האופציה שלא הכרתם לאירוח בחצי האי השכן

לאור משבר הקורונה, ובכלל עכשיו עם החזרה של סיני ללוח החופשות של הישראלים, למדנו למצוא פתרונות שונים למצבים מורכבים שנתקלנו בהם. אחד מהפתרונות האלה הוא אירוח מסוג שונה, משהו שהוא לא מלון ולא חושה, אבל מתאים מאוד גם למשפחות או קבוצות גדולות וגם מעניק סוג של פתרון למי שמבקש עדיין להימנע מהתקהלויות או שהיה במקום עם הרבה אנשים – וילות בסיני.

הווילות בסיני הן יופי של סידור, לא יקר ומאוד פשוט ונוח, ואפשר למצוא אותן בעיקר בשני מקומות בסיני – דהב ושארם א-שייח'. שני לפני שאתם רצים למצוא וילה כזו, כדאי לעמוד רגע על ההבדלים בין המקומות הללו ועל מה אפשר למצוא בהם.

 

העיירה שלא תרצו לחזור ממנה

דהב, שמשמעות שמה זהב, כבר שנים רבות אהובה מאוד בקרב תיירים מישראל ומשאר העולם. במרחק 150 ק"מ מגבול טאבה ו-94 ק"מ משארם א שייח, שם יש נמל תעופה בינלאומי, הנסיעות לדהב יקחו כשעתיים נסיעה מצפון ושעה וחצי נסיעה מדרום, מה שהופך אותה לנגישה ומרוחקת בו זמנית וזה חלק מהקסם שלה.

דהב מרגישה ממש כמו חו"ל ועדיין מאוד קרובה אלינו, ייתכן שזה בגלל שהשפה השולטת בין התיירים אינה עברית, ורוב המקומיים גם לא ידברו אתכם בעברית שוטפת בניגוד לרוב הבדואים הנמצאים ברצועות החוף מצפון לדהב.

דהב בנויה מדהב סיטי ושני כפרים בדואים מצפון לה- אסאלה ומשרבה. בדהב טיילת צבעונית מלאת חנויות, מסעדות ובתי קפה, אך הדבר העיקרי המושך תיירים רבים לדהב הוא צלילה. אתרי הצלילה של דהב ידועים בעולם כולו, במיוחד הבלו הול הנמצא מצפון לדהב וידוע כאתר חובה לכל צוללן. הבלו הול אינו אתר הצלילה המפורסם היחיד של דהב, תוכלו לצלול גם בפעמונים, הקניון, רקס ריף, ראס אבו הלל, גן הצלופחים, גן המורנות, אום סיד, האיים ועוד. צלילה אינה הפעילות היחידה בדהב; ניתן גם לעשות קייט סרפינג בלגונה הכחול לא רחוק מדהב, לצאת לטיולים במדבר עם ג'יפים וגמלים, להנות משוק האוכל ועוד, אך אין ספק שהצלילה מכתיבה את רוב אופייה של דהב ומרבית התיירים שתפגשו כאן הגיעו במיוחד בכדי לצלול. בהתאם לזה תוכלו למצוא גם הרבה חנויות לציוד צלילה, מועדוני צלילה וצלילה חופשית, כך שאם עוד לא ניסיתם מעולם – דהב זה מקום מעולה להתחיל ללמוד בו.

 

אפשרויות האירוח

דהב היא עיירה קטנה ומפותחת מבחינה תיירותית ועל כן לא ניתן למצוא בה את הקמפים עם החושות הפשוטות המוכרות מהאזורים שצפונה לה, אך בדהב יש אפשרויות לינה אחרות המתאימות לכל כיס.

מי שמגיע לדהב לבד ועם תקציב נמוך יכול להשתכן באחד המלונות עם 2-3 כוכבים, או לשכור חדר או דירת סטודיו. אם אתם כמה אנשים ומעוניינים להתפנק עומדים בפניכם מבחר של מלונות 4-5 כוכבים, וגם כאמור וילות בדהב.

אמנם לא תצליחו למצוא כמות וילות בדהב כמו בשארם, אך האופציות הקיימות מפנקות בהחלט ויגרמו לכם להרגיש כמו רוקסטארים במחיר ידידותי יחסית.

מי שבכל זאת מעוניין בחווית שינה פשוטה יותר של חושות יכול לקחת סירה מהבלו הול לראס אבו גלום (כ-15 דקות שיט), שם תוכלו להנות מהחושות הפשוטות בסיני, תהיו קרובים ללגונה הכחולה- שהיא מקום נהדר לקייט סרפינג (שווה ללכת לשם רק בכדי להתפעל מצבע המים) וגם קרובים מאוד לדהב ולאתרי הצלילה החשובים בה.

מלבד כל הכיף שניתן לעשות בדהב, היא גם מאוד נוחה להסתדרות כיוון שיש ווייפיי כמעט בכל מקום, בנקים וכספומטים, בית חולים ואפילו חדרי כושר – כל הנוחיות שניתן להשיג במקום אורבני אך עם הרגשה של עיירה קטנה נינוחה, רגועה וקסומה.

