האם גניבה ממקום עבודה נחשבת כגניבה לכל דבר?

גניבה ממעביד, או במילים אחרות גניבה ממקום עבודה, נחשבת עבירה חמורה.

עם זאת, החוק מבחין בין סוגים שונים של גניבה תוך פגיעה באמון ובין נסיבות של גניבה בידי מורשה, גניבה בידי מנהל, גניבה על ידי עובד ציבור וכן הלאה

לא רבים יודעים שעבירה של גניבה ממקום עבודה נחשבת חמורה יותר בהשוואה לגניבה רגילה. בעוד העונש על עבירת גניבה סטנדרטית הוא עד 3 שנות מאסר בלבד ובגדר עבירת עוון, גניבה ממעביד היא עבירת פשע שבצידה עד 7 שנות מאסר.

הסעיף הרלוונטי בחוק העונשין מנמק למה גניבה ממקום עבודה חמורה יותר מגניבה רגילה, בכך שהוא קובע שמדובר בגניבה בנסיבות מחמירות. עם זאת, בית המשפט בהחלט רשאי להפעיל שיקול דעת ולהתייחס לנסיבות כגון מעמד העובד מול המעסיק, סכום או ערך הגניבה בשקלים, אופי בית העסק, הנזק הישיר והעקיף שנגרם למעסיק, נסיבות מיוחדות בחיים האישיים של העובד וכן הלאה.

 

מה המשמעות של גניבה ממקום עבודה?

הדבר הראשון שצריך לעשות על רקע אישום כזה או אחר של עבירות גניבה הוא להתייעץ עם עורך דין פלילי. אם מתייעצים מוקדם עם עורך דין פלילי, אפשר לנצל כל פרט שקשור אל האירוע במטרה לנסות להפחית את העונש.

התייעצות עם עורך דין פלילי יכולה להיות דרך טובה להפחית את חומרת העבירה. בשביל להשיג את המטרה, התפקיד של עורך הדין הוא לבדוק את נסיבות המקרה ולהשוות אותו אל מקרים דומים. כמו כן, עורך דין יכול להפנות את תשומת הלב של בית המשפט אל סוגים נוספים של גניבה תוך פגיעה באמון.

 

מה ההבדל בין סוגים שונים של גניבה תוך פגיעה באמון?

גם החוק לא מתייחס בדיוק באותה צורה לכל סוג של גניבה תוך פגיעה באמון. כך למשל יש הבדל בין גניבה בידי מורשה, גניבה בידי מנהל או גניבה על ידי עובד ציבור. בכל אחד מהמקרים האלה, מה שבודק החוק זה את הפרת חובת הנאמנות.

במילים אחרות, גניבה ממקום עבודה אכן נחשבת בתור גניבה לכל דבר, אך העונש בגינה הוא חמור יותר. אם רוצים להתמודד עם כתב אישום כזה, יש לוודא ליווי של עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו.

 

שימוע לפני הגשת כתב אישום

הערך המוסף של התייעצות עם עורך דין בא לידי ביטוי בכך שניתן לנצל את השימוע לפני הגשת כתב האישום, בשביל להגיע לתוצאות טובות יותר מאשר במשפט. כך לדוגמא השימוע מאפשר לסגור את התיק בתואנה של חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור או חוסר אשמה.

במקרים אחרים, אולי הצדדים יגיעו להסכמה על הגשת כתב אישום והסדר טיעון. בנוסף, מטרת השימוע היא לאפשר את השלמת החקירה ולהחזיר את התיק לגוף המשטרתי.

 

מאזניים

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »