האם אפשר לגדל תוכי בגינה?

תוכים הם ללא ספק חיות מחמד סופר מגניבות. מדובר על ציפורים יפהפיות בצבעים מרהיבים, הן חכמות מאוד, ידידותיות ואוהבות לשחק עם בני אדם, וכמובן שהדובדבן שבקצפת הוא יכולת הדיבור שלהן. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים החלו לגדל תוכים כחיות מחמד, ולכן יש הרבה עיסוק בנושא.

אם גם אתם מתכננים לקנות ולגדל תוכים, או שבא לכם להוציא את התוכי שלכם מהבית לחצר, אבל לא ממש ברור לכם אם זה אפשרי, הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך שיסייע לכם להבין האם אפשר לגדל את התוכים שלנו בגינה.

 

במה צריך להתחשב כאשר ניגשים לשאלה?

השאלה היא לא שאלה של שחור לבן, ולכן אנו נציע לכם מספר זוויות מבט שיקלו עליכם לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינתכם ומבחינת התוכים שלכם. נציף כאן כמה סוגיות, ואם אתם חושבים או מרגישים שתוכלו להתמודד איתן ולפתור את הבעיות אז כנראה שאין שום בעיה שתגדלו את התוכים שלכם בחצר. אם מעניין אתכם ללמוד ולקרוא עוד על גידול תוכים בפרט, וחיות מחמד בכלל, תוכלו ללחוץ כאן על הקישור הזה לפרטים נוספים.

תוכי בגן

נתון ראשון – טמפרטורה

חשוב לזכור שתוכים הם יצורים רגישים מאוד לקור. הם מגיעים מאזורים אקזוטיים בעולם, ולכן הם לא נאלצים להתמודד עם חורף קר, ולא בנויים להתמודדות הזו. בחלקים גדולים בארץ יש חורף קר יחסית, במיוחד בלילות, ולא מעט משקעים. גידול התוכים בחצר יכול להיות קטלני עבורם בעונת החורף, אם לא תדאגו להגן על הכלוב שלהם היטב מפגעי מזג האוויר החורפי.

 

נתון שני – טורפים

חשוב לזכור שהחצר שלנו היא מרחב שיכולים להסתובב בו כלבים וחתולים, ואם אתם גרים באזורים חקלאיים אז גם בעלי חיים נוספים. אם הכלוב של התוכים שלכם לא יהיה סגור ומוגן כמו שצריך, הם יהיו קורבן קל לכל טורף שיגיע לחצר שלכם. גם אם הכלוב סגור היטב זה סתם יכניס אותם לפאניקה וללחץ נוראי בכל לילה.

תוכי בגן

נתון שלישי – הפרעה לשכנים

נתון נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שתוכים הם יצורים רועשים וקולניים מאוד. אם יש לכם שכנים סמוכים שאתם יודעים שהרעש עלול להפריע להם, שווה לקחת את זה בחשבון. אנו לא רוצים להפריע לשכנים שלנו ולהרוס את מערכת היחסים איתם בגלל התוכים שלנו. חשוב גם לכור שתוכים הם לא בני אדם שאפשר להשתיק.

 

נתון רביעי – גודל התוכים והכלוב

שווה להבין מהו גודל התוכים שלכם, ומהו גודל הכלוב, מבחינת התאמה לחיים בחצר. תוכי פרא צריך כלוב גדול מאוד שגם ככה מתאים לעמוד בחצר. אבל תוכים קטנים יותר שחיים בכלובים קטנים לא צריכים לגדול בחצר, ויכולים באותה מידה לגדול בבית.

 

סיכום

אין שום בעיה עקרונית לגדל תוכים בחצר, אך חשוב להכיר את הבעיות והמגבלות ולהקדיש תשומת לב לפתרונות.

תוכי בגן

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »