשות, דמיון, תאוות בצע, תקווה ועוד הרבה חיוביים ושליליים כאחד.
כאשר מדובר בלקיחת הלוואה אנחנו רוצים לוודא כי אנחנו מתבססים על הרציונל בלבד ולא נותנים לדמיון ההתרגשות והתקווה לשלוט בנו.
חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי, יש בחלקו את הידע והניסיון הדרושים והוא יכול להסביר ולהמליץ על שלל נושאים כמו: שיטות לרווחיות העסק, פעולות שיווקיות להגדלת החשיפה וקהל הלקוחות וכו'. יועץ טוב ידע לשאול את השאלות הקשות שאמורות להפרות את המחשבה ולעורר את הדמיון והאמביציה שלך כיזם לעתיד.

 

מסלול ההלוואה הנכון בעבורך

לאחר שהעמקנו וחשבנו על כל הדברים, חשוב לעשות חקר מעמיק בנושא המסלולים ללקיחת הלוואה שיש באפשרותכם לקחת. בליזרד הלוואות לעסקים יכולה לסייע לך לעבור את מכשול ההתמודדות מול הבנקים, להגיע מוכנים וממוקדים עם כל הידע הדרוש כדי לקבל את ההלוואה ובאמצעותה לפתוח את העסק החדש שלכם ובכך לוודא ששום בירוקרטיה לא תעמוד ביניכם לבין החלומות שלכם.

שיהיה בהצלחה.

הלוואה

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »