האם טבעות בציפוי זהב יכולות להשחיר?

טבעות בציפוי זהב הן בחירה פופולרית ואטרקטיבית עבור נשים רבות אשר חובבות תכשיטים. עם זאת, יש תהיה גדולה סביב השאלה אם טבעות מצופות זהב יכולות להפוך לשחורות עם הזמן, התשובה הקצרה היא שכן, ויש כמה סיבות בגללן זה קורה, אך אל דאגה – יש גם דרכים למנוע זאת ולמזער נזקים. אם אתן חובבות ציפויי זהב, הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכן. 

 

מה הוא ציפוי זהב?

צודקות! בואו נתחיל רגע מההתחלה; טבעות מצופות זהב מיוצרות למעשה על ידי מריחת שכבה דקה של זהב על מתכת בסיסית, כגון נחושת או כסף. תהליך זה מעניק לטבעת ברק זהוב יפהפה, שלצערנו הרב, פשוט לא מספק את אותה עמידות ואריכות ימים כמו טבעת זהב אמיתית.

עם הזמן, ציפוי הזהב יכול להתחיל להישחק מה שיגרום למתכת הבסיסית שנמצאת מתחת לשכבת הזהב – להחשף. כשהדבר הזה קורה והמתכת הבסיסית נחשפת, היא יכולה להתחיל להחליד ולהשחיר.

טבעות בציפוי זהב

אז רק הזמן משפיע?

ובכן, לא רק הזמן גורם לדהיית הציפוי, יש כמה גורמים – בנוסף לשחיקה טבעית של ציפוי הזהב, יש גם דברים אחרים שיכולים לגרום לטבעות מצופה להשחיר, כמו למשל חשיפה לאוויר, ללחות ולכימיקלים מסוימים (במידה ואתן מנקות או אפילו מתקלחות עם תכשיטים מצופים) חשיפה זו עלולה לגרום לדהיית הציפוי, מה שישאיר את המתכת הבסיסית חשופה. אין ספק שעניין הלחות משמעותי וזה רלוונטי במיוחד לנו פה בארצנו הקטנטונת, בה הלחות באוויר יכולה להאיץ את תהליך הקורוזיה.

 

אז מה אפשר לעשות?

החדשות הטובות הן שיש צעדים שאתן יכולות לנקוט כדי למנוע מהתכשיטים המצופים בכלל והטבעות המצופות בפרט להשחיר. בראש ובראשונה, חשוב לשמור על הטבעות שלך נקיות ויבשות! נכון שזה קשה, אבל חשוב שלקפידי להוריד את הטבעות שלך לפני שטיפת ידיים או מקלחת ויותר מכך – חשוב לייבש את הידיים היטב לאחר מכן. כאמור, כדאי גם להימנע מחשיפתם לכימיקלים קשים, כמו כלור שיש בבריכות שחיה וגם בתכשירי ניקוי רבים.

טבעות בציפוי זהב

למי שמחפשות יותר

אם אתן מתבאסות על הדהייה הזו ואתן מחפשות אפשרות עמידה וחזקה יותר, אולי כדאי שתשקלו להשקיע בטבעת זהב אמיתית 14 או 18 קארט. כלומר, לא טבעת עם ציפוי זהב. טבעות זהב מלאות אמנם יקרות יותר מטבעות בציפוי זהב, אבל הן יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן ולא ישחירו עם הזמן מה שיאפשר לכן להתנהל כרגיל בסדר היום שלכן מבלי לדאוג לתכשיטים שלכן.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, טבעות מצופות זהב יכולות להשחיר עם הזמן, עקב שחיקה של ציפוי הזהב וחשיפת המתכת מממה עשויות הטבעות שלכן. כדי למנוע את זה, חשוב לשמור על הטבעות נקיות ויבשות, ולהימנע מחשיפתן לכימיקלים ומים רבים. לחילופין, אפשר ואף רצוי להשקיע בטבעת זהב ״אמיתית״ ובכך להבטיח אפשרות עמידה יותר.

טבעות בציפוי זהב

אולי יעניין אותך גם