 

היי דרומה. עד הקצה

שארם א-שייח' נמצאת כמעט בקצה הדרומי של קו החוף המזרחי של סיני, כ-230 ק"מ דרומה ממסוף טאבה, מה שיקח במונית כ-3 וחצי שעות נסיעה. שארם א-שייח' אמנם רחוקה יחסית מהגבול אך אין זה אומר שיש בה פחות תיירים ישראלים, אלו אשר כן מוכנים לעשות את הנסיעה הארוכה יגיעו לעיר המזכירה קצת את הריביירה הצרפתית עם המון מה להציע. בשארם א-שייח' שדה תעופה בינלאומי ועל כן תוכלו לראות בה תיירים מהעולם אשר מגיעים לנפוש בה.

אז מה הפך את שארם א-שייח' לכל כך פופולרית בקרב תיירים? ובכן, שארם היא מרכז תרבותי וכלכלי חשוב למצרים ונערכים בה עד היום ועידות בינלאומיות וקונגרסים של שלום. שארם א-שייח' היא עיר לכל דבר ועל כן ניתן לחוות בה חוויה אורבנית אולטימטיבית במדבר עם קניונים גדולים, מסעדות רבות המציעות אופציות קולינריות מהעולם כולו, פאבים וחנויות אלכוהול – דבר שלא כל כך נפוץ בסיני, פארק מים אקווה בלו שהוא פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון, החלקה על הקרח, באולינג, מועדוני ריקודים, מוזיאונים, בתי חולים, בנקים והמון סוכני נסיעות אשר יציעו לכם טיולי ג'יפים ושייט באתרים המיוחדים הסמוכים לשארם א-שייח'.

 

גם מתחת למים

מעבר לכל הטוב שיש לשארם א-שייח' להציע על היבשה – העולם שמתחת לפני הים הוא אחת הסיבות העיקריות שאנשים מגיעים לשארם א שייח. בשארם א שייח עצמה תוכלו למצוא עשרות אתרי צלילה כמו מפרץ הכרישים, ראס נצרני, אמפוראס, הגנים, המגדל, קיר הדייגים, מפרץ הצבים, ראס אום סיד ועוד. שארם א-שייח' היא גם המקום ממנו ניתן להגיע לאתרי צלילה מיוחדים כמו שמורת הטבע ראס מוחמד ומיצרי טיראן (אליהם ניתן להגיע רק בשייט).

 

איפה ישנים?

הודות לכל האטרקציות הללו ומזג האוויר החם ויבש לאורך כל השנה, פוקדים את שארם א שייח מיליוני תיירים בשנה, והיא בנויה כדי להחזיק כמיליון וחצי תיירים בה באותו זמן. לא תוכלו למצוא חושות פשוטות בשארם א-שייח', אך אפשרויות הלינה בה רבות.

בעלי התקציב הנמוך יוכלו לשכור חדר בבית או בית שלם וקטן (סטודיו/ דירת 2 חדרים) באזורים השונים של העיר או להישאר במלונות 2- 3 כוכבים. בעלי תקציב גבוה יותר יוכלו להתפנק במלונות 4- 5 כוכבים או לשכור וילות בשארם.

הווילות בשארם הפכו לאחרונה לפופולריות מאוד כיוון שהן מפנקות ביותר ומאפשרות לקבוצות חברים שבאות או משפחות להתפנק באופן קצת יותר פרטי מאשר מלון, בלי לחלוק את הבריכה עם המוני זרים.

 

הכי חשוב להזמין מראש

בין אם תבחרו לשהות בווילות, במלונות או בבתים הקטנים, מומלץ לקבוע זאת זמן רב מראש, במיוחד בחודשים התיירותיים (במהלך חופשות החגים היהודים, נוצרים ומוסלמים ובחודשי הקיץ). האזורים המומלצים ללון בהם בשארם א-שייח' הם מפרץ נעמה שנחשב למרכז העיר, ראס אום סיד שהוא אזור שקט ומתאים למי שמחפש להיות מעט רחוק מההמולה, מפרץ נבק היוקרתי שבו גם שמורת טבע יפה ומפרץ הכרישים הקרוב לשדה התעופה ואתרי צלילה מדהימים ביופיים.

בכל האזורים המומלצים וגם באלה שמחוץ לאזור התיירותי (שם תוכלו למצוא לינה זולה יותר) ניתן למצוא מלונות, וילות ובתים רבים להשכרה.

 

מיטה זוגית

אולי יעניין אותך גם

סיור בולענים בים המלח
תיירות
מה תלמדו בסיור בולענים בים המלח

ים המלח הוא פלא טבע ייחודי הידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו ובתכונותיו הטיפוליות. אבל מעבר לסגולות הריפוי המפורסמות שלו, האזור מכיל גם תצורות גיאולוגיות מרתקות

קרא עוד »
מלון בברלין
תיירות
5 טיפים לבחירת מלון בברלין?

ברלין היא אחת הערים הכי ידידותיות ומסבירות פנים לתיירים וככזו היא נמנית בין מוקדי התרבות והנופש הכי פופולריים ברחבי אירופה. מתכננים חופשה בברלין וטרם בחרתם

קרא עוד »