האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח

כל אחד מאיתנו מוצא את עצמו לפחות פעם בשבוע או פעם בשבועיים מבצע ניקיון בבית. הניקיון מביא איתו שימוש במגוון רחב של חומרים, ולפעמים לא ברור אם בזמן שאנחנו מנקים את הבית אנחנו מזהמים לעצמנו את הבריאות. במאמר הבא נבדוק האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח, ונבין איך משתמשים בהם ביתר זהירות.

 

חומרים, חומרים ועוד חומרים

כולנו מכירים את רשימת הקניות הארוכה שאנחנו עורכים לפני שיוצאים מהבית לסופר או המכולת השכונתית. לפעמים הבית כל כך ריק ממוצרים שהרשימה היא ממש ענקית.

כחלק מרשימת הקניות, מעבר למצרכים, מזון, שתייה ועוד, נמצא תמיד גם חומרי ניקוי. פעם הקנייה תתמקד בחומרים כמו מגבונים וחומר לשטיפת רצפות, ופעמים אחרות יהי צורך גם במוצרים רציניים יותר כמו חומר לניקוי אסלות, אקונומיקה, כפפות לטקס, חומר להסרת עובש ועוד. אז מכל המוצרים האלו עם ההרכבים השונים שהם מכילים אי אפשר שלא לשאול האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח.

 

האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח?

אז האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח? ובכן, ילדים ובעלי החיים הם ממש כמונו. חומרי ניקוי, בגדול, הם אינם מסוכנים כאשר משתמשים בהם שימוש סביר וראוי. לכל בקבוק חומר ניקוי שהוא מצורפות הוראות השימוש עליהן יש להקפיד ביתר זהירות. כל עוד תשתמשו בחומר לצורך שלשמו הוא נועד – אין הדבר מסכן לא אתכם ולא את הילדים ובעלי החיים שלכם.

כמובן שכאשר נעשה שימוש לא סביר בחומרי ניקוי יש בכך בהחלט סיכון לא קטן. הקפידו לא לשאוף את החומרים, לא להכניס אותם לעיניים, לא לבלוע אותם ולא לגעת בהם בעור חשוף. בצורה זו תבטיחו סיכון מינימלי לכם ולסובבים אתכם.

 

אני מעדיף בכל אופן להוציא את הילדים ובעלי החיים מהבית בזמן הניקיון

אין בעיה עם זה בכלל. רבים מעדיפים לנקות כשהילדים ובעלי החיים לא נמצאים באיזור, והדבר אכן יכול לסייע. בצורה זו אפשר לנקות מבלי הפרעות, מבלי לשמוע "אמא, אבא" כל רגע ולהבטיח שהניקיון יהיה יסודי ביותר. אז גם אם התשובה לשאלה האם חומרי ניקוי מסוכנים לילדים ולבע"ח היא שלילית, אין הדבר אמור למנוע מכם לנקות כפי שאתם רוצים.

 

אני מעדיף שמישהו אחר ינקה בשבילי

גם עם זה אין שום בעיה. אנשים רבים מעדיפים לא להתעסק עם נושא הניקיון ולהטיל את המשימה על חברות מקצועיות שמחזיקות בחומרים והכלים המשוכללים ביותר לניקיון הבית, וזה בסדר גמור. רבים גם מעדיפים שבאותה הזדמנות תנקה החברה לא רק את הבית אלא גם רהיטים כמו ספות, מזרנים ועוד –  להזמנת ניקוי ספות עד הבית לחץ כאן. בצורה זו תוכלו להנות מניקיון גם של הבית וגם של הרהיטים במקצועיות וביסודיות. מקווים שתהנו מהבית הנקי שלכם ובהצלחה!

 

אישה עם חומרי ניקוי

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »